Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام محمد سعید آخوندی اظهار داشت: تبیین حقانیت ولایت حضرت علی (ع)، تقویت علاقه مردم به ایشان و بزرگداشت سنت های اسلامی و ترویج جشن و شادی به مناسبت اعیاد اسلامی رویکردهای اصلی برگزاری این برنامه‌ ها است.

وی ادامه داد: جشن های مردمی دهه امامت و ولایت (عید قربان تا غدیر) در شهرهای مختلف جزیره قشم از جمله قشم، سوزا، درگهان و و روستاهای باغ بالا، طولا، سلخ و همچنین جزیره هنگام برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برگزاری برنامه های شاد و مفرح، نورافشانی، استندآپ کمدی، سرود، برپایی نمایشگاه های خیابانی و اجرای کارناوال های شادی بخشی از برنامه هایی است که در جشن های مردمی دهه امامت و ولایت جزیره قشم را تشکیل می دهد.

به گفته حجت الاسلام آخوندی؛ هدف از برگزاری این جشن های مردمی در نقاط مختلف جزیره قشم، ایجاد فضای شاد برای خانواده ها و همچنین انتقال آموزه های دینی و اعتقادی به کودکان و نوجوانان همزمان با مناسبت های قربان و غدیر به عنوان اعیاد بزرگ مسلمانان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با جشن های مردمی دهه امامت و ولایت، جشنواره تابستانی قشم  پس از چند سال وقفه با هدف زمینه سازی برای افزایش ورود گردشگران، رونق فعالیت بازارها، مجتمع‌های تجاری و فعالان اقتصادی و اماکن اقامتی در حال برگزاری است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها عید سعید قربان عید سعید غدیرخم سازمان منطقه آزاد قشم جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان عید سعید غدیرخم سازمان منطقه آزاد قشم عید سعید قربان عید سعید غدیرخم سازمان منطقه آزاد قشم جشنواره دهه امامت و ولایت جشن های مردمی جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز