Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لطیف خوش سیرت ظهر چهارشنبه مدیریت یکپارچه منابع آبی آذربایجان غربی با اعلام اینکه رکورد مصرف آب شرب طی روز گذشته در استان شکسته شد، افزود: متوسط سرانه مصرف آب در استان به ازای هریک نفر ۲۲۰ لیتر و در ارومیه نیز به ۲۵۰ لیتر رسیده که کاهش این ارقام نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه کلیه تأسیسات تأمین آب شرب در استان و شهرستان ارومیه با تمام ظرفیت در مدار بهره برداری قرار دارند، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته هر فرد در شهرستان ارومیه به طور متوسط ۲۱۰ لیتر آب مصرف کرده که این میزان از استاندارد تعریف شده ۱۵۰ لیتر بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی افزود: این اضافه مصرف طبیعتاً در بخش شرب صورت نمی‌گیرد و عمده این مصرف در مصارف غیرضرور و شستشوی اتومبیل، حیاط منازل و کوچه‌ها است.

خوش سیرت با دعوت از مشترکین برای رعایت الگوی مصرف و کاهش مصارف غیر ضرور گفت: ۶۰ درصد مردم استان خصوصاً در شهرستان ارومیه الگوی مصرف آب را رعایت و ۴ درصد نیز جزو مشترکین پرمصرف هستند که از این میزان نیز ۱۵ درصد در ردیف مشترکین بدمصرف قرار دارند.

وی با اشاره به مشکلات قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شهر ارومیه در روز گذشته اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب قطعی آب بدون برنامه ریزی شده نداشته و مشکلات اینچنینی نیز در اثر افزایش مصرف و کاهش سطح آب مخازن ذخیره ایجاد می‌شود.

خوش سیرت گفت: در شهرک‌های ایثار و کارگران ارومیه و مناطقی که در ارتفاعات قرار دارند، سطح آب ورودی به مخازن بلافاصله در اثر افزایش مصرف کاهش یافته و این امر موجب بروز افت فشار و گاهاً نیز باعث قطع جریان آب شرب مشترکین می‌شود.

وی افزود: مشترکین آب، تنها با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصارف اضافه و غیر ضرور خود این امکان را فراهم می‌کنند تا کلیه مشترکین در مناطق شهرها و روستاهای استان در فصل گرم سال، از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

کد خبر 5537509

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی مصرف آب عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان خطبه های نماز جمعه اردبیل بیست و هفتمین سفر استانی دولت خراسان رضوی سنندج عفاف و حجاب مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد