Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی علیزاده نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته امامت و ولایت خدمت مردم، گفت: تورم سنگین طاقت مردم را تمام کرده و مخاطب من در این موضوع رئیس‌جمهور است. به نظر می‌رسد دولت وضعیت فعلی اقتصادی را بی‌نیاز از نظرات مردم، کارشناسان و نمایندگان مردم دانسته و دست به اقدامات هیجانی، بدون پشتوانه کارشناسی می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، خطاب به طرف‌های غربی، افزود: ایران از تجربه برجام درس‌های زیادی گرفته و از یک سوراخ دوباره گزیده نمی‌شود. دیگر قرار نیست در عمل، تأسیسات هسته‌ای و زنجیره‌های عملیاتی خود را تعطیل کنیم و ظرف مقابل فقط گفتار درمانی کند و در نهایت با بازی پلیس خوب و بد، کلیت برجام را بی‌ارزش کرده و روی کاغذ باقی بگذارد؛ یعنی دولت و تیم مذاکره‌کننده حق چنین امضایی را ندارند.

نماینده مردم مراغه در مجلس تأکید کرد: برجام یک قرارداد سیاسی-اقتصادی بوده است نه یک تعهد اخلاقی که ایران یک طرفه خود را به آن پایبند بداند و غرب به شیوه‌های مختلف آن را نادیده بگیرد. واقعیت آن است که غرب نمی‌خواهد با ایران حتی بر سر حداقل‌ها کنار بیاید از این رو باید در کلیت راهبرد هسته‌ای کشور تجدید نظر کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه با عوض کردن محل مذاکرات، تغییری در صورت مسأله و نتیجه نهایی مذاکرات ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: عموم مردم و کارشناسان می‌دانند که ما با طرف‌هایی روبرو هستیم که خود ضرادخانه‌های هسته‌ای دارند اما می‌خواهند ایران از حداقل دانش هسته‌ای محروم باشد.

وی عنوان کرد: غربی‌ها بدانند اگر رویکرد فعلی ایران را نپذیرند، در آینده نزدیک ایران کلیت راهبرد خود را در حوزه هسته‌ای تغییر می‌دهد که در آن زمان، غربی‌ها چاره‌ای جز تماشا نخواهند داشت.

نماینده مردم مراغه در مجلس در ادامه تضعیف قوه مقننه که جوهره جمهوریت و عصاره ایده‌های مردم است را به نفع نظام، دولت و کشور ندانست و اظهار کرد: طبق اصول متعدد قانون اساسی، فقط یک مجلس قانونگذاری در کشور وجود دارد؛ اما عملاً وجود شوراهای عالی مختلف به سدی مقابل مجلس تبدیل شده است.

علیزاده متذکر شد: شورای سران قوا در خیلی مواقع نقش قانونگذار را ایفا می‌کنند. شورای عالی انقلاب فرهنگی درحالیکه در مواردی که مجلس قانون دارد و حق ورود ندارد، اما مصوبه‌ای غیرعادلانه و برخلاف قانون مجلس درباره کنکور تصویب می‌کند و یا در بحث ظرفیت پزشکی به جای مجلس تصمیم می‌گیرد.

وی همچنین درباره موضوع سربازی عنوان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح، عملاً مجلس را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند و یا هیأتی در مجمع تشخیص با تفسیر به رأی، هر مصوبه مجلس را می‌تواند وتو کند. عدم تبعیت و تفسیر به رأی قوانین به جایی رسیده که نهادهایی مانند کانون وکلا نیز بدون توجه به نظر مجلس، عملاً تفسیر خود از قانون مهم تسهیل شرایط کسب و کار را اجرا می‌کند که نیاز است هیأت رئیسه مجلس در دفاع از کلیت مجلس بیش از این کوتاهی نکند.

نماینده مردم مراغه در مجلس اظهار کرد: در موضوع ریزگردها که امروزه بیش از نیمی از کشور درگیر آن هستند، دولتمردان و نمایندگان توجه دارند که ریزگردها و طوفان‌های خاک و شن در بسیاری از مناطق، به ویژه در غرب کشور باعث از بین رفتن بسیاری از مسائل در حوزه کشاورزی، بیکاری زنبورداران، تولیدکنندگان گل، گلخانه داران، تولیدکنندگان سبزی و صنایع دیگر شده است که همه محصول بحرانی است که سر منشأ آن بیابان‌های کشورهای همسایه است.

علیزاده با بیان اینکه امروزه شاهدیم که احیای دریاچه ارومیه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، گفت: دولت باید توجه کند بحرانی که منشأ آن دریاچه ارومیه خواهد شد، طوفان نمکی است که بهداشت و سلامتی انسان‌ها را تهدید می‌کند که مهاجرت از شهرهای زیادی را در پی خواهد داشت که در آینده نزدیک، کشور را درگیر بحران‌های بزرگ‌تر می‌کند از این رو از دولت انتظار می‌رود اجازه کوتاهی در احیای دریاچه ندهد.

کد خبر 5537471 زينب رجائی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کانون وکلا دریاچه ارومیه تاسیسات هسته ای مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد باقر قالیباف عید سعید قربان سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان حسین امیر عبداللهیان جمهوری اسلامی ایران ایران ازبکستان ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران ایالات متحده امریکا حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی نماینده مردم مراغه در مجلس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • ۹ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است