Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی روستای گراب دیشموک با ۲۲۵ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ نفر در فاصله ۲ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک از قطعی مکرر برق و گرمای هوا گلایه مند هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، باتوجه به افزایش دمای هوا و فرارسیدن فصل تابستان و استفاده از وسایل خنک‌کننده اما اهالی روستای گراب دیشموک با مشکل کاهش و اُفت ولتاژ برق روبه‌رو بوده و نسبت به بی‌توجهی مسئولان شرکت توزیع نیروی برق شهرستان کهگیلویه و بخشدار دیشموک گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برق اهالی روستای گراب دیشموک در 27 سال گذشته تنها با یک ترانسفورماتور تأمین می‌شود که باتوجه به رشد جمعیت اهالی روستا و نیز وجود کارگاه‌های مختلف، نیازمند تأمین برق پایدارتری هستند.

روستای گراب دیشموک با 225 خانوار و جمعیتی بالغ بر 800 نفر در فاصله 2 کیلومتری از مرکز شهر دیشموک قرار گرفته و باتوجه به مهاجرپذیر بودن این روستا هرساله بر میزان جمعیت این روستا اضافه می‌شود.

نزدیکی روستای گراب به مرکز بخش دیشموک سبب شده تا کارگاه‌های مختلف بلوک‌زنی و خدماتی در این روستا فعال شده و این روستا را به یک شهرک صنعتی کوچک تبدیل کند اما متأسفانه برق این روستا با این میزان جمعیت و نیز وجود کارگاه‌های مختلف تنها با یک ترانسفورماتور تأمین می‌شود و در طول شبانه‌روز با ضعف ولتاژ برقی روبرو می‌شوند.

محمد ریحانی یکی از اهالی روستا در این باره به خبرنگار تسنیم، گفت: مشکل نوسان برق روستای گراب موضوع جدیدی نیست و تمام مسئولان نیز از موضوع اطلاع کافی دارند اما نسبت به زندگی مردم هیچ توجهی ندارند.

وی گفت: بخاطر نبود تعداد مورد نیاز تیر برق در سطح روستا، متاسفانه کابل‌های برق فشار قوی در فضای خانه‌ها و پشت‌بام‌ها عبور می‌کنند که بسیار خطرناک بوده و بر اثر غفلت لحظه‌ای والدین ممکن است کودکی دچار برق‌گرفتگی شود.

مجتبی صفایی از اهالی روستا در این باره به خبرنگار تسنیم، گفت: کابل‌های فشار قوی برق تاکنون چندین بار توسط خودروهای عبوری قطع شده و خسارت زیادی به وسایل برقی مردم رسانده است.

وی گفت: این موضوع را بارها به شرکت توزیع نیروی برق گزارش داده و پیگیری کردیم اما این مشکلات در روستای گراب همچنان ادامه دارد.

این فرد روستایی گفت: بخاطر نبود پایه برق، کنتورهای برق خانه‌هایمان چند کوچه بالاتر نصب شده و ناچار شدیم بیش از 250 متر سیم برق خریداری کنیم تا برق را به خانه‌هایمان برسانیم.

وی گفت: این میزان سیم برق بخاطر پوسیدگی باید هرساله تعویض شوند و تامین هزینه‌های آن واقعا سخت است.

تجهیزات موجود جوابگوی جمعیت نیاز
دهیار روستای گراب با اشاره به جمعیت زیاد روستا و مشکل تأمین برق، گفت: برق روستای گراب با 225 خانوار در طی 27 سال گذشته تنها با یک ترانسفورماتور تأمین می‌شود که جوابگوی نیاز روزانه مردم نیست.

امید جعفری افزود: با کمک‌های بنیاد علوی و نیز شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد جهت اصلاح و توسعه شبکه برق روستا اعتباری به آن اختصاص داده شد و حتی پیمانکار اجرای طرح نیز انتخاب شد اما پروژه اجرا نشد.

وی تصریح کرد: در نزدیکی منازل مسکونی روستا هیچ پایه برقی نیست و به خادر نبود پایه، کابل‌های فشار قوی برق از روی پشت‌بام منازل عبور می‌کند که این بسیار خطرناک است.

جعفری با اشاره به کاهش افت ولتاژ و نوسان برق در روستا، عنوان کرد: مشکل کاهش افت ولتاژ و نوسان برق روستای گراب موضوع تازه‌ای نیست و بیش از 20 سال است که به آن گرفتاریم با اینهمه بسیاری از لوازم برقی اهالی روستا هر ماه دچار سوختگی شده و هیچ نهادی هم در این زمینه پاسخگوی اهالی روستا نیست.

وی اضافه کرد: پروژه اصلاح شبکه برق روستا از سال 92 تاکنون 2 بار تأمین اعتبار شده اما با اینهمه هیچ اقدام مؤثری جهت رفع مشکل مردم انجام نشده است.

جعفری تصریح کرد: جهت اصلاح شبکه برق روستای گراب سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی بنیاد علوی به این پروژه اختصاص یافت.

وی، خاطرنشان کرد: به دلیل بی‌توجهی مسئولان شهرستانی و استانی این میزان اعتبار برگشت اما با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های به عمل آمده این اعتبار مجددا تخصیص یافت.

اهالی روستای گراب دیشموک بخاطر مشکل کاهش ولتاژ برق در این روزهای بسیار گرم شرایط بسیار سختی را سپری می‌کنند و چشم انتظار توجه ویژه مسئولان و حمایت‌های بنیاد علوی و شرکت توزیع نیروی برق استان هستند.

باتوجه به پیگیری‌های مستمر خبرنگار تسنیم در دهدشت جهت پاسخگویی فرماندار کهگیلویه و رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان در خصوص مشکلات برق روستای گراب دیشموک اما متأسفانه هیچ کسی در این زمینه پاسخگو نبوده است.

نماینده دشتستان در مجلس: وزیر نیرو دستورات لازم برای بهبود وضعیت آب و برق دشتستان صادر کرد4 روز گرم پیش روی مردم کهگیلویه و بویراحمد/مصرف برق صعودی‌تر شد

به گزارش تسنیم، باوجود پیگیری‌های اهالی روستای گراب طی سال‌های گذشته جهت رفع مشکل کاهش ولتاژ و نیز اصلاح و توسعه شبکه برق در این روستا و نیز تخصیص اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومانی بنیاد علوی در این زمینه اما با این‌همه هنوز مشکلات این روستا پابرجا بوده و اهالی چشم انتظار همت مسئولان هستند و خبری از اجرای سیستم‌های خورشیدی در منطقه نیست.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو شرکت توزیع نیروی برق برق روستای گراب اهالی روستا بنیاد علوی برق روستا مشکل کاهش شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر

مردم روستای کالدشت بالا از توابع شهرستان دماوند استان تهران مدتهاست از کمبود امکانات رفاهی رنجیده خاطر هستند. جوی آب در این منطقه لایروبی و پاکسازی انجام نمی‌شود و اینکه برخی از مناطق این روستا فاقد جوی آب است همچنین روکش آسفالت فرسوده‌ای دارد. این مشکلات موجب گشت تا اهالی علت را جویا شوند و در پاسخ نبود بودجه کافی دریافت کردند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند