Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و فوق تخصص بیماری‌های عفونی در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران گفت: تعصبی برای تزریق یک نوع بخصوصی از واکسن کرونا نداریم هموطنان هر نوع واکسنی که در مراکز بهداشتی موجود بود و خودشان صلاح دانستند تزریق کنند. تزریق واکسن‌ از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی‌کند بلکه شدت ابتلا به این بیماری را کاهش و مانع مرگ‌و‌میر و بستری شدن مبتلایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید براینکه اثر واکسیناسیون را در موج جدید کرونا مشاهده می‌کنیم، گفت: پیش از اینکه تزریق واکسن در سطح وسیع صورت بگیرد، به محض شیوع سویه جدید کرونا اکثر بیمارستان‌ها مملو از بیمار می‌شد ولی هم اکنون به دلیل واکسیناسیون گسترده تعداد بیماران سرپایی زیاد و تعداد بستری‌ها بسیار کم شده است.

طبرسی در پاسخ به این پرسش که آیا کیت‌های تشخیص کرونا سویه جدید این بیماری را شناسایی می‌کند؟ تصریح کرد: بله کیت‌های موجود سویه جدید را تشخیص می‌دهد.

طبرسی متذکر شد: این سویه شبیه به اُمیکرون است و ۱۰ روز پس از شروع علائم خفیف در مبتلایان، این بیماری مسری نخواهد بود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری یادآور شد: آمار مراجعین سرپایی به بیمارستان مسیح دانشوری ۴ برابر افزایش داشته ولی خوشبختانه بستری‌ها افزایش نداشته است. اگر پروتکل‌‎های بهداشتی طی یک ماه آینده رعایت شود موج جدید را به راحتی پشت سر می‌گذاریم.

طبرسی فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: تعدادی از بیماران به دلیل خفیف بودن علائم تست کرونا نمی‌دهند در نتیجه تعداد مبتلایان بیشتر از آماری است که به صورت رسمی اعلام می‌شود. علائم این بیماری مثل سرماخوردگی است و علائم خاص دیگری ندارد. تاکید می‌کنم افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند حتما دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند ضمن اینکه هنگام حضور در مراکز عمومی حتما ماسک بزنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دز یادآور بیماری عفونی بیمارستان مسیح دانشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان