Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، ناسا، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی کانادا و انستیتو علوم تلسکوپ فضایی اهداف اصلی عکاسی را مشخص کردند تا قابلیت های این تلسکوپ را نشان دهند.

اجسام آسمانی که با کمک این تلسکوپ عکاسی شده اند، عبارتند از: سحابی کارینا، حلقه جنوبی، SMACS۰۷۲۳، پنج قلوی استفان و WASP-۹۶b.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویری که دیروز از این مجموعه منتشر شد، سحابی حلقه جنوبی بود که در فاصله ۲۵۰۰ سال نوری زمین قرار دارد و توسط ابزارهای NIRCamو MIRI تلسکوپ جیمز وب ثبت شده است.

ناسا ادعا می کند تلسکوپ جیمز وب توانسته گازها و گرد و غبار یک ستاره درحال مرگ را با دقتی بی سابقه ثبت کند. دقت این عکس بسیار بیشتر از نمونه مشابهی است که تلسکوپ فضایی هابل در سال ۱۹۹۸ ثبت کرد.

تصویر ثبت شده دیگر توسط جیمز وب به خوشه ای از کهکشان ها به نام ۵ قلوی استفان تعلق دارد که در صورت فلکی اسب بزرگ و در فاصله ۲۹۰ میلیون سال نوری زمین است. ۴ کهکشان از این ۵ قلو هنگام حرکت با یکدیگر برخورد می کنند و در فرایندی شبیه رقص گرانشی یکدیگر را به سمت خود می کشند.

تصویر پنج قلوی استفان با ۱۵۰ میلیون پیکسل، بزرگترین عکسی است که تلسکوپ جیمز وب تا به اکنون ثبت کرده است. این عکس در حقیقت از هزار فایل تصویری ساخته شده است.

دیگر تصویری که این تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری ثبت کرده، صخره های کهکشانی در سحابی کارینا را نشان می دهد که ۷۶۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارند و ستارگان آن چند برابر بزرگتر از خورشید هستند.

روز گذشته ناسا تصویری بسیار دقیق و درخشان از SMACS۰۷۲۳ منتشر کرد که در فاصله ۴.۶ میلیارد سال نوری زمین قرار دارد.

تلسکوپ جیمز وب توانسته از میان گردو غبار و گاز برخی ستارگان جوان را رصد کند که تاکنون قابل مشاهده نبوده اند.

این ابزار چشم انداز نادری از ستارگان در مراحل اولیه تشکیل آنها فراهم می کند.

ناسا در کنار انتشار این تصاویر اعلام کرد داده های تلسکوپ جیمز وب از WASP-۹۶b نشان دهنده ترکیب اتمسفری این سیاره گازی است که در فاصله ۱۱۵۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

کد خبر 5537481 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تلسکوپ نوآوری ناسا کهکشان تلسکوپ فضایی جیمز وب شرکت دانش بنیان اینترنت حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حکمرانی فضای مجازی ایرانسل فناوری نانو فضای مجازی حکم انتصاب تولید دانش بنیان حکمرانی داده تجهیزات پزشکی کانادا حمل و نقل تلسکوپ جیمز وب سال نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد غول‌های اروپا در آلیانز آره نا

در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران تیم فوتبال بایرن مونیخ در ورزشگاه خانگی اش آلیانز آره نا میزبان رئال مادرید خواهد بود.  

بایرن مونیخ و رئالی‌ها برای صعود به این مرحله از سد ۲ تیم انگلیسی آرسنال و منچسترسیتی گذشتند تا بار دیگر در مرحله نیمه نهایی حریف یکدیگر شوند. ۲ تیم در ۲۶ بازی رویارویی شان ۲۴ با در مراحل حذفی باهم رو به رو شده اند که سهم بایرن مونیخ ۱۲ برد و سهم رئال مادرید هم ۱۱ پیروزی بوده و ۳ مسابقه دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

۲ تیم تاکنون به صورت مساوی ۴۲ بار دروازه یکدیگر را باز کرده اند که در این بین رونالدوی پرتغالی با ۹ گل زده بهترین گلزن مادریدی هاست و جیوانی البر برزیلی هم با ۴ گل زده این عنوان را در بین باواریایی‌ها به خودش اختصاص داده است، اما بایرنی‌ها در هفت بازی اخیرشان مقابل رئال مادرید ۶ بار شکست خورده اند و فقط یک تساوی به دست آورده اند که مسلما شاگردان توماس توخل به همین دلیل انگیزه زیادی در بازی پیش رو خواهند داشت تا به روند ناکامی‌هایشان مقابل کهکشانی‌ها پایان دهند.

رئالی‌ها نیز با توجه به آمار خوب سال‌های اخیرشان مقابل بایرنی‌ها بازهم امیدوارند با دست پر مونیخ ترک کنند تا گام بلندی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا طی کنند چرا که کهکشانی‌ها در فصل‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۳ و ۲۰۱۸-۲۰۱۷ با پیروزی مقابل بایرنی‌ها به فینال صعود کرد و در دیدار فینال نیز به ترتیب تیم‌های اتلتیکو مادرید و لیورپول را شکست دادند و جام قهرمانی را به خانه بردند که در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ کارلو آنچلوتی هدایت کهکشانی‌ها را برعهده داشت.

در سوی مقابل با توجه به اینکه باواریایی‌ها در بوندسلیگا قهرمانی را به بایرلورکوزن واگذار کرده اند توماس توخل و شاگردانش انگیزه زیادی دارند تا با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ناکامی در بوندسلیگا به دست فراموشی سپرده شود.

کلمنت تورپین داور فرانسوی قضاوت این دیدار حساس را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • حذف لبران جیمز و لیکرز از NBA
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • تصاویر نجومی یازدهم اردیبهشت (۳۰ آوریل)
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • نبرد غول‌های اروپا در آلیانز آره نا
  • حلقه‌های اطراف سحابی حلقه
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)