Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش در آیین رونمایی از پوستر این رویداد علمی و فرهنگی گفت: آیت الله صافی گلپایگانی با چاپ و انتشار ۲۰ عنوان کتاب در حوزه انتظار و مهدویت دارای بیشترین آثار علمی و پژوهشی مهدویت در بین علما ومتفکران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین الهی نژادگفت: همایش مهدویت و انتظار در اندیشه‌های آیت الله صافی گلپایگانی با هدف تبیین آموزه‌های دینی مرتبط با مسئله انتظار در آرا، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های این مرجع تقلید فقید جهان تشیّع برگزار می‌شود

به گفته او  این همایش در دی ماه امسال  به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و  پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی فعال در حوزه مهدویت می‌توانند چکیده آثار و مقالات خود را تا ۱۵ مهرماه و اصل اثر را هم تا ۱۵ آبان ماه به پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش، شخصیت شناسی مهدوی آیت الله صافی گلپایگانی، بررسی آثار مهدوی آیت الله صافی گلپایگانی، مبانی مهدویت و انتظار، جایگاه و ابعاد مهدویت و انتظار، شاخصه‌های جامعه مهدوی، وظایف منتظران و جامعه منتظر، آثار و کارکرد‌های جامعه منتظر و آسیب شناسی مهدویت و انتظار در اندیشه‌های آیت الله صافی گلپایگانی را از محور‌های این همایش عنوان کرد.

حجت الاسلام الهی نژاد همچنین فراهم سازی زمینه تبادل نظر و گفت‌وگوی علمی درباره انتظار و مهدویت در جهان اسلام، مقایسه تطبیقی نظرات آیت الله صافی گلپایگانی با دیدگاه و نظریات سایر اندیشمندان، زمینه سازی برای طرح دیدگاه‌های سایر صاحب نظران در حوزه مهدویت و انتظار، تبیین ابعاد مختلف اندیشه‌های بنیادین آیت الله صافی گلپایگانی و تبیین و تحلیل نظریه انتظار در اندیشه‌های این عالم فقید را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله صافی گلپایگانی مراجع تقلید آیت الله صافی گلپایگانی انتظار در اندیشه مهدویت و انتظار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه فلسطین و غزه به مسأله اول جهان تبدیل شده است، افزود: هر انسان آگاه و با وجدانی نسبت به حمایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه سکوت نخواهد کرد و طوفان جنبش دانشجویی نمونه‌ای از این بینش درست دانشجویان در جهان است و کسانی به میدان آمده اند که از نخبگان و برگزیدگان علمی بودند.

امام جمعه کرج گفت: برخی در داخل کشور که با بهانه جویی‌های غیر واقعی برای کشور آشوب ایجاد می‌کردند حالا در برابر این رفتار‌های استکبار جهانی لب به سکوت بسته اند که جای تأسف دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات همواره وظیفه‌ای ملی و شرعی بوده است، افزود: در مرحله دوم انتخابات  شهروندان کرجی با مشارکت پرشور می‌توانند نماینده‌ای قوی و مناسب با پشتوانه خوب مردمی راهی مجلس کنند.

آیت الله حسینی همدانی تنها راه پیشرفت و توسعه هر کشوری را اعتماد به نخبگان جامعه و باور توانستن دانست و گفت: استکبار جهانی در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۷۴ و با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی تحریم‌ها را آغاز کرد تا به خیال خام خود بتواند ایران اسلامی را با شدید‌ترین تحریم‌ها به انزوا و تسلیم بکشاند ولی اعتماد ملی و خودباوری ایران را در این تحریم‌ها سربلند کرد و در اردیبهشت ماه ۹۷ هم با خروج از برجام نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رژیم صهیونسیتی در جهان به عنوان جنایتکار جنگی شناخته شده است افزود: هر عدالت‌خواه و حق جویی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی ساکت نخواهد ماند و باید علاوه بر رژیم صهیونسیتی تامین کنندگان مالی و اسلحه برای این غده سرطانی هم به عنوان جنایتکار جنگی شناخته شود.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر پرسپولیس و سپاهان برای بازی امشب