Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:43:10 GMT

خود باوری دانش آموزان هدف مدارس تابستانه است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۹۵۸۵

خود باوری دانش آموزان هدف مدارس تابستانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضوان حکیم زاده  معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در گردهمایی معاونان ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور در مشهد، با بیان اینکه طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف حمایت از دانش‌آموزان لازم التوجه و جبران یادگیری دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی طراحی شده است، اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید به دانش آموزانی که در این مدارس برای جبران عقب ماندگی حاضر می‌شوند برچسب زده شود، زیرا این دانش آموزان ضعیف نیستند بلکه تنها فرصت های کمتری برای یادگیری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید آموزش این گروه از دانش آموزان را به خانواده واگذار کنیم، تصریح کرد: ما مسئول تعلیم و تربیت و دانش افزایی دانش آموزان هستیم و آموزش هدفمند را باید مد نظر داشته باشیم.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدت زمان اجرای این طرح، گفت:  ما نسبت به بهبود وضع تربیتی دانش آموزان، به عنوان مهمترین سرمایه های انسانی موجود در کشور مسئول هستیم.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه باید توان یادگیری دانش آموزانی را که امکان کمتری برای یادگیری داشته‌اند، ارتقا دهیم، افزود: فعالیت مدارس تابستانه، می تواند این گروه از دانش آموزان را به خودباوری و آینده بهتر هدایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کیفیت مدیریت در انجام امور بسیار مهم است بر این اساس برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه توانمندسازی مدیران مد نظر است.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه برخی مدیران بر این تصور اشتباه هستند که تنها مدیر تربیت آموزشی هستند و نگاه صرف اداری و اجرایی را برای مدیریت کافی می دانند در حالی که مدیر توانمند، در توانمندسازی معلمان نیز نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس تابستانه حکیم زاده آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت