Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردین عینی گفت:‌ این آثار از جمله آثار وقفی شاه عباس به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با مهر وقفی است که در سال‌های اخیر ۴۱ اثر از آنها به سمت ملی رسیده است و این ۱۰ اثر نیز امسال به فهرست آثار ثبت ملی اضافه می‌شود.

معاون میراث‌ فرهنگی استان اردبیل می گوید:‌ چینی‌های آبی و سفید ابتدا مورد مرمت، پاکسازی و بازبینی قرار گرفتند و پس از آن مستندنگاری و تهیه شناسنامه آثار به منظور ثبت ملی تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، ظروف چینی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آثار موجود در این مجموعه است که تعدادی از آنها در موزه چینی‌خانه مجموعه به نمایش گذاشته شده است و باقی آنها نیز در معروف‌ترین موزه‌های ایران و جهان نگهداری می‌شود.

استان اردبیل دارای ۱۷ موزه با موضوعات مختلف صنایع دستی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و موزه تخصصی شامل ۱۴ موزه دولتی، یک موزه غیردولتی، یک موزه خصوصی و یک موزه‌ مشارکتی است.استان اردبیل دارای ۱۷ موزه با موضوعات مختلف صنایع دستی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و موزه تخصصی شامل ۱۴ موزه دولتی، یک موزه غیردولتی، یک موزه خصوصی و یک موزه‌ مشارکتی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی یک موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد