Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از معاونت اول قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه افزود: مناطق آزاد از رعایت برخی قوانین و مقررات معاف هستند که به همین دلیل نیز منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی نام‌ دارند و معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و موارد گمرکی، نبود تشریفات خاص در این مناطق از ویژگی‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد قرار دارند و طبق گزارش‌های دریافتی مشخص شده که این شرکت‌ها مشکلاتی دارند و بررسی آن به قوه قضاییه مربوط است؛ از این رو آمادگی حمایت از این شرکت‌ها و حل و فصل مشکلات مربوط به قضات مناطق آزاد را داریم.

مصدق گفت: قوه قضاییه به صورت جدی در خصوص تعرض به اراضی دولتی ورود کرده و در این رابطه با قاطعیت موارد مربوط به تعدی اراضی ملی و دولتی را بررسی می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه درباره ماده ۶۵ و اجرای آن در مناطق آزاد کشور اظهار داشت: باید برای اجرای این ماده قانونی، موارد به صورت شفاف تبیین شود.

بازارهای کیش و قشم به بازار مکاره تبدیل شده است
در ادامه جلسه دادستان کل کشور با اشاره به بازدید چند باره از بازار کیش و قشم گفت: در این بازدیدها مشاهده شد که این بازارها به یک بازار مکاره تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری افزود: نمایندگان مجلس زمانی که لایحه‌ای را تصویب می‌کنند، دیدگاهشان یک دیدگاه منطقه‌ای است نه ملی.

دادستان کل کشور خطاب به مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، تاکید کرد: باید از ظرفیت شورای عالی سران قوا استفاده شود و یکی از امتیازات این بستر و این کمیته ویژه، نوع نگاه به مسائل کشور و بررسی موارد است.

وی افزود: برخی از مشکلات حقوقی و قضایی از نظر قوانین قابل حل و فصل است و برخی از مشکلات در مناطق آزاد کشور مشترک است؛ بنابراین برای آشنایی قضات با این مشکلات همایشی ویژه قضات در این خصوص برگزار شود تا موضوعات و روش واحد برای حل مشکلات قضایی برای قضات تبیین و مشخص شود.

منتظری درباره بررسی پرونده‌های ماده ۴۷۷ موجود در مناطق آزاد گفت: دادستانی کل کشور درباره منافع عام و کل که حقوق بیت المال در آن دخیل است می‌تواند ورود کند اما در اصل بنابر دستور رئیس قوه قضاییه مسائل مربوط به ماده ۴۷۷ به معاونت قضایی واگذار شده است.

لزوم بررسی صلاحیت مدیران مناطق آزاد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید بستری فراهم شود تا صلاحیت مدیران مناطق آزاد بررسی شود.

ذبیح‌الله خداییان با اشاره به تاخیر در جلسات منظم شورای مناطق آزاد گفت: بحث یکپارچه سازی ماده ۶۵ را در مناطق آزاد نداریم همچنین در بسیاری از طرح‌ها تاخیر در اجرا را شاهد هستیم که این‌ موضوع باید مورد بررسی و برطرف شود.

مفاد ماده ۶۵ در مناطق آزاد اجرا نمی‌شود
در بخشی دیگر از این جلسه، رئیس دیوان عدالت اداری اظهارداشت: دغدغه خاص و پرونده موردی در حوزه مناطق آزاد نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری افزود: علی رغم اینکه ماده ۶۵ در زمینه فعالیت مناطق آزاد کشور وجود دارد اما در عمل مفاد این ماده قانونی اجرایی نمی‌شود.

رفع تصرف ۱۰ میلیون و ۸۰۸ هزار متر مربع از اراضی مناطق آزاد 
شاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با تشریح گزارش عملکرد ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰  گفت: اقدامات قابل توجهی در معاونت‌های اقتصادی، توسعه مدیریت و اشتغال، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حقوقی و امور مجلس، برنامه ریزی و توسعه امور زیربنایی در شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی انجام شده است.

سعید محمد افزود: در این مدت ۷۱ طرح از قبیل ۳۲ طرح صنعتی، ۳۵ طرح عمرانی و ۴ طرح کشاورزی افتتاح شد که این اقدامات منجر به ایجاد اشتغال برای ۴ هزار و ۴۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۵۱ هزار میلیارد ریالی شده است و در مناطق ویژه نیز طرح‌هایی به ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی قابل افتتاح است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: با همکاری و تعامل قوه قضاییه ۱۰ میلیون و ۸۰۸ هزار متر مربع از اراضی به ارزش مالی ۸۳۷ هزار میلیارد ریال، رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شدند.

برچسب‌ها سعید محمد دبیرامور مناطق آزاد حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه قوه قضاییه منطقه آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قوه قضاییه قوه قضاییه منطقه آزاد شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی حجت الاسلام مناطق آزاد قوه قضاییه کل کشور ماده ۶۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، کاظم غریب‌آبادی روز پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: در جریان سفر رییس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

غریب آبادی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.
رییس قوه قضاییه در سی‌اُمین سفر استانی خود و در راس هیئت عالی قضایی، شامگاه چهارشنبه وارد بندرعباس شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب داده‌اند.

در جریان این سفر، رییس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری ـ صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد