Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@05:30:23 GMT

خبرهای خوش برای زوجین نابارور

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۹۶۵۲

خبرهای خوش برای زوجین نابارور

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و بسته خدماتی بیمه تامین اجتماعی درمان ناباروری هم منتظر تصویب هیات دولت است.

به گزارش مشرق، صابر جباری، رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران، درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای کاهش ناباروری، اظهار داشت: تمامی جوامع دنیا با مشکل ناباروری درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار ۳ میلیون زوج نابارور داریم. در قانون جوانی جمعیت ۳ سطح خدماتی برای ناباروران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سطح اول خدمات برای ناباروران، پیشگیری است که خدمتی باید برای آن تعریف و در نظام شبکه ادغام شود که این موضوع در حال نهایی شدن است.

جباری با اشاره به اینکه سطح دوم خدمات، تشخیص به هنگام است، گفت: در کشورمان هر دو ناباروری اولیه و ثانویه را داریم. ناباروری اولیه برای زوج هایی است که تاکنون فرزنددار نشده اند و ناباروری ثانویه برای زوجینی است که فرزند دارند اما برای داشتن فرزندان بیشتر دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: اگر تشخیص برای این زوجین هرچه سریع تر انجام شود درمان‌های راحت‌تری خواهند داشت ضمن اینکه احتمال فرزنددار شدن آنها بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح سوم خدمات، درمان ناباروری است. در گذشته هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه نبود اما در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری توسط بیمه پرداخت می‌شود.

جباری تصریح کرد:در بیمه سلامت که متولی آن وزارت بهداشت است این پوششها انجام شده و بسته خدماتی بیمه تامین اجتماعی هم تعریف شده و در انتظار تصویب هیات دولت است تا تمامی خدمات از ویزیت گرفته تا خدمات سطوح ۱ تا ۳ که مربوط به درمان‌های پیشرفته است، توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت شود و بخش عمده ای از دغدغه های مالی زوجین نابارور مرتفع شود.  

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت بیان کرد: بسته‌های خدماتی پیشگیری و تشخیص زودهنگام هم تقریبا نهایی شده است و از خانه‌های بهداشت تا مراکز درمانی شهرها را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: حدود ۲۳ میلیون نفر از زنان کشورمان که در سنین باروری هستند از این بسته‌های خدماتی برخوردار خواهند شد و حتی دختران نوجوان پایش خواهند شد تا اگر دچار مشکلات ناباروری باشند اقدامات درمانی را دریافت کنند تا با ناباروری پس از ازدواج مواجه نشوند.

جباری تاکید کرد: ارائه بسته‌های خدمات درمان ناباروری در حال انجام است؛ فقط بخشی از دغدغه های مردم، ویزیت متخصص‌های زنان و فلوشیپ‌های نازایی است که البته تحت پوشش بیمه هست؛ فقط مشکلات اداری دارد که با تصویب هیات دولت ، شیرینی آن به کام مردم خواهد نشست.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ناباروری بیمه تامین اجتماعی درمان ناباروری بیمه درمان نازایی هزینه سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت درمان ناباروری وزارت بهداشت جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع  ریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران