Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامان قاسمی داور جشنواره چله قصه‌ها گفت: در ۳ بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه ای، ۵ دقیقه‌ای و پدر بزرگ مادر و بزرگ‌ها کیفیت کار‌های ارائه شده متفاوت بود.

عضو هیات علمی گروه ایران شناسی دانشگاه میبد گفت: اما در بخش زیر ۱۲ سال قصه‌های قابل توجه، قوی و در خور نقدی ارائه شد و من نه تنها به عنوان داور که به عنوان یک شنونده نیز جذب روایتگری این کودکان شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او: این پختگی و اعتماد به نفسی که در کودکان است نوید از آینده‌ای روشن می‌دهد چرا که در این جشنواره شاهد به ثمر نشستن زحمات مربیان کودکان در این مسیر روبه رشد هستیم.

این داور گفت: شاید گاهی بیان کودکانه و ژست‌های بزرگسالانه مصنوعی جلوه کنند، اما برخی از این کودکان آنقدر بیانشان طبیعی و جذاب است که برای هر مخاطبی می‌تواند چشمگیر باشد.

قاسمی در خصوص معیار‌های داوری در این جشنواره می‌گوید: معیار‌های داوری در زمینه خود قصه و قصه گویی است، آنچه مربوط به خود قصه است یکپارچگی، جذابیت، پیام نهفته و همخوانی با فضای جامعه و هنجار‌های اجتماعی قصه است.

او ادامه داد: بخش دیگر نیز که اهمیت بسیاری دارد راوی است، یعنی روایتگری و بیان قصه گوست که شامل موارد مختلفی از بیان زبانی تا زبان بدن و چهره، فضا سازی و ابزاری که استفاده می‌کند اعم از پوشش و وسایل همراه است.

داور جشنواره چله قصه‌ها گفت: از سایر معیار‌های ارزشمند داوری روانی و تسلط، قدرت بیان و خلاقانه بودن روایت است چرا که قصه‌ها شفاهی هستند و دست قصه گو برای دستکاری‌های خلاقانه باز است.

به گفته قاسمی: این که قصه گو بخصوص قصه گوی کودک با دستکاری‌های خلاقانه بتواند قصه را از آن خود کند بسیار ارزشمند است.

او در پایان گفت: به طور کلی تا کنون از روند قصه گویی کودکان زیر ۱۲ سال بسیار لذت بردیم و امیدواریم این جشنواره زمینه شکوفایی استعداد‌ها را فراهم سازد.

جشنواره قصه چله‌ها به منظور گرامیداشت استاد مهدی آذر یزدی پیرنیک اندیش ادبیات کودک و نوجوان در یزد برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره قصه گویی کودکان قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال

به گزارش خبرآنلاین، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901523

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود