Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید جمشیدی از واکسینه شدن ۲ هزار و ۵۰۰ سگ صاحبدار علیه بیماری هاری در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس دکتر امید جمشیدی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: هاری نوعی بیماری مشترک ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه ها می رود و شروع به تکثیر مینماید این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم سازی شود گفت: تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است  که در همین راستا، از ایتدای سالجاری تا کنون و بر اساس برنامه زمانبندی واکسیناسیون هاری در جمعیت سگ های صاحبدار  تعداد دو هزار و 500 قلاده سگ صاحبدار برعلیه بیماری هاری ایمن سازی و مایه کوبی شده اند.

معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهمییت واکسیناسیون و پیشگیری و مبارزه با این بیماری در حین عملیات واکسیناسیون آموزش‌های چهره به چهره در خصوص اهمیت بیماری هاری، راههای انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آنها توسط کارشناسان نیز  ارائه می گردد.

جمشیدی تصریح کرد: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحب‌دار با همکاری اکیپ های بخش غیر دولتی و دولتی بر علیه بیماری هاری مایه کوبی و ایمن سازی می شوند.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1401 تعداد 6 هزار قلاده سگ صاحبدار بر علیه بیماری هاری در کهگیلویه وبویراحمد ایمن سازی شوند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: علیه بیماری هاری سگ صاحبدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

جهان‌بخش یوسفی، اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاورد‌های آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، ولی افزایش تردد به داخل کشور از کشور‌های همسایه نشان‌دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

 وی گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیرگرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم الی سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور به انجام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت لغایت یکم خردادماه اجرا خواهد شد.

یوسفی افزود: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ باهدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین