Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۲۷ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی خبر داد و شایعه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد.

 سید مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، درباره تعهدات سفرهای استانی دولت گفت: پایان سال گذشته ۱۳۵ درصد تعهدات سفرهای استانی اجرایی شد که ۳۵ درصد بیشتر از تعهدات بود و امسال هم بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که عمده درآمدهای کشور از مالیات و نفت است، افزود: از آنجا که مالیات‌ها از مرداد ماه پرداخت می‌شود و از آن‌سو قرار است برای عمران استقراض نکنیم، پرداخت‌های عمرانی از مرداد ماه بیشتر می‌شود.

میرکاظمی افزود: به همین منظور ۱۲ هزار میلیارد تومان از تیر اختصاص دادیم که این مبلغ علاوه بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق است که برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص رتبه‌بندی معلمان هم توضیح داد: برای رتبه‌بندی معلمان ۶ هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته بودیم. منابع و مصارف برای هر ماه بسته می‌شود و قبل از رسیدن پایان ماه انجام می‌شود.

میرکاظمی مبلغ بودجه را ۳۸ هزار میلیارد اعلام و اضافه کرد: برای رتبه‌بندی منبع گذاشتیم و در سقف بودجه این منابع پرداخت می‌شود.

وی با رد برخی اخبار مبنی بر ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی درست نیست و چیزی به نام ارز ترجیحی نداریم. اگر دولت بخواهد حمایت کند، باید مابه‌التفاوت ریالی را پرداخت می‌کند که این فقط برای گندم و دارو است.

میرکاظمی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از بحران‌های جدی در همه کشورهای دیگر هم افزایش قیمت غذایی و انرژی است؛ طوری که حتی کشورهای بدون تورم هم جهش تورم داشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش دولت در حمایت از مردم با پرداخت عادلانه یارانه‌ها ادامه داد: پیش از این هر تُن روغن را ۷۰۰ دلار وارد می‌کردیم که الآن به ۲۴۰۰ دلار در تُن رسیده است.

میرکاظمی درباره مصوبه پرداخت عیدی مناسبت‌های ملی و مذهبی و پرداخت آن به معلمان گفت: اصلاً چنین مصوبه‌ای نداریم و اگر باشد همراه دیگر کارکنان دولت به معلمان هم پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان برنامه و بودجه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران