Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد موحد مدیرعامل باشگاه فیلم سوره و تهیه‌کننده سریال اپیزودیک «تازه وارد» در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه فرزندآوری موضوعی است که این روزها برخی‌ها با آن دافعه دارند، عنوان کرد: شاید بتوان گفت یکی از دلایل این اتفاق فضای رسانه‌ای است که همه در آن دخیل بودند و فرزندآوری را تبدیل به موضوعی دولتی کرده‌اند، در حالی که این موضوع مساله‌ای انسانی، اجتماعی و ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هر دولتی ۲۰ سال دیگر بر این کشور حاکم باشد با مساله پیری جمعیت روبه‌روست. در حقیقت این مساله فارغ از دولت‌هاست اما اشتباهات متعدد این مساله را تقلیل داده و به یک مساله سیاسی تبدیل کرده است و این باعث می‌شود برخی از افرادی که با دولت و فضای آن مشکل دارند، حتی یک قسمت از سریال را هم نبینند و ندیده قضاوت کنند.

وی درباره استقبال مخاطبان از این سریال اپیزودیک که پخش آن چندی پیش به پایان رسید هم اظهار کرد: خاطرم هست خانواده‌ای که دو پسر بچه ۶ و ۱۰ ساله دارند، پس از قسمت اول این سریال به من پیام دادند و گفتند که چند بار آن را تماشا کردند و ای‌کاش این اپیزود تبدیل به سریال ۲۰ قسمتی شود، چراکه بچه‌های ما به این اتفاق نیاز دارند. این بازخورد برای من جالب بود و حتی ما را به فکر انداخت که به زودی با یکی از کارگردانان «تازه وارد» سریالی ویژه کودکان و نوجوانان بسازیم.

اکثر بازخوردها نسبت به «تازه‌وارد» مثبت بود

تهیه‌کننده سریال اپیزودیک «تازه وارد» ادامه داد: همچنین پس از اپیزود «مهماندار»، خانمی به من پیام داد و نوشته بود که مهماندار قطار است و با همین معضل روبه‌رو بوده و انگار زندگی خود را دیده است. برای ما خوشحال‌کننده بود که آدم‌ها با کار همذات‌پنداری و خود را در فیلم پیدا کردند و تاثیر مثبت گرفتند. در کل می‌توانم بگویم اکثر بازخوردها مثبت بود و خداراشکر مجموعاً اتفاق خوبی رخ داده است.

موحد تاکید کرد: سریال «تازه وارد» این جرأت را به ما داد تا چنین طرح‌هایی را بنویسیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هم‌اکنون ساخت سه سریال اپیزودیک در حوزه‌های دفاع مقدس و فناوری‌های نوین به ما سفارش داده شده است. در حقیقت مهمتر از ساخت سریال اپیزودیک برای ما این مهم است که امروز سفارش تولید ۲ فیلم سینمایی و سه سریال به هشت کارگردان جوان «تازه وارد» داده شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هم‌اکنون ساخت سه سریال اپیزودیک در حوزه‌های دفاع مقدس و فناوری‌های نوین به ما سفارش داده شده است. در حقیقت مهمتر از ساخت سریال اپیزودیک برای ما این مهم است که امروز سفارش تولید ۲ فیلم سینمایی و سه سریال به هشت کارگردان جوان «تازه وارد» داده شده است وی یادآور شد: علاوه بر آنکه به دنبال ساخت سریال استاندارد و قابل پخش بودیم، تلاش کردیم محیطی واقعی‌تر و جدی‌تر برای هشت کارگردان «تازه‌وارد» فراهم آوریم که فکر می‌کنم بسیار به آن نزدیک شدیم.

تهیه‌کننده سریال اپیزودیک «تازه‌وارد» با اشاره به اینکه همکاری با کارگردانان جوانی که می‌خواهند سینما را فتح کنند و کمتر با مدیوم سریال‌سازی آشنا هستند، کار راحتی نبوده است، اظهار کرد: هشت فیلمساز جوان ما اتفاقاً در بسیاری از مواقع هرچه ما می‌گفتیم، تشخیص دیگری داشتند و به اصطلاح گوششان به حرف‌های ما بدهکار نبود، اما تلاش کردیم تا جای ممکن دست آن‌ها را برای تجربه کردن باز بگذاریم. همچنین برخی از کارگردانان علاقه‌مند بودند اپیزود خود را در ۲۰ روز بسازند اما این تعداد روز اقتضای تلویزیون نیست و باید روزی ۶ تا ۷ دقیقه کار را می‌گرفتند یعنی اپیزود خود را در ۸ یا ۹ روز می‌ساختند.

موحد افزود: درست است که «تازه وارد» اولین تجربه من در حوزه سریال‌سازی بود، اما سال‌هاست با فیلمسازان جوان در ارتباط هستم و کار می‌کنم. ضمن اینکه من پیش از ساخت «تازه وارد» به عنوان مجری طرح سریال «کتونی زرنگی» را کار کرده و از منظر تولیدی با تولید یک سریال آشنا بودم. از سویی عوامل سازنده «تازه وارد» بیش از اینکه محدود به نگاه حرفه‌ای باشند، سعی کردند، همدلانه پیش بروند و همین موجب شد کارگردانان با شرایط مالی و تولید کنار بیایند و گاهی از دستمزد خود کم کنند تا کار به بهترین شکل پیش برود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این تنها اکبر تحویلیان به عنوان تهیه‌کننده سریال «شاید برای شما اتفاق بیفتد» اثر اپیزودیک ساخته بود، اظهار کرد: ما پیش از تولید «تازه وارد» نه تنها تجربه چنین کاری را نداشتیم، بلکه کسی را هم پیدا نمی‌کردیم که از آن مشاوره بگیریم و بسیاری از تجارب را در حین تولید به دست آوردیم و خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیدیم کمترین میزان خسارت را داشتیم. اما به هر حال با پروژه‌ای طرف بودیم که طول و عرض آن دقیق مشخص نبود. اما امروز تصورم این است که اگر کسی بخواهد سریال اپیزودیک بسازد، به یکی از جاهایی که فکر می‌کند، باشگاه فیلم سوره است که این موضوع برای ما بسیار جذاب خواهد بود.

اتاق ایده ما دائماً در حال تولید محتواست

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره در ادامه در پاسخ به این پرسش که پرداختن به موضوعات روز تا چه اندازه برای این مجموعه اهمیت دارد، اظهار کرد: ما در باشگاه اتاق ایده‌ای داریم که دائماً در حال تولید محتواست؛ اینکه درباره چه موضوعی صحبت کنیم و سریال، فیلم کوتاه و آثار سینمایی و… چه محتوایی داشته باشد. در تمام جلسات ایده‌پردازی و درباره موضوعاتی که می‌خواهیم از آن حرف بزنیم به یک وجه جدی فکر می‌کنیم و آن این است که لبه فیلم و سریالی که می‌سازیم با شرایط امروز مردم جامعه چیست. یعنی اگر قرار باشد فیلمی از دستاوردهای علمی کشور بسازیم، سعی می‌کنیم آن چیزی که با حرف مردم هم پوشانی دارد، پیدا و تقویت کنیم.

وی افزود: در حقیقت به این معتقدیم که مخاطب باید با اثر ارتباط بگیرد و زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، هم قسمتی از سوالاتش را در فیلم می‌بیند و هم پاسخ آن‌ها را دریافت می‌کند. ما در فیلم‌های «بیست و یک روز بعد» و «دیدن این فیلم جرم است» این تجربه را به دست آوردیم. در حقیقت در «بیست و یک روز بعد» به زندگی نوجوانی پرداختیم که متوجه می‌شود مادرش سرطان دارد و مجبور است یک شبه مرد خانه شود؛ موضوع روزی که متاسفانه تعداد زیادی از افراد جامعه با آن درگیر هستند. همچنین در «دیدن این فیلم جرم است» از حرف‌های سیاسی امروز جامعه گفتیم. حتی در فیلم «مصلحت» هم این اتفاق افتاد یعنی از موضوعی مانند عدالت صحبت کردیم که امروز بحثی داغ و احتیاج جامعه است.

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره تاکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که در آثارمان از مباحث روز صحبت کنیم و به نظر می‌رسد مدیران تلویزیون هم بعضاً این اتفاق را رقم زده‌اند، اما بهتر است برای رسیدن به لبه حرف‌های مردم بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به پخش این اثر از شبکه سه سیما تصریح کرد: باید از مدیران شبکه سه برای اینکه آنتن اصلی یکی از مهمترین شبکه‌های تلویزیون را برای سریالی که به ظاهر همه گزینه‌هایی که نباید به آن باکس اصلی را داد، در اختیار ما گذاشتند و در حقیقت ریسک و جرأت کردند، قدردانی کنم. از سوی دیگر باید بگویم قدردان همه بچه‌های باشگاه فیلم سوره که با همه کم‌تجربگی‌ها و جوان بودنشان انرژی گذاشتند تا کار به بهترین نحو به آنتن برسد، هستم.

موحد در پایان خاطرنشان کرد: «تازه وارد» محصول خانه تولیدات جوان است و به اصطلاح سفره این کار را خانه تولیدات پهن کرد و پای کار آمد که لازم می‌دانم از آن‌ها تشکر کنم. باید به دوستانم در حوزه هنری نیز خداقوت بگویم چراکه باشگاه فیلم سوره که شعارش ساخت آدم‌ها مهمتر از ساختن فیلم‌هاست، اساساً با همراهی، پشتیبانی و کمک‌های این نهاد زنده است و با امکانات خوبی که در اختیار ما قرار داده است، می‌توانیم کار کنیم.

کد خبر 5537239 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سریال تازه وارد شبکه سه سیما تئاتر ایران فیلم کوتاه کارگردان تئاتر کنسرت موسیقی هنرمندان تئاتر حوزه هنری فیلم سینمایی عکاسی بازیگر سینما عید غدیر خم درگذشت چهره ها جشنواره فیلم شهر تالار وحدت موسیقی نواحی تهیه کننده سریال باشگاه فیلم سوره سریال اپیزودیک داده شده تازه وارد سه سریال برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوزونیدیس: فوتبال «بکش زیرش» را بازی نمی‌کنم/ داریم یک تیم می‌سازیم

ایسنا/کرمان سرمربی گل گهر سیرجان گفت: من دوست ندارم فوتبال «بکش زیرش» را بازی کنم، ما داریم یک تیم می‌سازیم.

به گزارش ایسنا، مارینوس اوزونیدیس پس از تساوی بدون گل تیمش برابر شمس آذر قزوین در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در نشست خبری اظهار کرد: در چنین مسابقاتی که شما برنده نمی‌شوید ولی همه توانتان را در زمین می‌گذارید، نمی‌دانم چه کار باید بکنیم که بازی را برنده بشویم. نیمه اول ایده‌آل نبودیم و مقابل تیمی دونده و فعال بازی کردیم. در نیمه اول سه چهار شانس خوب پیدا کردیم.

وی افزود: در نیمه دوم فکر می‌کنم یکی از بهترین نیمه‌هایی بود که تا این لحظه بازی کردیم. جلوی چنین تیمی وقتی هیچ موقعیتی به رقیب نمی‌دهید و سه چهار شانس ۱۰۰ درصد از دست می‌دهید،‌ چه می‌توانم به بازیکنانم بگویم. آنها بهترین توان‌شان را در بازی گذاشتند. خیلی باتمرکز بودند و شانس‌های گلزنی ایجاد کردند ولی خب گل نزدند. من به عنوان سرمربی ترجیح می‌دهم اگر ببازیم یا حتی مساوی کنیم، چنین عملکردی از بازیکنانم ببینم. باید بدانیم که یک مهاجم جوان داریم که هفت گل زده است.

اوزونیدیس ادامه داد: همیشه گفته‌ام که دو راه برای تیمداری دارید، یک اینکه بروید و یک تیم آماده بخرید و دیگر اینکه یک تیم را بسازید و ما تصمیم گرفتیم که یک تیم بسازیم. در چنین موردی ما یک روز بالا هستیم و یک روز پایین. ولی بعد از چنین عملکردی من به بازیکنانم واقعاً تبریک می‌گویم. طبیعتاً اگر گل می‌زدیم خیلی بهتر می‌بود ولی نزدیم و در دقیقه آخر یک دیرک نیز زدیم. وی افزود: من بارها گفته‌ام وقتی شما سه چهار تیم اول نیستید، برای من مهم نیست که پنجم یا ششم بشویم. مهم روشی است که بازی کنیم و ادامه دهیم و در این سبک، بازیکنان به مرور پیشرفت می‌کنند. من به عنوان سرمربی باید از بازیکنانم تشکر کنم، آن سبکی که می‌خواستیم را انجام دادند، دویدند و جنگیدند.

او در پاسخ به این سوال که «گل گهر ۶ هفته است نتیجه نمی‌گیرد و امشب طرفداران علیه تیم شعار دادند و نتیجه مهم است»، گفت: بله نتیجه مهم است ولی به شما گفتم که ببینید چطور ما امتیاز نگرفتیم. شما به عنوان یک خبرنگار و هواداران طبیعی است که نتیجه را ببیند ولی من از دید خودم دارم می‌بینم که تفاوت بزرگی وجود دارد. اگر یادتان بیاید بازی‌های مقابل پیکان، همین امروز ما بدشانس بودیم. می‌خواهم به این شکل نگاه نکنید زیرا که اگر اینگونه به مسابقات نگاه کنید، آن راهی را که می‌خواستیم از دست می‌دهیم. من ترجیح می‌دهم که همین سبکی که تیم بازی می‌کند را ارائه کند و حالا مثلا در یک بازی شانس با ما یار باشد و ببریم ولی مستحق پیروزی نباشیم.

در ادامه همان خبرنگار ما چهار سال است نتیجه نمی گیریم و همه مربیان می‌گویند که تیم پیشرفت می‌کند، سرمربی گل گهر در پاسخ گفت: تفاوت امسال با سال‌های گذشته این است که ما داریم یک تیم می‌سازیم. ما بازیکنان آماده نمی‌خریم. من در مورد سال‌های گذشته حرف نمی‌زنیم چون هر کسی یک سبکی دارد ولی ما امسال خواستیم که یک سبکی بسازیم. تا حالا دیدید که یک تیم با مهاجم ۲۰ ساله کل فصل را بازی کند؟ یا دفاع ۲۰-۲۱ ساله کل لیگ را بازی کنیم؟ به من پاسخ بدهید!

اوزونیدیس ادامه داد: وقتی شما اول نیستید،‌ درگیر این نباشید که یک رده بالاتر یا پایین‌تر تیم قرار دارد. ببینید من دوست ندارم فوتبال «بکش زیرش» را بازی کنم، ما داریم یک تیم می‌سازیم. امروز باید به بازیکنان تبریک بگوییم زیرا که بهترین‌شان را گذاشتند و خیلی خوب بودند، البته که ما می‌دانیم ضعف‌هایی داریم. ترکیب ما در نیم فصل اول با نیم فصل دوم را مقایسه کنید. تماشاگرها باید امروز از بازیکنان حمایت کنند، نه اعتراض. زمانی باید اعتراض کنند که یک بازیکن ۱۰۰ درصد توانش را در زمین نگذارد ولی می‌بینید که بازیکنان وجودشان را می‌گذارند، این تیم باید از سوی هواداران حمایت شود. این سبک باعث می‌شود که باشگاه پیشرفت کند. باید همه با هم باشیم. ما نمی‌خواهیم هر زمان که برنده‌ایم هوادار با ما باشد. باید که فضایی ایجاد کنیم که تیم را کم‌کم اینجا بیاوریم.

سرمربی گل گهر در پاسخ به اینکه چرا لباس تیم بین دو نیمه عوض شد نیز گفت: برای این‌که مشکل داشتند. طبیعتاً تیم میهمان باید دو دست لباس داشته باشد. ما می‌توانستیم نگذاریم تیم میهمان با آن لباس وارد زمین شود ولی ما چنین شخصیتی نداریم و به احترام هواداران، دوربین و اینکه لباس‌ها شبیه به هم بودند، لباس‌ها را عوض کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام زمان قطعی پخش فصل سوم «زخم کاری»
  • ببینید | تصاویر تازه از عملیات جستجوی کودک ٥ ساله غرق‌شده در رودخانه خرسان
  • اوزونیدیس: فوتبال «بکش زیرش» را بازی نمی‌کنم/ داریم یک تیم می‌سازیم
  • جزئیاتی تازه از دستگیری عوامل اصلی ربودن یسنا
  • جزئیات تازه از ماجرای گم شدن یسنا، دخترک ۴ ساله‌
  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • شایعه تازه و عجیبی که درباره امیر تتلو پخش شد
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه