Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:47:23 GMT

مطالبات تامین اجتماعی بوشهر ۷۰۰ میلیارد تومان است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۰۵۹۱

مطالبات تامین اجتماعی بوشهر ۷۰۰ میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس دیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:  از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بوشهر شمار بیمه شده‎‌های اصلی تامین اجتماعی ۳۴۸ هزار نفر است که با احتساب خانواده‌ها جمعیت آن به ۹۰۰ هزار نفر ( ۷۵ درصد جمعیت این استان) می‌رسد.

دیری ادامه داد: خدمات موردنیاز جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی در استان بوشهر توسط ۱۵ شعبه اصلی، ۱۵ شعبه اقماری و هفت کارگزاری ارائه می‌شود که ۷۰ درصد خدمات غیرحضوری و مابقی به صورت حضوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در استان بوشهر اکنون یکهزار و ۷۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که مبلغ دریافتی ماهانه آنها در مجموع هشت میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: این شمار دریافت کننده بیمه بیکاری در سال گذشته حدود ۲ هزار نفر بود که نشان از بهبود وضعیت اشتغال در این استان است.

دیری افزود: شمار پرونده‎های بازنشستگی در استان بوشهر نیز اکنون ۳۵ هزار فقره (حدود ۷۷ هزار نفر) است که پرداختی ماهانه به آنها در مجموع ۱۶۸ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این میزان پرداختی در سال گذشته ۱۳۶ میلیارد تومان بود که با افزایش حقوق ۵۷ درصدی برای حداقل بگیران و افزایش ۱۰ درصد برای بیشترین میزان حقوق دریافتی به ۱۶۸ میلیارد تومان  افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در بخش تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر نیز ماهانه پنج میلیارد تومان به بیمه شده‌ها پرداخت می‌شود.

دیری افزود: راهبرد جدید سازمان تامین اجتماعی برای حفظ منابع در مقابل مصارف، پوشش بیمه‌ای افراد فاقد هر گونه بیمه مانند دانشجویان، زنان، زنان سرپرست خانوار و غیره است که استان بوشهر در این حوزه بخوبی ظاهر شده است.

وی گفت: در طرح‌های یاد شده میزان پرداختی افراد بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان تعریف شده و مزیتی بسیار مهم برای زنان خانه دار و دانشجویان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر  یادآور شد: در این استان بوشهر امسال عدد تکلیفی برای افزایش شمار بیمه شده‌ها با استفاده از طرح‎های ویژه مانند بیمه زنان‌خانه دار و دانشجویان در حدود ۹ هزار نفر است که با این وجود برای افزایش بیمه شده‌ها به میزان ۱۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است.

دیری افزود: در سه ماه نخست امسال نیز در مجموع سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند و میزان جذب در سال ۱۴۰۰ نیز در مقایسه با سال ماقبل آن رشد ۶ درصدی تجربه کرد.

وی بیان کرد: ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی (شمار بیمه شده به مستمری بگیر) در کشور به طور متوسط ۴.۶ درصد است که این میزان در استان بوشهر آماری بسیار مطلوبی در حدود ۱۰ نفر دارد.

دیری اظهار کرد:  در استان بوشهر ۲۲ هزار کارگاه تحت پوشش بیمه سازمان سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که انواع کارگاه‌ها و شرکت‌های پیمانکاری را شامل می‌شود.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی بوشهر استانداری بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بوشهر استانداری بوشهر سازمان تامین اجتماعی بوشهر استانداری بوشهر سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر میلیارد تومان بیمه شده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد