Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم شیرانی گفت: ۲۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرکرد به کشت گل گلایول اختصاص یافته است.

گل گلایول یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع گل‌ها است که اکثر افراد با آن آشنایی دارند و حداقل یک بار آن را خریداری کرده‌اند. این گل شکوفه‌دهی خوبی دارد و به صورت مستمر به شما گل‌های زیبایی می‌دهد، به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت در گلدان و یا باغچه خانه شما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسال یک کشاورز بروجنی با مشارکت سرمایه گذار گرگانی نخستین بار در چهارمحال و بختیاری، اقدام به کاشت این گل زیبا در سطح ۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجن کرد.

شیرانی پیش بینی کرد: از سطح ۲۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان شهرکرد ۶ تا ۷ میلیون شاخه گل برداشت شود که هم به مصرف داخل استان چهارمحال و بختیاری می‌رسد و هم به استان‌های همجوار و بویژه اصفهان، تهران و خراسان رضوی خواهد رسید.

شیرانی می‌گوید: کشت گلایول در استان چهارمحال و بختیاری کیفیت مطلوبی دارد و از نظر تغییر الگوی کشت نیر از جمله محصولات زراعی کم آب و جایگزین خوبی برای محصولات آب بر است ضمن اینکه از نظر اقتصادی ارزآوری بالایی دارد و موجب اشتغالزایی پایدار خواهد شد.

کشت گلایول از نیمه اردیبهشت ماه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شودو بر اساس زود و یا دیر رس بودن ۶۰ تا ۷۰ روزه و یا ۱۲۰ روزه به ثمر می‌نشیند.

به گفته ابراهیمی، به دلیل دوری بازار مصرف تهران و خراسان، و حفظ کیفیت گل‌ها تا رسیدن به مصرف کننده، محصول به صورت غنچه چیده می‌شود.

بیشتر بخوانید

آغاز کشت گلایول برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری

غلامعباس رئیسی کارشناس مسئول تولیدات گلخانه‌ای و گیاهان زینتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه در هر متر مربع ۳۰ تا ۳۵ گل برداشت می‌شود و قیمت متوسط فروش هر شاخه گل از کشاورز بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان است هر متر مربع کشت گلایول به صورت ناخالص ۳۰۰ هزار تومان درآمدزایی برای کشائورز دارد که در هر هکتار ۳ میلیارد سوددهی ناخالص کشاورز خواهد بود.

رئیسی می‌گوید: ارتفاع بالای استان چهارمحال و بختیاری از سطح دریا، حجم نور زیاد به دلیل داشتن روز‌های آفتابی و شب‌های خنک که موجب اختلاف دمای شب وروز می‌شود باعث بهبود کیفیت گل گلایول در این استان می‌شود.

به گفته رئیسی پیاز گلایول از کشور هلند به ایران وارد می‌شود و رقم کشت شده این گل در استان چهارمحال و بختیاری آمستردام در رنگ‌های سفید، قرمز و زرد است.

کشت در فضای باز از دیگر شاخص‌های متفاوت کشت گلایول در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به گل‌های دیگر نظیر رُز است که باید در شرایط گلخانه‌ای تولید شود.

تولید گل و گیاهان زینتی از مهمترین صنعت‌های کشاورزی در جهان است و گلایول جزو ۱۰ گل کشت شده در دنیا است.

محمد جواد عسگری هفشجانی تولید کننده گلایول در شهرستان شهرکرد است که خود گل فروشی دارد و نخستین بار در شهرستان شهرکرد اقدام به کشت گلایول در مساحت ۲۰ هکتار کرده استکی گوید: از فروردین ماه ۵۰ نفر در زمین کشاورزی او مشغول فعالیت هستند.

عسگری، روش آبیاری تیپ را در مزرعه خود اجرا کرده است وحمایت برای تهیه کود و سم خواسته او از مسئولان جهاد کشاورزی است.

عکاس: حمید رضا حبیبیان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت گل گلایول شاخه گل کیفیت مطلوب استان چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد کشت گلایول ۲۰ هکتار کشت گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گفت: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از ده سال قبل شروع شد که بخش از آن اجرا و بخش دیگر آن در سه سال اخیر انجام شد.
کریمی افزود: هم اکنون این ایستگاه پمپاژ به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلارد آبرسانی می‌کند.
وی گفت: در قرارداد با بخش خصوصی آین آمادگی وجود دارد تا طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری