Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تدریجی و آرام آمارهای مرتبط با شیوع کرونا در فارس، بر اهمیت تقویت ایمنی فردی و عمومی در برابر این بیماری با انجام واکسیناسیون تاکید کرد.

سید وحید حسینی چهارشنبه ۲۲ تیر در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، افزایش تدریجی آمارهای ابتلا و بستری در فارس را هشداری برای تمامی مردم استان اعلام کرد و افزود: با گذشت ۶۱ روز از آمار صفر جانباختگان کرونا در فارس، امروز با جان باختن یکی از هم استان‌های مبتلا به کرونا، متاسفانه هشت هزار و سی و هفتمین مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در فارس، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت انتشار بالای زیرسویه جدید کرونا

او اظهار کرد: زیرسویه جدید امیکرون از قدرت انتشار بالایی برخوردار است، به نحوی که یک بیمار مبتلا به زیرسویه جدید می‌تواند ۱۸ فرد دیگر را به این بیماری مبتلا کند و از تمام مردم استان می‌خواهیم تا نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در مکان‌های سربسته، محل های تجمع، مکان‌های ورزشی و استخرها و همچنین رفت و آمدهای خانوادگی، توجه جدی داشته باشند.

حسینی با دعوت از تمام مردم استان به تکمیل دزهای دریافت واکسن کرونا، ادامه داد: کاهش نسبی آمارهای کرونا، دستاورد مستقیم افزایش ایمنی عمومی در برابر این بیماری به کمک واکسیناسیون سراسری بود که این ضرورت در حال حاضر نیز با تاکید ویژه به تمام افراد واجد شرایط، احساس می‌شود.

او با اعلام اینکه در حال حاضر عده بسیاری از افراد واجد شرایط، هنوز دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، از این افراد خواست تا هرچه سریع تر دراین زمینه اقدام کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

ضرورت تقویت ایمنی در برابر کرونا با دریافت دز جدید واکسن

حسینی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش ایمنی واکسن پس از گذشت چند ماه از تزریق، از افراد بالای ۱۸ سال که سه دز واکسن دریافت کرده اند نیز دعوت می شود در صورتی که ۶ ماه از دریافت دز سوم واکسن آنان گذشته است، با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون استان، دز یادآور واکسن را نیز دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آگاهی و هوشمندی بالای مردم استان فارس که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، پشتوانه مدافعان سلامت استان بوده است، ابراز امیدواری کرد در شرایط کنونی نیز شاهد افزایش مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون باشیم.

حسینی همچنین از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی خواست تا با دعوت از مردم به رعایت این دو اصل تاثیرگذار در مهار بیماری کووید۱۹، از مواجهه مردم فارس با موج جدید کرونا پیشگیری کنند.

آمادگی ۱۶ مرکز واکسیناسیون در شیراز برای تزریق واکسن کرونا

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به افزایش تقاضای مردم برای دریافت واکسن کرونا، هشت مرکز جدید به مراکز واکسیناسیون شیراز افزوده شد و هم اکنون ۱۶ مرکز در شیراز آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

عباس رضائیان زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام افزایش مراجعان سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی و درمانگاه‌ها افزود: در حال حاضر تزریق نوبت‌های سه گانه واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۳ و ۷۶ صدم درصد در نوبت اول، ۸۷ و ۸۴ صدم درصد در نوبت دوم و ۴۹ و ۲۸ صدم درصد در نوبت سوم رسیده است.

همچنین مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام اینکه هم اکنون ۱۸۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد ۳۲ مورد در گروه سنی کودکان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جانباختگان کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز مرکز واکسیناسیون واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرونا در فارس واکسن کرونا مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس

پویان نوروزی و محمد متین عباسی از شهرستان قیروکارزین، ماهان ظهرابی از شیراز و اسماعیل خرم‌دل از شهرستان جهرم، چهار بوکسور رده نونهالان استات فارس هستند که با نظر کمیته فنی به دومین مرحله از اردوی نونهالان کشور به میزبانی استان البرز دعوت شدند.

محمدرضا محمودی، رئیس هیأت بوکس استان فارس به عنوان سرپرست تیم ملی نونهالان و یاسر نوروزی از استان فارس نیز به‌عنوان مربی در این اردو حضور دارند.

مرحله دوم اردوی تیم ملی بوکس نونهالان از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

رقابت‌های آسیایی سال ۲۰۲۴ در رده نونهالان، شهریورماه سال جاری در در شهر ابوظبی امارات متحده عربی برگزار خواهد شد و تیم ملی نونهالان ایران یکی از تیم‌های شرکت کننده در این رقابت است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است