Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: آبان ۱۴۰۰ بود که پس از فراخوان شهرداری منطقه درباره تشکیل ستاد نوجوانان منطقه ۹، تعدادی از نوجوانان علاقه‌مند به حوزه‌های آموزشی، اجتماعی و مدیریت شهری، اعلام آمادگی کردند و  به عضو این ستاد درآمدند. در این گزارش با برخی از این نوجوانان کوتاه گفت وگو کرده ایم.

خواندنی‌های بیشتر تهران را اینجا بخوانید

«حمیدرضا ملازاده» ۱۷ ساله، دانش آموز کلاس یازدهم، لیدر این ستاد، می‌گوید: «در حال حاضر تعداد اعضای ستاد به ۸۰ نفر ( ۴۰ نفر پسر و ۴۰ نفر دختر) می‌رسد که هر یک با توجه به علاقه‌مندی که دارند در ۶ کارگروه فرهنگی و هنری، ورزشی و تفریحی، محیط زیست، رسانه و فضای مجازی، سلامت و بهداشت و مهارت آموزی و اشتغالزایی فعالیت خود را با ارائه ایده و طرح آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون کارهای و برنامه‌های متنوعی مانند برپایی کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی، برگزاری جلسات مذهبی و جهادی، جمع‌اوری کمک‌های مادی و معنوی خیران کوچک، تشکیل واحد روزه اولی‌ها و جشن تکلیف، توزیع بسته‌های معیشتی، تعامل با مساجد و مدارس، ایجاد رویه‌های شغلی در سطح خُرد، ساخت کلیپ‌های فرهنگی و مشارکت در طرح‌های مدیریت شهری  اجرا کرده‌ایم. اقدامات و برنامه‌هایی که اگر تغییرات و جابه جایی مدیران شهری وقفه ایجاد نمی‌کرد، به طور حتم دامنه گسترده‌تری می‌یافت.»

شناسایی مهارت‌ها و جمع‌آوری کمک‌ها

«سید حمیدرضا حسینی»، مداح و مسئول واحد روابط عمومی ستاد نوجوانان منطقه نیز می‌گوید: «شناسایی مهارت‌ها و تخصص‌های اعضای ستاد بتدریج در حال پیگیری است تا براساس تخصص‌ها، کارگاه‌ها و جلسات آموزشی ویژه اعضای ستاد، دانش‌آموزان داوطلب و متقاضی و کودکان کار برگزار کنیم. هیئت مذهبی ستاد هم در مناسبت‌های مذهبی و ملی به برپایی ایستگاه صلواتی و محافل روضه و سخنرانی می‌پردازد. از سویی در اتاق فکر ستاد، اغلب برنامه‌هایی مانند جمع‌آوری کمک‌های مادی به نفع کودکان کار و زندانیان جرایم غیرعمد (مبالغ محدود) طراحی می‌کنیم که با همت اعضا، خیلی زود به مراحل عملیاتی و اجرایی می‌رسد.»

تورهای شناسایی جاذبه‌های منطقه

«هستی خوش‌ترکیب»، ۱۲ ساله و دانش‌آموزش کلاس ششم که در کارگروه فرهنگی و هنری فعالیت دارد، می‌گوید: «برگزاری کارگاه‌های آموزشی دروس تحصیلی ویژه دانش‌آموزان در کنار تشکیل اردوهای تفریحی، تورهای شناسایی جاذبه‌های هویتی و گردشگری منطقه و اجرای مسابقه و جشنواره را اولویت داده‌ایم که البته فعالیت دختران ستاد در این حوزه پررنگ است.»

 پُرتوان در مدیریت شهری

«عرفان اشرف‌نوحه‌گر»،  ۱۵ ساله و دانش‌آموز کلاس هشتم که سابقه فعالیت در طرح «شهردار مدرسه» را دارد، می‌گوید: «یکی از وظایف اصلی اعضا، شناسایی مشکلات و معضلات محلی‌ها در حوزه‌های گوناگون است که البته  در حوزه مدیریت شهرداری با قوت بیشتری پیگیری می‌شود.»

آموزش رایگان و کاهش آسیب‌های اجتماعی

«سید محمدرضا حسینی»، ۱۷ ساله و ساکن محله دکتر هوشیار از کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی از طریق آموزش و آگاهی بخشی می‌گوید: «منطقه ۹ با توجه به بافت جمعیتی و فرهنگی که دارد متاسفانه با آمار چشمگیر آسیب‌های اجتماعی مواجه است. بنابراین ستاد ما سعی دارد برای کاهش آمار آن و در امان نگه داشتن دهه هشتادی‌ها، آموزش تخصصی در رشته‌های مختلف را رایگان ارائه دهد. به عنوان مثال کلاس‌های علوم رایانه، فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی را بارها در سرای محله‌ها برگزار کردیم و استقبال هم شد. البته آموزش خیاطی صنعتی، تعمیر گوشی‌های همراه و آموزش مکانیکی نیز  از کلاس‌ پرطرفدار میان نوجوانان منطقه است که ساز و کار اجرایی آنها در دست بررسی است.»

آینده درخشان است

«سید سمیه موسوی»، مدیر اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه ۹ در تکمیل صحبت‌های اعضای ستاد نوجوانان منطقه می‌گوید: «اساس این ستاد، آموزش و پرورش نسلی آگاه، جهادی، متخصص و مطالبه‌گر است. نسلی که مس تواند با ایده‌پردازی، مشارکت‌جویی و تلاشگری در بخش تولید و دانش ملی، آینده درخشانی برای خود و جامعه رقم بزند.»

کد خبر 690110 برچسب‌ها طرح جهادی شهردارى تهران نوجوان منطقه ۹ تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۹ طرح جهادی شهردارى تهران نوجوان منطقه ۹ تهران نوجوانان منطقه اعضای ستاد منطقه ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم صبح دوشنبه در این آئین ضمن تشکر از همه اقشار مختلف جامعه و خیرینی که در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حضور داشتند اظهار کرد: وقتی فردی به دلیل محکومیت مالی در زندان محبوس می‌شود، خانواده این فرد خواسته یا ناخواسته در معرض آسیب‌های اجتماعی و تهدیدها قرار می‌گیرد از طرفی هم چون بعضی مواقع سرپرست خانوار زندانی است و درآمدی وجود ندارد این خانواده از نظر اقتصادی و معیشتی نیز دچار تنش می‌شود.

محمد اسدی با اشاره به اینکه خیرین شهرستان دارالمومنین دیلم در همه عرصه‌ها جهت رفع مشکلات مردم پیش قدم بوده و هستند، بیان داشت: مشارکت خیرین و شهروندان شریف دیلمی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، نه تنها یک فرد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گرداند بلکه بعضاً موجب خوشحالی فرزندان از بازگشت پدر خانواده و نجات خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم کار برای رضای خدا را بسیار شیرین دانست و کمک و یاری به برادر دینی و مؤمن خود را از کارهای بسیار پسندیده دانست که همه امامان و معصومین به انجام آن سفارش کرده اند.

وی از همه عواملی که در برگزاری این جشن‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می‌نمایند قدردانی کرد.

جشن گلریزان آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد با حضور فرماندار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر و معاونین، مدیرکل زندان‌ها، رئیس ستاد دیه استان، مدیرکل ثبت اسناد، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار شهرستان دیلم در سالن مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

کد خبر 6091954

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد