Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه دبیر علمی همایش بین المللی "هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار " از ارسال 400 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش و پذیرش نهایی 230 مقاله خبرداد.

دکتر نادر نادری امروز(22 تیر) در نشستی خبری، با اشاره به ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان در پنجم مرداد سال گذشته، اظهارکرد: باتوجه به بزرگی این رخداد، دانشگاه رازی با همکاری این پایگاه جهانی و میراث فرهنگی استان برآن شد تا همایشی بین المللی برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهدافی که در برنامه ریزی برای برگزاری این همایش مد نظر بود، معرفی این منظر ارزشمند فرهنگی تاریخی به مردم کشورمان و جهانیان بود.

دبیر عملی همایش با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای برگزاری این همایش از اسفند سال گذشته با امضاء یک تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه رازی، پایگاه جهانی هورامان و میراث فرهنگی آغاز شد، عنوان کرد: علیرغم اینکه برگزاری یک همایش بین المللی حدود یک سالی زمان نیاز دارد، اما به دلیل احساس مسئولیت دانشگاه و به واسطه ارزشمندی ثبت جهانی این اثر تلاش کردیم تا در زمان نزدیک به سالگرد ثبت جهانی آن، همایش را برگزار کنیم و در نهایت مقرر شد این همایش در تاریخ 25 و 26 تیر ماه در آستانه ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی هورامان برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این مدت مجوزهای بین المللی لازم را برای برگزاری همایش گرفتیم و یک کمیته علمی متشکل از حدود 80 نفر از اساتید برجسته داخلی و خارجی و نیز کمیته اجرایی همایش تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه این همایش فراتر از یک همایش معمول دانشگاهی است، عنوان کرد: همایش هورامان دارای ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی است و با بخش های مختلف جامعه ارتباط دارد، لذا در این مدت با دستگاه های مختلف استان همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، فرمانداری، دهیاران، نخبگان فرهنگی و ... ارتباط گرفتیم و ده‌ها نشست را برگزار کردیم تا بستر لازم برای شناسایی و شناساندن جاذبه های عظیم هورامان فراهم شود.

دبیر عملی همایش به برگزاری 18 پیش نشست تخصصی پیش از برگزاری همایش اصلی هم اشاره کرد و گفت: این پیش نشست ها در حوزه های باستان شناسی، مرمت، کارآفرینی و اقتصاد، گردشگری، صنایع دستی، گویش های محلی، بازی های بومی محلی، دانش بومی و گیاهان دارویی و ... بوده که با حضور اساتید و چهره های برجسته ملی و بین المللی برگزار شد.

وی از شرکت دو هزار نفر در این پیش نشست ها خبر داد و گفت: برگزاری این پیش نشست ها و استقبالی که از آن صورت گرفت زمینه ای شد برای اینکه تشویق شویم تا همه پیش نشست ها و سخنرانی هایی که در آن ارائه شده بود را مستند کنیم که در حال حاضر در حال تدوین، چاپ و نشر آن به عنوان دستاوردهای همایش هستیم و در کنار آن چکیده مقالات دریافتی را هم چاپ و نشر خواهیم داد.

نادری با بیان اینکه حدود 400 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه این همایش ارسال شده، عنوان کرد: این آثار توسط 90 نفر از اساتید داخلی و خارج کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت بالغ بر 230 مقاله پذیرفته شد و از این تعداد 32 مقاله برگزیده در مدت دو روز برگزاری همایش به صورت مجازی و حضوری ارائه خواهند شد.

به گفته این مسئول، مقالاتی از کشورهای عمان، عراق، بلژیک، آلمان و ترکیه و چند کشور دیگر هم به دبیر خانه این همایش ارسال شده و قرار است مقالات برگزیده به سه زبان فارسی، انگلیسی و کردی منتشر شوند.  

وی ادامه داد: آیین افتتاحیه این همایش صبح روز 25 تیر آغاز می شود که در آن سخنرانی شخصیت های ملی و استانی را خواهیم داشت و پس از آن در بخش دوم مراسم افتتاحیه، دستاوردهای همایش از جمله رونمایی از بزرگترین ماکت هورامان در جهان به ابعاد 6 متر طول و 3 متر عرض انجام می گیرد.

دبیر علمی همایش رونمایی از خلاصه پیش نشست ها و چند جلد کتاب جدید در حوزه هورامان و نمایشگاه عکس زیبایی های هورامان و چشم انداز بی نظیر آن، افتتاح مرکز اسناد و مدارک هورامان و مرکز مطالعات هورامان پژوهشی را از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه اعلام کرد.

وی ادامه داد: در نوبت ظهر این روز و روز بعد(26 تیر) برنامه های علمی و نشست های تخصصی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی كرمانشاه دانشگاه رازي پیش نشست ها بین المللی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال