Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:30:19 GMT

باید ملزومات حجاب با قیمتی مناسب در جامعه عرضه شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۹۰۸۳

باید ملزومات حجاب با قیمتی مناسب در جامعه عرضه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاید از برخی وقایع حتی حدود یک قرن بگذرد اما چنان با تاریخ و سرنوشت مردم عجین شده که نه تنها به مناسبت سالروز چنین اتفاقاتی، بلکه حتی روزانه با این موضوعات دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از مصادیق این مورد بحث عفاف و حجاب است؛ برای حجابی که این روزها بانوان ما آزادانه سر می‌کنند، خون‌های زیادی نه تنها در روزهای دفاع مقدس که حتی دهه‌ها قبل از آن نیز ریخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴ هزاران تن از بانوان مشهد، در اعتراض به قانون کشف حجاب رژیم پهلوی، در مسجد گوهرشاد تحصن کردند، اما این بار نیز رژیم شاهنشاهی مانند دفعات قبل راهی جز سرکوب پیدا نکرد و به همین دلیل نیروهای وابسته به رژیم به مردم حمله کردند و بیش از دو هزار متحصن را به شهادت رساندند و پیکرهایشان را در گورهای دسته جمعی به خاک سپردند.

موضوع عفاف و حجاب از قرن‌ها قبل با گوشت و خون مردم این کشور عجین شده و هر شخصی به نوبه خود تلاش دارد تا این موضوع را رعایت کند اما در کنار خواست مردم نیاز است که سیاست‌هایی برای ترویج این امر بنا نهاده شود.

زمانی که به بازار سری می‌زنیم و یا به صفحات مجازی فروشگاه‌های ملزومات عفاف و حجاب نگاهی می‌اندازیم، شاهد قیمت‌های سرسام‌آور چادر و ملزومات عفاف و حجاب هستیم این در حالی است که جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است و نیاز است در راستای حمایت از فرهنگ کشور اقدامی صورت گیرد؛ در همین راستا به سراغ ۲ تن از متولیان امر عفاف و حجاب در استان اصفهان رفتیم تا توضیحی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب و پیگیری قیمت‌های ملزومات حجاب از جمله چادر ارائه دهند.

 

ایجاد امنیت فرهنگی از ضروریات امروز جامعه است

حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون اهمیت موضوع حجاب در جامعه، با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه ایجاد امنیت فرهنگی است، اظهار داشت: امنیت فرهنگی یعنی بتوانیم امنیت جامعه را در برابر بی‌حیایی‌ها و فسادهایی که در پی عدم رعایت عفت عمومی رخ می‌دهد، تأمین کنیم.

وی با یادآوری اینکه امروز جامعه جوان‌ ما از حضور بدون چارچوب برخی از افراد در جامعه گله‌مند هستند، توضیح داد: در این راستا یکی از موارد مهمی که سازمان تبلیغات در آن قدم گذاشته این است که بتوانیم به‌صورت هدفمند پوشش و ملزومات اجتماعی را رعایت کنیم تا با حداقل مسائل حاشیه‌ای مواجه شویم.

فوقی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات نقش خود را در بحث عفاف و حجاب نقشی ترویجی و تبلیغی می‌داند، خاطرنشان کرد: نقش سازمان تبلیغات، نقش فرهنگ‌سازی است و به همین منظور کار را در قالب گروه‌های تبلیغی برای مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه آغاز کرده‌ایم؛ همچنین اردوهای مختلفی را تدارک دیده‌ایم تا دانش‌آموزان با موضوع عفاف و حجاب و اثرات آن در زندگی فردی و اجتماعی آشنا شوند.

 

ملزومات حجاب با قیمت مناسب در جامعه عرضه شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیرامون افزایش قیمت چادر و ملزومات عفاف و حجاب گفت: نیاز است در این باره کارگروهی را با مشارکت برخی نهادها و ادارات تشکیل دهیم تا بتوانیم ملزومات رعایت حجاب را با قیمتی مناسب در جامعه ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه از مجموعه‌هایی که دغدغه‌مندانه و دلسوزانه در راستای ارتقای فرهنگ عمومی برای حفظ حجاب و حیا تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم، خاطرنشان کرد: نیاز است روش‌های علمی و تجربی تأثیرگذار را جایگزین روش‌های ابتدایی کنیم تا با برخی پیگیری‌ها و ورودهای غیر عالمانه فضای جامعه را دچار مشکل نکنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب ۲۱ تیر قیمت چادر افزایش قیمت چادر عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند