Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح‌طلبان چندی است می‌کوشند با دوقطبی فضای اجتماعی فضا را در عرصه سیاسی برای خود باز کنند؛ آنها که می‌دانند دیگر هیچ سرمایه اجتماعی‌ای ندارند، این روزها دستورکاری در پیش گرفته‌اند که با فضاسازی عرصه سیاسی را متشنج کنند تا از این وادی بار دیگر بخشی از مردم به آنها اقبال نشان دهند. حالا پرسش آن است که آیا می‌توانند؟

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اصلاح‌طلبان اکنون و بعد از شکست چند انتخابات و شنیدن نه از مردم که در انتخابات چه در عرصه مجلس، چه در عرصه ریاست‌جمهوری و چه در انتخابات شوراها احساس انزوای سیاسی می‌کنند و می‌دانند دیگر هیچ پایگاه اجتماعی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در این شرایط می‌خواهند با تنفس مصنوعی ادامه حیات دهند و برای این کار باید مردم را متوجه خود کنند. در این میان فردی مثل آقای تاجزاده هم که زندان‌رفتن در جمهوری اسلامی را افتخار خود می‌داند، هر کاری می‌کند تا بار دیگر به زندان برود تا فضا رادیکال شود. او در مدت اخیر از مدارای نظام سوءاستفاده کرد و انواع و اقسام اتهامات را به همه سطوح نظام تا حدی به رهبری وارد کرد و همه مقامات نظام را تخریب کرد و می‌دانست که به هر حال نظام بر اساس قوانین روزی با این رفتارها برخورد خواهد کرد. در واقع او ساختارشکنی می‌کرد که دستگیر شود».

او ادامه داد: «وقتی تاجزاده دستگیر شد، مأموریت هم‌جناحی‌اش شروع شد؛ اینکه با بزرگ‌نمایی، دستگیرشدن او را یک اتفاق بزرگ جلوه دهند و ثانیا اذهان مردم را از تمام اقدامات غیرقانونی تاجزاده دور کنند و در نهایت هم افکار عمومی را متوجه خود کنند تا دوباره بتوانند به زعم خودشان احیا شوند. اصلاح‌طلبان در گذشته هم چنین شیوه‌هایی را پیش گرفته‌اند و به یاد داریم همین آقای تاجزاده که به دلیل تقلب گسترده‌اش در مجلس ششم دستگیر شد، دوستان اصلاح‌طلبش در مجلس، تحصن کردند و سعی کردند فضا را متشنج کنند که البته شکست خوردند».



بیشتر بخوانید :

واکنش علی مطهری به بازداشت تاج زاده پاسخ جواد امام به اتهام ارتباط تاج‌زاده با گروه های خارجی

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «امروز هم همین پروژه در کار است و اصلاح‌طلبان برای تنفسی مصنوعی به جریان خود می‌خواهند فضای سیاسی کشور را رادیکال کنند اما شناخت درستی از مردم ندارند و احتمالا نمی‌دانند مردم به این هیاهوها توجهی نمی‌کنند».

ترقی در پایان درباره قصد اصلاح‌طلبان مبنی بر دوقطبی‌کردن جامعه گفت: «در جامعه ۱۴۰۱ مردم با تحریکات اصلاح‌طلبان دوقطبی نمی‌شوند. جامعه امروز درگیر موضوعات اقتصادی و معیشتی است. اگر حرف اصلاح‌طلبان مؤثر بود مخاطبانشان در همین دیروز بی‌حجاب به خیابان می‌آمدند زیرا برخی از آنها چنین دعوت‌هایی کرده بودند اما دیدیم که دیروز سطح شهرها در کمال آرامش بود و هیچکس هیچ توجهی به آنها نکرد. در انتخابات سال آینده هم همین‌طور خواهد بود و هیچکس به هیاهوهای اصلاح‌طلبان توجهی نمی‌کند».

۲۱۲۲۰

کد خبر 1650813

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مصطفی تاج زاده بازداشت اصلاح طلبان اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسام‌الدین آشنا به هتاکی بی‌شرمانه محمدرضا شهبازی، مجری صداوسیما که در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود؛ «اصلاح‌طلبی نطفه‌اش حرام است! اصولگرایی لقمه‌اش حرام است!» واکنش نشان داد.

آشنا نوشت؛ اسکل نباشید؛ چه برای نظام و چه برای غیرنظام.

حرام لقمه نباشید؛ چه برای اصول و چه برای اصلاح.

بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901975

دیگر خبرها

  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!