Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:14:48 GMT

ابتکار نوآورانه جوانان بوشهری که آبزی پروری را راحت کرد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۱۶۵۷

ابتکار نوآورانه جوانان بوشهری که آبزی پروری را راحت کرد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس - بوشهر، محمدامین خلجی: با پیشرفت فناوری پرورش آبزیان، کشورهای دارای ساحل و اقلیم مناسب جهت پرورش آبزی به دنبال توسعه و گسترش آن هستند تا همواره نیازهای خود نظیر تأمین مواد غذایی دریایی یا حتی نیاز برخی صنایع به آبزیان را با کاهش صید و آسیب رساندن به اکوسیستم طبیعی در آب‌ها برطرف نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما نیز به دلیل شرایط جغرافیایی و مناسب برای پرورش آبزی، این صنعت رشد چشمگیری داشته و بازار پرسودی برای فعالان این عرصه به وجود آورده است؛ استان بوشهر نیز به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم در این حوزه بوده و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

استان بوشهر علاوه بر پیشرو بودن در زمینه پرورش آبزی، در زمینه تولید تجهیزات موردنیاز برای پرورش آبزیان نیز جزء برترین‌ها بوده و بخشی کثیری از معدود شرکت‌های تولیدکننده این تجهیزات در استان ما حضور دارند.

ازاین‌رو جوانان بوشهری در شرکت دانش‌بنیان ویرابازیار دشتستان با ابتکار و نوآوری دانش‌محور، به تولید محصولات هوشمندی در زمینه دستگاه‌های پرورش آبزیان پرداخته و درصدد رفع نیازهای استان و کشور به این محصول برآمدند.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری فارس با علی بازیار، مدیرعامل این شرکت به گفت‌وگو نشست.

 تولد یک دانش‌بنیان

فارس: لطفاً خودتان و مجموعه دانش‌بنیان ویرابازیار دشتستان را معرفی کنید.

علی بازیار هستم، ۲۶ساله، متولد شهر برازجان از استان بوشهر. مدیریت شرکت ویرابازیار دشتستان را برعهده دارم؛ این مجموعه دانش‌بنیان با برند تجاری ویرالند مشغول به فعالیت در بازار هدف بوده و محصولات تولیدی خود را به فروش می‌رساند. شرکت ما در شهر برازجان مستقر است.

بنده از حدود سال‌های ۹۱ تا ۹۲ از در زمینه ساخت و تولید تجهیزات هوشمند شروع به کارکرده و در مسابقات گوناگونی نیز شرکت کردم؛ با توجه‌ به علاقه‌ای که داشتم، همراه با دوستان و به‌صورت گروهی در تورنمنت‌های فناورانه طراحی و ساخت از دانشگاه‌های صاحب نامی مانند دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی پلی‌تکنیک امیرکبیر حضور پررنگی داشتیم.

ما در زمینه طراحی و تولید ربات‌های هوشمند عمودپرواز، ربات‌های جنگجو، زیردریایی، شناور بدون سرنشین، هاورکرافت به‌صورت تیمی کار کردیم و نمونه‌هایی نیز ساختیم.

انجام کار تحقیقاتی فناورانه در زمینه طراحی و تولید محصولات رباتیک، هوشمند و شرکت در مسابقات مرتبط بسیار هزینه بر بود و البته هنوز هم پرهزینه است، لذا بعد از گذشت نزدیک به ۶ سال، به این نتیجه رسیدم که با تمرکز و توجه ویژه، صرفاً بر روی یکی از اختراعات کار کنم و آن را به مرحله تجاری‌سازی رسانم.

این اختراع دستگاه غذاپاش پرورش آبزیان بود که با همراهی دوستان به مرحله ثبت اختراع رسیده و موجب شد مجموعه ما به عضویت پارک علم و فناوری دربیاید.

 

سرزمین هوشمند

شرکت ویرابازیار دشتستان در پاییز سال ۱۳۹۶ ثبت گردید و فعالیت خود را در زمینه تولید و نصب تجهیزات آبزی‌پروری آغاز نمود؛ ویرالند در ادامه مجوز فعالیت خود را از پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر گرفته و طی این مسیر موفق به اخذ دو گواهی‌نامه ثبت اختراع در این حوزه شده است.

نام ویرالند از دو بخش اصلی ویرا و لَند ساخته شده، بخش ویرا که واژه‌ای فارسی است، به معنی هوشمند بوده و  لَند در زبان انگلیسی معنای سرزمین می‌دهد؛ در مجموع این نام با مفهوم سرزمین هوشمند انتخاب شده است.

از افتخارات این واحد فناور می‌توان به کسب عنوان واحد فناور برتر استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره نمود.

فارس: این شرکت در چه حوزه‌هایی محصولات تولید می‌کند؟

ویرالند به‌عنوان یک واحد فناور و عضوی از پارک علم و فناوری با ارائه محصولات دانش‌محور آماده ارائه محصولات بر پایه دانش و توان تولید داخل اقدام به ارائه خدمات نموده است.

شرکت ویرابازیار در حال حاضر در حوزه طراحی و تجهیزات آبزی‌پروری و بسته بندی مشغول به فعالیت است؛ از جمله محصولاتی که در ویرالند تولید می‌شود می‌توان به دستگاه غذاپاش ماهی کپور، قزل‌آلا، خاویار و دیگر ماهی‌ها و همچنین غذاپاش میگو در مدل‌های مختلف باتوجه‌به نیاز مشتری اشاره نمود.

از دیگر خدمات این شرکت می‌توان به طراحی و ساخت دستگاه‌های بسته‌بندی و پرکن مواد غلیظ یادکرد .

 مرحله‌به‌مرحله تولید محصول دانش‌بنیان

فارس: درباره فناوری‌های مورد استفاده در این شرکت و محصولات تولید شده بیش‌تر توضیح دهید، آیا در طراحی و تولید این محصولات ویژگی‌های خاصی مدنظر بوده و نکته قابل‌توجهی موجود است؟

در ابتدا برای طراحی و تولید یک محصول و تجهیز، باید در جامعه هدف، صنعت، بازار و سایر بخش‌های مرتبط با ارائه این محصول نیازسنجی دقیقی صورت گیرد؛ به زبان ساده‌تر احساس نیاز به این محصول در بازار مخاطب وجود داشته باشد.

به همین منظور با بررسی این جامعه به‌صورت تکنیکی و عملی، هدف ما در شرکت این بود تا با ارائه و معرفی تکنولوژی و فناوری جدید به حوزه صنعتی تخصصی خود، با نگاه ملی و بین‌المللی همواره درصدد رفع نیازها و کمک به فعالان این عرصه باشیم.

بعد از درک و رصد نیازهای این شاخه، مرحله تحقیق و توسعه را آغاز می‌کنیم؛ با بررسی و پاسخ به سؤالاتی نظیر:

آیا تجهیزی برای رفع این نیاز وجود دارد؟ قیمت تمام شده نمونه‌های خارجی این محصولات به چه صورت است؟ آیا نمونه داخلی سازی شده این دستگاه وجود داشته و تولید داخل است؟ تجهیزات موجود چه عیوب و مشکلاتی به همراه خود دارند؟

و با پاسخ به سایر پرسش‌هایی از این‌ قبیل، روند کاری ما مشخص می‌شود، یا نمونه‌ای برای اولین‌بار طراحی و ابداع می‌گردد یا با داخلی سازی دانش‌محور نمونه مشابه، به ارتقا و افزایش کیفیت و کارایی آن می‌پردازیم.

باتوجه‌ به حضور مجموعه‌های متعددی در سطح استان که در زمینه پرورش و نگهداری آبزیان مشغول به فعالیت هستند، ما نیز در این زمینه شروع به کار کردیم و تجهیزات موردنیاز این صنعت را که بعضاً وارد شده و یا نمونه مشابه نداشت، به‌صورت مرحله‌به‌مرحله، با ساخت و طراحی نمونه آزمایشگاهی سپس نمونه اولیه و در آخر نمونه تجاری به بازار ارائه دادیم.

 

 

اعتماد به برند ایرانی با ایجاد تمایز در محصولات و خدمات

فارس: در مورد ویژگی‌های محصولات این شرکت دانش‌بنیان صحبت کنید؛ چه میزان از دانش و فناوری‌های نوین بومی و ملی برای طراحی و تولید محصولات استفاده کردید؟

در ویرالند همواره سعی بر این بوده که با امکانات موجود و متریال در دسترس در داخل کشور و با کم‌ترین نیاز به واردات، به طراحی و تولید محصول بپردازیم و هزینه‌های موجود را کاهش دهیم؛ البته برخی از لوازم مصرفی مانند لوله‌های استیل و بعضی از تجهیزات کارگاهی خود، ناچار به استفاده از محصولات خارجی بودیم اما عموم لوازم مورد نیاز ما برای تولید و دانش ساخت، بومی و در کشور موجود است.

ما به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تلاش کردیم تا به کمک فناوری تولید داخلی، در مرحله اول، کم‌ترین هزینه و بیشترین راندمان را در فرایند تولید خود داشته و در مرحله دوم به کمک دانش و علم روز، محصولات هوشمند و نوینی به بازار ارائه کنیم تا کاربری راحت و آسانی برای کاربران داشته باشد؛ همچنین قیمت تمام شده محصولاتی که نمونه مشابه خارجی دارند به کم‌ترین میزان خود نسبت به این رقیبان برسد.

در بخش تحقیق و توسعه بر این موضوع تمرکز کردیم که محصولات خود را روزبه‌روز ارتقا داده و آپشن‌های جدیدتری به محصولات اضافه کنیم؛ این دقت نظر به دلیل احترام به مشتری و ایجاد اطمینان و اعتماد بیش‌تر به برند ایرانی در حضور شرکت‌های خارجی  بوده و به وجه تمایز ما نسبت به سایرین تبدیل شده است.

 

کالای ایرانی ارزان‌تر از نمونه خارجی

فارس: آقای بازیار در مورد وجه تمایز صحبت کردید، این شرکت بوشهری و محصولات آن چه تفاوت چشمگیری با رقیبان داخلی و خارجی خود دارد؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها و نقطه قوت ما قیمت محصولات ما است؛ ما با بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش تولید جدید و دانش‌محور، هزینه تولید را همراه با بهای تمام شده کالا به‌صورت چشمگیری کاهش دادیم.

از طرفی با بهینه‌سازی در تولید محصول، رصد کامل بازار جهانی و نحوه قیمت‌گذاری در خارج از کشور به ما کمک کرد تا با تولید رقابتی در بازار داخلی کشور حضور پیدا کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به طور مثال نمونه‌های مشابه دستگاه غذاپاش آبزی تولید شده در کشورهایی مانند چین و تایلند قیمتی معادل ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان دارند اما ما در ویرالند توانستیم نمونه بومی و هوشمند این محصول را با بهایی در حدود یک‌پنجم تا یک‌چهارم قیمت نمونه‌های خارجی تولید و در بازار عرضه کنیم.

جدا از بحث تولید و فروش محصول، همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردم، ویرالند در راستای حفظ اعتماد بازار هدف به برند ایرانی، تمرکز خاصی بر روی خدمات پشتیبانی محصولات خود دارد؛ ما برای تعامل بیش‌تر، پیگیری و آسیب‌شناسی محصولات خود باشگاه مشتریان ایجاد کردیم و همواره با آن‌ها در ارتباط هستیم.

به‌عنوان نمونه در زمانی اعلام خرابی محصول توسط مشتری، تیم پشتیبانی به‌صورت رایگان در محل نصب دستگاه حاضر و به عیب‌یابی و تعمیر تجهیز می‌پردازد.

 

حضور پرقدرت بوشهری‌ها از گذشته در بازار پرورش آبزی و صنایع وابسته آن

فارس: شما تا چه حد توانسته‌اید با تولید محصولات آبزی‌پروری نیاز صنایع استان به این تولیدات را رفع کنید؟ وضعیت و جایگاه شما در بازارهای رقابتی خارج از استان به چه صورت است؟

استان بوشهر به‌عنوان قطب پرورش و نگهداری آبزی در کشور، از گذشته جزء تولیدکنندگان تجهیزات و دستگاه‌های این حوزه بوده تا علاوه بر رفع نیازهای درون‌استانی، احتیاج سایر مناطق فعال در این زمینه را نیز مرتفع کند؛ به‌عنوان نمونه در دهه گذشته، اولین نمونه دستگاه غذاپاش توسط مهندس اخترشناس از اساتید ما در این حوزه ساخته شد و سپس سایر شرکت‌ها در سنوات بعد به بازتولید و ارتقا آن پرداختند.

در حال حاضر نیز باید توجه داشت که شرکت‌های معدود داخلی در این بخش فعال هستند اما با این‌ وجود سهم عمده‌ای از بازار این محصولات در دستان مهندسان و تولیدکنندگان بوشهری بوده و ما نیز در این امر سهیم و اثرگذار بودیم.

بیش از ۸۰ درصد از مزارع پرورش آبزی سطح استان از دستگاه‌های غذاپاش بهره‌مند هستند اما ما به این جایگاه بسنده نکردیم و با نگاه ملی در تلاش هستیم تا در سطح کشور حضور بیش‌تری داشته باشیم؛ اکنون برای سایت‌های پرورش آبزی استان ساحلی جنوبی خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز محصول و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهیم.

همچنین به دلیل بروز نبودن تجهیزات پرورش ماهی و میگو در استان‌های ساحلی شمال کشور، توانستیم در این استان‌ها نیز حضور پیدا کنیم و با به‌روزرسانی این مجموعه‌ها، محصولات خود را به این بخش از کشور نیز ارسال کنیم.

در خارج از کشور نیز، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، چین، تایلند، مالزی و حتی لبنان نیز به دنبال توسعه و بروز رسانی مزارع و سایت‌های پرورش آبزی از جمله ماهی و میگو هستند، ما در تلاش هستیم تا با شناخت بیش‌تر و ارائه محصولات خود در کشورهای مذکور، به‌عنوان یک برند ایرانی زمینه طراحی و تولید این دست از تجهیزات در بازار جهانی نیز حضور پیدا کنیم.

اشتغال‌زایی برای جوانان هم استانی

فارس: سهم ویرالند در اشتغال‌زایی چگونه بوده است؟

بعد از تأسیس شرکت و با راه‌اندازی خط تولید، دوستانی که از ابتدا در کنار ما بودند و در این زمینه توانمندی داشتند را جذب کردیم و همراه با ما شروع به کار کردند؛ جلوتر و با توسعه کسب‌وکار شرایط به‌گونه‌ای مهیا شد تا نیروی انسانی خود را نیز توسعه دهیم و از ظرفیت جوانان همشهری و هم استانی خود استفاده کنیم.

یکی از اهداف من از ابتدا به‌عنوان فردی که در این منطقه رشد کردم، بزرگ شدم و دیدم که دغدغه کاریابی در استان به چه صورت است، ایجاد اشتغال و منبع درآمدی برای جوانان بود که با وجود پتانسیل‌های بسیار استان، بستر مناسبی برای این امر وجود داشت و خوش‌حالم که در این مسئله نقش مثبتی داشتیم.

 

مدرن‌تر از گذشته با انرژی پاک!

فارس: در حال حاضر بر روی چه پروژه‌ای مشغول به کار هستید؟

پاسخ به این پرسش در رسانه به‌نوعی پرده‌برداری از اسرار محرمانه شرکت در مقابل سایر رقیبان است؛ اما با این‌ وجود باید خدمتتان عرض کنم ویرالند در حال حاضر بر روی تولید و تجاری‌سازی غذاپاش هوشمند سلول خورشیدی آبزیان مشغول به تحقیق و توسعه است.

این محصول از چندین جهت برای مراکز پرورش آبزی حائز اهمیت است؛ یکی از مشکلات عمده سایت‌های پرورش آبزی تأمین نیاز برق مصرفی خود بوده، بخش قابل‌ توجهی از این مجموعه‌ها در برخی ساعات روز برق ندارند و هنوز بخش دیگری به شبکه برق کشور متصل نشده و به‌ناچار از ژنراتور برای تأمین نیاز خود استفاده می‌کنند!

از این‌ جهت برخی از پرورش دهندگان آبزی برای کم‌تر کردن مصرف و نیاز خود به برق، از هوشمندسازی و بهینه‌کردن مجموعه خود صرف‌نظر می‌کنند؛ لذا با استفاده از انرژی خورشیدی و بهره‌بردن از صفحه‌های خورشیدی برای این تجهیزات از جمله غذاپاش که در حال آزمایش نمونه‌های آن هستیم، می‌تواند کمک بزرگی به این عزیزان کرد تا علی‌رغم استفاده از تکنولوژی مدرن، کیفیت محصولات خود را ارتقا بخشند.

این محصول دارای نمونه‌های مشابه خارجی است که قیمت‌های بسیار بالایی در بازار داشته و خرید آن صرفه اقتصادی ندارد، اما بومی‌سازی آن با قیمت نهایی متناسب می‌تواند این چالش را حل کند.

 همگام با فناوری روز دنیا

فارس: اهداف و برنامه‌های ویرابازیار دشتستان برای سنوات آتی چگونه‌ است؟

تا حدودی درباره اهداف و برنامه‌های شرکت در سؤالات پیشین صحبت شد اما اگر بخواهم متمرکز به این سؤال پاسخ دهم، باید به این مسئله اشاره کنم که فناوری و تکنولوژی روز دنیا در هوشمندسازی به سمت اینترنت اشیا و کنترل از راه دور رفته است.

ما نیز در ویرالند با تحقیق و توسعه به دنبال این هستیم تا با ارتقا فناوری هوشمندسازی محصولات به این فناوری، این امکان فراهم شود تا مؤلفه‌های مهمی نظیر وضعیت اکسیژن آب و سایر پارامترها با اینترنت و به‌صورت ماژولار، از راه دور مانیتور و کنترل شده و تجهیزات هوشمند از این طریق نیز فرمان گرفته و متناسب با نیاز در مراکز پرورش آبزی با راندمان بیش‌تر و سهولت در کاربری مورداستفاده قرار گیرند.

 

تمایل به ارتباط بیش‌تر با سایر مراکز علمی و مرتبط

فارس: آیا با مراکز علمی و فناورانه درون استان در ارتباط هستید؟ این تعاملات چه تأثیری در پیشبرد اهداف این شرکت خواهد داشت؟

واقعیت امر این است که ما در حال حاضر صرفاً با پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر در ارتباط هستیم و شرکت ما در مرکز رشد شهرستان دشتستان مستقر است.

ما در ویرالند علاقه بسیاری داریم تا با دانشگاه‌های سطح استان، اداره شیلات و سایر مجموعه‌ها و اتحادیه‌های مرتبط در این زمینه ارتباط و تعامل بیش‌تری داشته باشیم تا از علم و تجربیات آن‌ها نیز استفاده کنیم؛ همچنین این ارتباط دوسویه خواهد بود و در صورت تعامل، ما هم تجربیات خود را با مجموعه مقابل به اشتراک خواهیم گذاشت.

قطعاً این ارتباط برای طرفین بسیار سودمند خواهد بود تا نیازهای خود را برطرف کنند.

فناور برتر با دانش فنی جدید

فارس: سال گذشته فناور برتر استان بودید، در این مورد نیز صحبت کنید و بفرمایید چگونه به این جایگاه امروز خود رسیدید؟

شرکت و تیم ما در طی یک سال تلاش سخت و شبانه‌روزی توانست محصول خود را در نمونه اولیه و آزمایشی مورد بررسی قرار داده و به مرحله تجاری‌سازی رساند؛ خدا را شاکریم که این محصول در طی این مدت نیز مورد توجه و استقبال قرار گرفت و تعداد زیادی از سایت‌ها و مراکز پرورش آبزی از محصول ما استفاده کردند.

این موضوع سبب شد تا با توسعه کسب‌وکار تعداد زیادی نیرو جذب کنیم و اشتغال پایداری و برای پرسنل شرکت ایجاد کنیم.

شاید شرکت‌ها و نفرات دیگری بودند که بیش‌تر از ما تلاش کردند اما به این دلیل که دانش فنی محصولات ما از خود مجموعه متولد شد، کمک شایانی کرد تا شرکت ویرابازیار در سال 1400 فناور برتر استان گردد.

 

 

تفاوت کلیدی دانش‌بنیان‌ها با سایرین

فارس: به نظر شما وظیفه شرکت‌های دانش‌بنیان و علم محور در کشور به چه صورت است؟

تفاوت اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان با سایر شرکت‌های تولیدی و صنعتی در بحث دانش‌محور بودن آن‌ها است؛ علم در دنیای امروز با سرعت بسیار زیادی رشد کرده و حل مشکلات بشر در موضوعات مختلف با به‌کارگیری علوم روز بسیار ساده‌تر از گذشته شده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حقیقت با بهره‌گیری از علم و دانش روز موجود در جهان در دو بخش کلیدی با سایرین متفاوت است؛ اول اینکه محصول تولید شده ارائه‌دهنده دانش جدید بوده و معمولاً خود محصولی همراه با تکنولوژی و فناوری مدرن است که به بازار عرضه می‌شود.

مورد دوم این است که تولید محصول دانش‌محور و تکنولوژیک، نیازمند پیاده‌سازی فرایند و خط تولیدی دانش‌محور است؛ در خیلی از موضوعات که مجموعه‌های تولیدی و صنعتی مشغول به کار هستند، خط تولید و فرایند آن مشخص است و حتی در مواردی می‌توان این خط تولید را به‌صورت یکجا از شرکت‌های مادر خریداری کرد اما در دانش‌بنیان‌ها این‌طور نیست و مجموعه‌های برای راه‌اندازی تولید خود نیازمند تحقیق و دانش مهارتی هستند تا ابتدا فرایند تولیدی پیچیده را برای اولین‌بار در دنیا یا منطقه خود ابداع کرده و بعد به تولید محصول دانش‌محور بپردازند.

این تفاوت کلیدی باعث می‌شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان در لبه علم روز یک کشور حرکت کنند و فضای خالی موردنیاز صنایع را با علم و دانش خود به‌خوبی پر کنند؛ از طرفی مسؤولین هم وظیفه دارند با درک این تفاوت بنیادین در شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت‌های متفاوت‌تری نسبت سایر مجموعه‌ها داشته باشند.

 

نیاز به یاری مسؤولین برای تحقیق و توسعه بیش‌تر

فارس: آقای بازیار آیا در مجموعه شما پتانسیل بالقوه‌ای وجود دارد که با حمایت مسؤولین به عمل برسد؟ چه ایده‌هایی برای اجرا دارید که بر زمین‌مانده‌اند؟

شرکت ما به‌عنوان یک مجموعه تازه‌تأسیس نیازهای گسترده‌ای دارد، یکی از نیازهای اصلی ما حمایت از بخش R & D یا همان واحد تحقیق و توسعه شرکت است که به‌تازگی شکل‌گرفته و شروع به کارکرده است.

این واحد یکی از پرهزینه‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های هر شرکت، علی‌الخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان است که برای طراحی و تولید محصول جدید و یا ارتقا و کیفیت‌بخشی محصولات گذشته شرکت فعالیت می‌کند؛ این فعالیت‌ها بسیار هزینه بر بوده ولی به دلیل اهمیت وظیفه این بخش باید بهای تحقیق و توسعه را برای پیشرفت مجموعه پرداخت؛ لذا از مسؤولین تقاضا داریم در جهت تولید محصولات بیش‌تر و پیاده‌سازی ایده‌های جدید خود حامی مادی و معنوی ما در این بخش باشند.

 

حمایت، حمایت!

فارس: در آخر اگر در مورد نیازمندی‌ها و مشکلات خود در طی این مسیر کلامی با مسؤولین دارید بفرمایید.

همان‌طور که در پاسخ به سؤال قبل گفته شد ویرالند مجموعه‌ای است که به‌تازگی وارد میدان تولید شده و به‌طورکلی نیازمند حمایت‌های مسؤولین استانی است.

ابتدایی‌ترین نیاز ما در شرکت فضای کارگاهی مناسب برای تولید و انبارکردن محصولات تولید شده است؛ با توسعه تولید و فروش محصولات، ما نیازمند ارتقای فضای خود هستیم چرا که ایجاد چنین فضایی از نظر مالی بسیار دشوار بوده و توجه ویژه مسؤولین را طلب می‌کند. با حل این مشکل دغدغه‌های بسیاری از ما در بحث تولید و فروش محصول رفع خواهد شد.

باتوجه‌ به شرایط اقتصادی چالشی برای تولید، از مدیران مربوطه درخواست داریم تا تسهیلات و پشتیبانی مادی و معنوی در اختیار ما قرار دهند تا با پتانسیل موجود بتوانیم در جهت اشتغال‌زایی نیروی کار بیش‌تری جذب کرده و در پروژه‌های بیش‌تری حضور پیدا کنیم.

 

با توجه‌ به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد دانش‌بنیان، ما به‌عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و عنصر تأثیرگذار در این شاخه از اقتصاد، نیاز به نگاه و حمایت‌های بیش‌تری داریم تا در این فضا رشد و به حرکت چرخ صنعت و تولید نیز کمک کنیم.

فارس: سپاس و تشکر فراوان از وقتی که در اختیار بنده قرار دادید.

به گزارش فارس، امید است با افزایش حمایت‌های مدیران و مسؤولان استانی به ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های مرتبط با پرورش آبزیان، باعث رشد این صنعت بومی شده و در راستای اشتغال‌زایی، افزایش تولید و حتی صادرات این محصولات با برندی ایرانی گام بردارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جوان بوشهری آبزی پروری شیلات خودکفایی ماهی میگو برند ایرانی طراحی و تولید محصول شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری پرورش آبزی حضور پیدا کنیم چه صورت محصولات تولید تولید محصولات تحقیق و توسعه پرورش آبزیان اشتغال زایی برند ایرانی استان بوشهر محصولات خود حال حاضر شروع به کار عنوان یک آبزی پروری فناور برتر تولید شده دانش محور مجموعه ها خط تولید بیش تری سایت ها شرکت ها بر روی ما نیز بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم