Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پتروشیمی نوری به تولید این مجتمع با ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی در سال ۱۴۰۰ اشاره و اعلام کرد: تولید این مجتمع ۱۸ درصد بالاتر از میانگین تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، تقی صانعی امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ‌پتروشیمی نوری اظهار کرد: پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۰ با وجود ۴۵ روز تعمیرات اضطراری، ۱۰۳ درصد ظرفیت، تولید داشته و ۴ میلیون و ۶۰۵ هزار تن محصول تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه شرکت پتروشیمی نوری باوجود تحریم‌های ظالمانه هیچگونه مشکلی در تأمین قطعات، مواد شیمیایی و کاتالیست ندارد، ادامه داد: پتروشیمی نوری به همت کمیته خودکفایی خود ۲۹۰ قطعه پیچیده، کاتالیست و مواد شیمیایی را در سال ۱۴۰۰ تولید کرده است که برنامه شرکت تولید ۲۴۰ مورد بود که ۵۰ مورد بیشتر از برنامه انجام شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری تصریح کرد: میانگین تولید مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی کشور طبق گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۸۵ درصد است در حالی که پتروشیمی نوری پارسال ۱۸ درصد بالاتر از آن و با ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی، تولید داشته است.

صانعی، مشارکت در ساخت دانشکده فنی و مهندسی جم، تهیه و توزیع ۴۸ میلیارد ریال بسته‌های معیشتی در سطح چهار سهرستان عسلویه، جم، کنگان و دیر، توزیع ۲۳۲۰ بسته دانش‌آموزی در چهار شهرستان، خرید حدود ۱۶.۵ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی را از جمله اقدام‌های شرکت پتروشیمی نوری در حوزه مسئولیت اجتماعی اعلام کرد.

راه‌اندازی واحد آمونیاک طرح پتروشیمی هنگام در پاییز امسال

وی ادامه داد: دریافت بالاترین نشان صنعت برگزیده سبز از سازمان حفاظت محیط زیست، کسب بالاترین نشان مدیریت کنترل مصرف انرژی برای دومین بار، دریافت رتبه ۱۳ و شرکت برتر از نظر شاخص‌های بهره‌وری و بالاترین صادرات محصولات پتروشیمی در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران، کسب رتبه نخست پژوهش و فناوری کشور از وزارت صمت و دریافت رتبه نخست پژوهش و فناوری برای دومین بار از میان شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس از دیگر مهمترین دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری درباره اقدام‌های این شرکت در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: تولید پایدار بالای ظرفیت اسمی در دستور کار شرکت است به‌طوری که تا پایان تیرماه (در چهارماه امسال) تولید به ۱۰۶ درصد ظرفیت اسمی می‌رسد.

صانعی با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی هنگام به‌طور کامل متعلق به پتروشیمی نوری است، افزود: براساس برنامه واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در سه ماه سوم ۱۴۰۱ راه‌اندازی شود.

وی در ادامه برنامه‌های امسال پتروشیمی نوری به ادامه انجام پروژه شیرین‌سازی برش سنگین شرکت پتروشیمی نوری با ۴۴ درصد پیشرفت اشاره و اظهار کرد: ادامه انجام پروژه‌های طرح بازیابی و به صفر رساندن سوختن گازهای ارسالی به مشعل، افزایش ظرفیت واحدهای ۲۰۰ و۱۰۰ و دیجیتالی کردن فرآیند کنترل انرژی از دیگر برنامه‌های پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۱ است.

در پایان مجمع پتروشیمی نوری به ازای هر سهم ۱۴۰۰ تومان سود نقدی تقسیم شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: پتروشیمی نوری پتروشیمی هنگام افزایش تولید شرکت پتروشیمی نوری پتروشیمی نوری پتروشیمی نوری سال ۱۴۰۰ درصد ظرفیت ظرفیت اسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز از افزایش ۱۰۴درصدی تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا در جمع هیئت‌مدیره این شرکت با اشاره به توسعه و پیشرفت پتروشیمی شیراز، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر، بیان کرد: این شرکت با اتکا به برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و تلاش بی‌وقفه کارکنان خود، توانسته گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف بردارد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تولید شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ افزود: پتروشیمی شیراز پارسال موفق به رشد ۱۰۴درصدی تولید محصولات نسبت به ظرفیت اسمی واحدها شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین افزایش تولید بیش از ۱۰۵ هزار تنی را نشان‌ از تعهد و تلاش این مجموعه برای افزایش سهم خود در بازار داخلی و خارجی برشمرد و یادآور شد: تولیدات ۱۰ سال اخیر این شرکت نشان می‌دهد پتروشیمی شیراز در یک روند صعودی مستمر قرار دارد و با وجود چالش‌های پیش‌ِ رو به‌طور مداوم در حال ارتقای میزان تولید است.

سهم ۲۵درصدی پتروشیمی شیراز از فروش اوره

حیدرنیا اعلام کرد: سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره‌ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به‌خوبی نشان‌دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲، در بین اوره‌سازهای کشور به ۲۵درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵درصد رسیده است.

به گفته وی، این افزایش نشان‌دهنده رشد توان تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز است که به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی و خارجی منجر شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین با اشاره به پیشرفت قابل‌ توجه پروژه‌های توسعه‌ای افزون بر افزایش تولید، تصریح کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲درصدی رسید. این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجراست و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر همسو با تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.

حیدرنیا به صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین - رودیوم در پتروشیمی شیراز اشاره کرد و این مهم را گامی مهم درجهت خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.

صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی

وی اضافه کرد: این دستاورد با صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴ میلیون یورویی نشان‌دهنده عزم و اراده متخصصان ایرانی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به اهمیت این دستاورد در صنعت پتروشیمی کشور گفت: اسید نیتریک به‌عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، محصولی راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین - رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

حیدرنیا به برنامه‌های آینده این شرکت نیز اشاره و با تأکید بر استمرار توسعه و پیشرفت شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۳ ادامه داد: افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و بومی‌سازی فناوری جزو مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام