Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مرکز آمار ملی انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که در مجموع ۲۰۰ هزار و ۲۴۷ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند. طبق این آمار فقط در هفته گذشته ۲۹۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس زندگی خود را از دست داده‌اند.

از زمانی که کرونا شایع شد، آمارها در انگلیس به نسبت سایر کشورهای اروپایی وخیم‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژانویه ۲۰۲۱ یعنی کمتر از یک سال از همه‌گیری کرونا، آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس از مرز ۱۰۰ هزار نفر در انگلیس عبور کرد.

مقایسه آمارها نشان می‌دهد که اوضاع انگلیس در شرایط کنونی که قشر قابل توجهی از مردم واکسن ضد کرونا زده‌اند همچنان به نسبت سایر کشورهای اروپایی بدتر است. داده‌های مرکز آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که شمار مرگ‌ومیر در این کشور به ازای هر یک میلیون نفر، ۲ هزار و ۶۵۲ نفر است. بر اساس ارقام موسسه جهان ما در قالب آمار ( Our World In Data ) این میزان به نسبت اسپانیا با نرخ ۲۳۲۶، فرانسه ۲۲۲۶ و آلمان با ۱۶۹۱ مرگ در هریک میلیون نفر، بالاتر است.

آمار فوتی‌های ناشی از کرونا درحالی منتشر شده است که مرکز آمار ملی انگلیس دو هفته پیش اعلام کرد موارد ابتلا به این ویروس نیز در عرض یک هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است و ادامه این روند کارشناسان را نسبت به شیوع موج پنجم کرونا در فصل تابستان نگران کرده است.

طبق آمار منتشر شده در حال حاضر یک نفر از هر ۳۰ انگلیسی به کرونا مبتلاست و آمار مراجعه به بیمارستان‌ها نیز بسرعت رو به افزایش است.

گفته می‌شود که افزایش آمار مبتلایان ممکن است ناشی از شیوع انواع جدیدتر سویه اومیکرون موسوم به BA.۴ و BA.۵ باشد. تحقیقات اولیه نشان می دهد که انواع BA.۴ و BA.۵ درجه ای از "فرار ایمنی" دارند؛ به این معنی که سیستم ایمنی بدن دیگر نمی تواند ویروس را تشخیص دهد یا با آن مبارزه کند. چندی پیش یک رسانه انگلیسی کرونا را عامل اصلی مرگ و میر برای دومین سال در ۲۰۲۱ معرفی کرد.

دولت انگلیس چهار ماه پیش تمام محدودیت‌های کرونایی را که طبق یک برآورد اولیه ۲۵۱ میلیارد پوند به اقتصاد کشور زیان زده است، لغو کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت انگلیس آزمایش رایگان کرونا برای عموم از روز جمعه (۱۲ فروردین) متوقف و به افرادی که دارای علائم کرونایی هستند تنها توصیه شده در خانه بمانند و از تماس با افراد دیگر خودداری کنند تا بهبود یابند.

گفته می‌شود که آزمایش رایگان کرونا در کنار محدودیت‌های ناشی از این بیماری، بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد پوند برای دولت هزینه داشته است. نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در انگلیس نشان می‌دهد که نیمی از مردم این کشور آزمایش کرونا را به رعایت توصیه‌های بهداشتی و استراحت در منزل ترجیح می‌دهند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مرگ و میر انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مرگ و میر انگلستان ویروس کرونا مرگ و میر انگلستان نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس، پس از آسیب‌دیدگی پُر حرف و حدیث خود در اردوی تیم ملی، حدود دو هفته‌ای دستش را گچ گرفت و حالا چند روزی است با باز کردن گچ دستش، تمرینات سبک را آغاز کرده تا دوباره آماده بازگشت به میادین شود.

در این شرایط در حالی که دوران نقاهت بیرانوند چیزی حدود سه هفته تخمین زده می‌شد و پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند او به دیدار حساس با سپاهان در هفته بیست‌و‌پنجم برسد، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس، اما وضعیت نامشخصی برای این بازی دارد.

بیرانوند با وجود اینکه تمرینات اولیه خود را از چند روز پیش آغاز کرده است، هنوز با دست مصدومش تمرینات سنگین انجام نمی‌دهد. با این وضعیت باید پزشکان نظر نهایی را درباره دست او بدهند و فعلاً تکلیف حضور این بازیکن در دیدار با سپاهان مشخص نیست.

پرسپولیس در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ناتینگهام فارست - منچسترسیتی؛ ترکیب رسمی
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • استون ویلا - چلسی؛ ترکیب رسمی
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • وست هم - لیورپول؛ ترکیب رسمی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!