Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، بهمن بالایی روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این واحدها با عنوان فرآوری ، بسته‌بندی و نگهداری محصولات کشاورزی با ظرفیت جذب ماده خام ۱۰۰ هزار تن در سال و ظرفیت اشتغال ۲۱۹ نفر با مبلغ سرمایه‌گذاری هزار و ۹۱۲ میلیارد ریالی اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این مدت همچنین ۱۳ فقره پروانه بهره‌برداری  در بخش صنایع تبدیلی  و غذایی با عنوان فرآوری ، بسته‌بندی و نگهداری محصولات کشاورزی با ظرفیت جذب ماده خام ۲۲۸ هزار تن و اشتغال ۴۵۷ نفر صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال سه واحد تولیدی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی با عنوان فرآوری ، بسته‌بندی و نگهداری محصولات کشاورزی فعال شده است.

بالایی ادامه داد: از تسهیلات معرفی شده برای طرح‌ها و واحدهای تولیدی بخش صنایع از منابع مختلف در ۹ ماه گذشته ۹۰۰ میلیارد ریال جذب شده است.

وی با اشاره به نقش صنایع تبدیلی و غذایی فرآوری محصولات خام کشاورزی در افزایش ماندگاری و تامین غذای مورد نیاز مردم در تمام فصول سال اظهار کرد: کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ، کمک به افزایش صادرات محصولات کشاورزی فرآوری شده ، توسعه پایدار بخش کشاورزی ، کمک به تامین امنیت غذایی کشور ، ایجاد ارزش افزوده ، تثبیت و ایجاد اشتغال ، رونق تولید ، درآمدزایی و محرومیت‌زدایی از مزایای این صنایع است.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۴۰ هزار هکتار آن باغ، ۲۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

محصول گندم با حدود ۳۰۵ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

اردبیل در تولید بسیاری از ارقام و محصولات کشاورزی از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی برداشت محصول اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی برداشت محصول وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی برداشت محصول اردبیل صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی استان اردبیل هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی