Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، علیرضا صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، گفت: خانواده های ما  دیگر نمی توانند بار  مصیبت از دست دادن عزیزانشان بر اثر ابتلا به کرونا را تحمل کنند. برای پیشگیری از یک شیوع فراگیرِ دیگر همه باید در کنار هم بایستیم و تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تکمیل واکسیناسیون، اقدام به تزریق دوز بوستر و استفاده از ماسک حتی در محیط های باز و در نهایت عدم مبادرت به سفر و حضور در اجتماعات غیر ضروری مسیری است که باعث خواهد شد همه ی ما به سلامت این شرایط را پشت سر بگذاریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت و نقش موثر رسانه ها در آگاه سازی عمومی بیان کرد: متاسفانه ما خیلی زود در مواجهه با کرونا دچار ساده انگاری شدیم و این ساده انگاری هم در مردم و هم در مسئولین دیده می شود. گواه آن هم آمار حدود 40 درصدی واکسیناسیون دوز سوم است.

صداقت تصریح کرد: متاسفانه در جمعیت زیر 12 سال آمار واکسیناسیون به 20 درصد هم نرسیده است این در حالی است که همین گروه سنی به علت واکسینه نبودن می توانند منبع گردش ویروس و انتقال آن باشند.

وی با اشاره به درصد بالای واکسیناسیون دوز اول ودوم، اظهار کرد: این موضوع در کنار تجربه سخت ابتلا و همه گیری در موج دلتا باعث شد موج ششم که سویه ی اومیکرون غالب بود را با ابتلای کمتر و فوتی های پایین سپری کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد متذکر شد: باید این پیام به مردم برسد و درک کنند که ایمنی ناشی از واکسیناسیون های دوز یک و 2 و حتی دوز سوم که 4 تا 6 ماه از آن گذشته پاسخگویی لازم برای مقابله با موج جدید کرونا را ندارد و کمی تعلل در واکسیناسیون به قیمت جان افراد تمام خواهد شد.

 صداقت با اشاره به توصیه کمیته علمی کرونا در کشور مبنی بر تزریق دوز سوم برای 12 تا 18 ساله ها گفت: واکسیناسیون در سنین پایین در کشورهای مختلف نتایج مثبت و موثری داشته و از مردم می خواهیم با اعتماد و اطمینان به علم، توصیه های پزشکی و بهداشتی و درمانی پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته و با اتکا به واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضرور این پیک را هم به سلامت در کنار عزیزانشان سپری کنند.

وی بر استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: در زیرسویه اومیکرون (BA4 و BA5 ) که در حال تبدیل شدن به سویه غالب در کشور است؛ سرعت انتقال به شدت افزایش پیدا کرده است به طوری که هر فرد مبتلا 18 نفر دیگر را نیز درگیر خواهد کرد از اینرو استفاده از ماسک حتی در فضای باز هم ضروری است؛ بنابراین در عبور و مرور از خیابان و مراودات روزانه حتی در فضای باز هم استفاده از ماسک اکیدا توصیه می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در پایان به تصور برخی از هموطنان که با تزریق واکسن استفاده از ماسک را کنار گذاشته اند اشاره کرد و گفت: بستن کمربند ایمنی در هواپیما حتی وقتی شرایط ایمن است و هواپیما تلاطمی ندارد، ضروری است.  استفاده از ماسک هم همین مصداق را دارد؛ کنار گذاشتن ماسک حتی در زمان فروکش کردن شیوع کرونا به ویژه برای افراد با ایمنی ضعیف و سالمندان نادرست است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران