Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش شش هزار و ۵۱۷ واحدی به یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۱۵۳۷ واحدی به عدد ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بورس تهران امروز در حالی با پیشرو شدن پالایشی‌ها شاهد سبزپوش شدن نماگرهای بورسی بود که ضعف ارزش معاملات همچنان سیگنال فرصت فروش برای برخی معامله گران بود تا جایی که شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۵۱۷ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۹۰ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۳۷ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحد و شاخص قیمت با ۹۳۲ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۹۳۲ واحد رسید و شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۷۵۴ واحد و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۱۲۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در بورس، بیش از چهار میلیارد و ۹۹۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۳۲۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۴۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۷۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۰۳ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۴۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند و در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۱۸ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۵۰۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۵۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۰۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۳۵ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۲۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۰ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۸۰۹ واحد رسید و در این بازار ۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۵۲ هزار و ۷۹۸ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)،تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، تجلی توسعه و معادن فلزات (تجلی) و پویا زرکان آق دره (فزر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل آنها نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه تجارت نو (بنو)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واحد افزایش پالایش نفت بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس