Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) سفر منطقه ای خود به غرب آسیا را آغاز کرده است؛ در جریان این سفر که برای نخستین بار طی دو سال اخیر صورت می‌گیرد، فلسطین اشغالی و عربستان سعودی و دیدار با مقامات تل آویو و ریاض هدف‌گذاری شده‌اند.

بر پایه گزارش‌های انتشار یافته از جزئیات برنامه سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابتدا وارد سرزمین اشغالی فلسطین خواهد شد و با مسئولان رژیم صهیونیستی همچون «یائیر لاپید» نخست‌وزیر جدید و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم دیدار خواهد کرد و سپس به عربستان سعودی رفته و در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر بایدن به سرزمین های اشغالی با واکنش شدید گروه های فلسطینی روبه رو شده به حدی که جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، سفر رییس جمهور آمریکا به تل آویو را در ادامه سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی دانسته است.

دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین امروز در بیانیه ای خطاب به مردم فلسطین و همه آزادگان منطقه اعلام کرده که سفر بایدن به منطقه بخشی از هجمه جنون آمیز و فزاینده علیه فلسطینیان در سرزمین های اشغال شده و آینده ملت عرب است. این سفر با هدف از پیش اعلام شده تشکیل یک ائتلاف علیه منافع ملت های منطقه و نیروهای مقاومت و حقوق ملت فلسطین است، لذا لازم است همه مخالفت همه جانبه خود را از هر طریق ممکن با این سفر و رژیم صهیونیستی و حامیانش اعلام کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: «دولت آمریکا ابایی از اعلام اهداف و سیاست های دشمنانه خود علیه مردم ما و ملت های عرب در چارچوب این سفر، بازدید از پایگاههای نظامی و حمایت های مالی و نظامی از صهیونیست ها ندارد.آنان (آمریکایی ها) در حالی که هنوز خون شهید ابوعاقله خشک نشده، با سرپوش گذاشتن به قتل این خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی و منحرف کردن روند تحقیقات، یک بار دیگر دشمنی و عناد خود را با فلسطینیان و حمایت آشکار خود از رژیم صهیونیستی را به همه جهانیان نشان دادند.»

«هدف اصلی این سفر تامین تسلیحات و حمایت های نظامی، سیاسی و مالی بیشتر از رژیم صهیونیستی برای جبران شکست ها و عقب نشینی های تحمیلی این رژیم در برابر مبارزات نیروهای مقاومت و مردم فلسطین است.»

این بیانیه همچنین می افزاید: هدف بایدن از سفر به منطقه، از بین بردن آرمان و حقوق فلسطین، تحمیل اشغال و بردگی ابدی بر مردم فلسطین، تحمیل سلطه رژیم صهیونیستی بر کشورها(ی عربی)، مردم، منابع و سرزمین ما از طریق پروژه «ناتوی خاورمیانه» و تفرقه افکنی در جهان عرب و فاصله انداختن بین ملت های عرب و آرمان فلسطین است؛ لذا نیروهای مقاومت و جریانهای مردمی باید برای کنار زدن نقاب از چهره بانیان این سفر سرنوشت‌ساز تمام تلاش خود را به کار گرفته و با پیامدهای این دیدار مقابله کنند و بر این اساس، ما بر لزوم وحدت همه این نیروها و مردم در مقابله با دشمن صهیونیستی و متحدانش تاکید کرده و خواهان قیام همگانی علیه طرح جدید استعماری در منطقه هستیم.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز امروز اعلام کرد که سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه برای اختلاف افکنی و ضربه زدن به مسئله فلسطین به منظور تامین منافع رژیم صهیونیستی خواهد بود.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در سخنانی تصریح کرد: هدف از سفر بایدن، دامن زدن و گسترش تفرقه در منطقه و تشکیل صف‌بندی‌های جدید برای حمایت از رژیم صهیونیستی و سیاست های توسعه‌طلبانه این رژیم و تلاش برای ضربه زدن و حذف نیروهای پویا و مقاوم در جهان عرب است.

برچسب‌ها تل آویو جو بایدن ایالات متحده آمریکا دولت بایدن رژیم صهیونیستی ریاض فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو جو بایدن ایالات متحده آمریکا تل آویو جو بایدن ایالات متحده آمریکا دولت بایدن رژیم صهیونیستی ریاض فلسطین رژیم صهیونیستی جمهور آمریکا سفر بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داده که حزب الله لبنان از ماه ژانویه تا فوریه حدود ۸۷۰ موشک به فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که حزب الله طی روز جاری بیش از یکصد موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی
  • اعتراض «لاپید» به گرانی فزاینده در سرزمین‌های اشغالی
  • روز سخت صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حادثه‌ای غیرعادی در «آویویم» به وقوع پیوسته است
  • فلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌ها
  • شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است
  • آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است