Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:45:29 GMT

استاندار خراسان رضوی: شیخ احمد جامی منادی وحدت است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۰۴۸۶

استاندار خراسان رضوی: شیخ احمد جامی منادی وحدت است

یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در آیین آغاز نخستین همایش بین‌المللی هزاره "شیخ جام" در شهرستان تربت جام افزود: با توجه به بازگشت به خود و فطرت این عارف بلندمرتبه و جستجوی راه حقیقت در دوران جوانی، می توان این را جزو ویژگی‌ها و استعداد ممتاز وی دانست.

وی اعتقاد به اسلام و دین را از جمله شوون برجسته شخصیتی شیخ احمد جام برشمرد و اظهار کرد: این عارف بزرگ در نقش هدایتی قرار گرفت و با دریافت تعالیم تعالی بخش اسلام، مردم جامعه را هدایت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جایگاه و شان مردمی این عارف بزرگ و مردمی بودن او و نیز شان ادبی که داشت از دیگر خصوصیات خاص و ویژه شیخ احمد جامی است.

وی با بیان اینکه وحدت بخشی از مهمترین ویژگیهای این عارف بزرگ است، گفت: هیچ نقطه انحرافی در زندگی وی و در شوون دینی و اسلامی زیست آن بزرگوار وجود ندارد و در نگاه وی وحدت در دو بخش عام و فردی، آنهم در جامعه دینی و اسلامی به عنوان مهمترین زیرساخت محسوب می‌شود.

نظری، وحدت را اکسیر نجات بخش جامعه امروز دانست و افزود: در حوزه اجتماع و عام و در کلیه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره نیاز به وحدت به عنوان زیرساختی اساسی داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان تربت جام با این سابقه تاریخی و بر اساس شناخت و تجارب عملی موجود از این منطقه، وجود شخصیتهایی مانند شیخ احمد جام در زندگی اجتماعی و عمومی مردمان این منطقه نیز موجب بروز و ظهور وحدت شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دشمنان و تفرقه افکنان ممکن است بخواهند تفرقه ایجاد کنند، گفت: اما استحکام دینی مردم منطقه و اعتقادات دینی و معنوی، اجازه تفرقه افکنی و ایجاد تزلزل را به آنان نداده است.

وی تحقق وحدت را در نگاه بلند، توجه به آرمانها، ارزشها و داشتن نگاه کلان دانست و ادامه داد: وظیفه مسوولان برداشتن چالشها است و ما هم بر این باوریم و مسوولیت را به عنوان شرط خدمت پذیرفته‌ایم.

نظری با بیان اینکه خوشبختانه مسوولان خود را جدا از مردم نمی‌دانند و هدفشان خدمت‌رسانی است، افزود: مفتخریم در هر موضوع و عرصه‌ای اعم از اقتصادی، فرهنگی و غیره با نگاه بلند خدمت رسانی در نظام مقدس اسلامی وارد شده و به فضل الهی اهداف را محقق می‌کنیم.

نخستین همایش بین‌المللی شیخ الاسلام احمد جام در بزرگداشت این شخصیت پرآوازه روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه در شهرستان تربت جام برگزار می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری تربت جام مشهد استانداری خراسان رضوی عرفان میراث فرهنگی یعقوبعلی نظری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری تربت جام مشهد گردشگری تربت جام مشهد استانداری خراسان رضوی عرفان میراث فرهنگی یعقوبعلی نظری شیخ احمد جام خراسان رضوی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد