Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر گزارش دریافتی روز چهارشنبه، دراین مراسم که در تالار معلم آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز برگزار شد، مدیر انجمن دو قلوها و چند قلوهای استان فارس اعلام کرد: هدف از اجرای این همایش به مناسبت روز جهانی دوقلوها بود که سالی یکبار برگزارمی شود.

دو قلوهای ۴۰ روزه و  ۵۸ ساله
محبوبه کریم‌پور ادامه داد: دراین همایش  ۲۰۰خانواده دوقلو تا چند قلو و جمعا ۷۵۰ نفرازشهرستانهای سروستان، استهبان، کوار، مرودشت، نی ریز، فسا، لار، لامرد، مُهر، سعادت شهر ،ارسنجان، آباده و روستاهای اطراف شیراز شرکت داشتند که کوچکترین آنها ۴۰ روزه و بزرگترین آنها ۵۸ساله بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اظهار اینکه تعداد قابل توجهی از دوقلوها و چندقلوهای استان فارس از نظر مالی در مضیقه هستند، افزود: برای ثبت نام بچه ها و پرداخت شهریه نیاز به درخواست وام با سود کم و شغل های خانگی که بتوانند در منزل کسب درآمدی داشته باشند، نیازمند همراهی مسئولان هستیم.

نگاهی به آمار دوقلوها و چندقلوها در فارس
مدیر انجمن دو قلوها و چند قلوهای استان فارس در ارائه آماری از اعضای این انجمن بیان داشت: پنج قلوهای ۱۹ساله، چهار پسر و یک دختر هستند، پنج قلوهای یک و نیم ساله، همگی پسر هستند و پنج قلوهای ۶ ماهه نیز چهار پسر و یک دختر هستند.
وی اضافه کرد: همچنین چهار قلوها که سه خانواده در این آیین حضور دارند، شامل چهار دختر ۱۸ساله ، چهار پسر و چهار دختر ۱۶ساله هستند.
کریم پور افزود: خانواده سه قلوها که در ۲ سال اخیر بیشترین آمار تولد آنها در فارس در شهر شیراز ثبت شده است، شامل ۳۰ خانواده هستند که کوچک ترین آنها، پنج ماه سن دارند.
به گفته وی، خانوادهای دوقلوها بیشترین آمار عضویت در انجمن دوقلوها و چندقلوهای فارس دارند و از چهل روزه تا ۹۳ساله تشکیل می دهند.

مشکلات دو قلو ها و چند قلوها، نداشتن بیمه 

وی افزود: در سال جاری  توانستیم بعداز دو سال وقفه به دلیل محدودیت های کرونا، این همایش را با حضور ۷۵۰ نفر دوقلو، سه قلوو  چهارقلوها برگزار کنیم اما پنج قلوها به  دلیل راه دور و امکانات کم و گرمی هوا نتوانستند در این همایش شرکت کنند.
کریم پورگفت: در سال ۹۶ کل اعضای انجمن ۲۴۰ نفر بودند اما هم اینک با یاری خداوند به ۱۰ هزار نفر رسیدند که در کل، حدود پنج هزار جفت هستند.

در پایان این همایش از دوقلو ها و چند قلو ها با اجرای برنامه هنری شاد توسط هنرمندان تئاتر و موسیقی و  با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز نیز تقدیر شد.

برچسب‌ها دوقلو استهبان فسا شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دوقلو استهبان فسا دوقلو استهبان فسا شهرداری شیراز قلوها و چند استان فارس پنج قلوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سید محمد قائنیان افزود: این همایش با هکاری هیئت سوارکاری، بسیج ورزشکاران و شهرداری دستگرد برخوار در باشگاه رویا سوار برگزار شد.
وی گفت: در این همایش انواع اسب‌های اصیل ایرانی عرب، دره شور، کرد و تعدادی از اسب‌های وارداتی با حضور سوارکارانی ماهر از شهرستان برخوار حرکات نمایشی اجرا کردند.
مسوول کمیته ورزشی اسب‌های اصیل استان اصفهان افزود: در این همایش با توجه به محدودیت فضا بیش از ۸ هزار نفر شرکت کردند و نیاز است برای برگزاری همایش نمایش‌های اسب توجه بیشتری شود.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار
  • (ویدئو) نظر جالب داریوش ارجمند درباره خلیج فارس
  • همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز