Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:06:38 GMT

گونه جدید ویروس کرونا قدرت سرایت بیشتری دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۹۴۶۰

گونه جدید ویروس کرونا قدرت سرایت بیشتری دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مشهود تقی لو ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: براساس آمار از اواسط تیرماه شروع پیک جدیدی از کرونا در استان پیش بینی شده است.

وی افزود: طبق تحلیل‌های انجام شده از اواسط مردادماه امسال در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، شاهد پیک هفتم کرونا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی لو با بیان اینکه زمان تزریق نوبت چهارم واکسن پس از گذشت ۶ ماه از تزریق نوبت سوم است، اظهار کرد: از بین ۲۰۰ هزار و ۸۹۴ نفری که می‌توانند این نوبت را تزریق کنند تنها ۴ هزار و ۱۹۸ نفر نوبت چهارم را تزریق کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر شیوع ویروسی از غرب اروپا از نوع بی ای ۴ و ۵ آغاز شده، و این سویه امیکرون قدرت سرایت بیشتری از بی ای یک و دو دارد.

تقی لو با بیان اینکه ویروس جدید کرونا BA۴ و BA۵ است که قدرت سرایت بیشتری دارد، افزود: اومیکرون ناحیه فوقانی راه هوایی را درگیر می‌کرد و حتی در گروه‌های پرخطر کمتر بود، زیرا واکسن کرونا سری گذشته با تاخیر زده شده بود و دوره ایمنی در موج ششم رخ داد.

وی تاکید کرد: ۸۲ پایگاه سلامت شهری و ۴۵۳ مورد خانه بهداشت روستایی واکسن تزریق می‌کنند.

تقی لو با بیان اینکه سه مرکز تجمیعی در استان همچنان باقی است، ابراز کرد: در صورت مراجعه بالا به مراکز بهداشت این مراکز تجمیعی راه اندازی می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مرکز تجمیعی خودرویی نیز در دانشگاه علوم پزشکی استان فعال است و واکسن سینوفارم و پاستور در استان زنجان بیشترین متقاضی را دارد.

تقی لو در خصوص واکسیناسیون کودکان، افزود: ۴۵ درصد کودکان ۹ تا ۱۲ سال و ۲۵ درصد کودکان ۵ تا ۹ سال واکسینه شدند.

وی یاد آورشد: در حال حاضر ۲۱ مبتلا شده در بیمارستان‌های استان بستری هستند و آمار بستری‌های جدید در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر ثبت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: میزان واکسیناسیون زنجانی‌ها در نوبت اول ۹۴ درصد، نوبت دوم ۸۷.۵ درصد و نوبت سوم ۵۱ درصد است.

کد خبر 5537285

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویروس کرونا شیوع کرونا عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان بیست و هفتمین سفر استانی دولت خطبه های نماز جمعه اردبیل خراسان رضوی سنندج مشهد دانشگاه علوم پزشکی استان استان زنجان تقی لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!