Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ائتلاف الفتح عراق همچنین با اشاره به جرم انگاری هرگونه رابطه و سازش با رژیم صهیونیستی در عراق افزود که حضور الکاظمی در این نشست بر پیچیدگی وضعیت سیاسی عراق خواهد افزود و این کشور را وارد گرداب جدیدی خواهد کرد.

«علی حسین» از رهبران مسئولان ارشد ائتلاف الفتح در گفت و گو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت: سفر الکاظمی برای شرکت در این نشست روند سیاسی را پیچیده تر و کشور را با مشکلات تازه ای مواجه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از نیروهای ملی و بویژه محور مقاومت با توجه به تصویب قانون جرم انگاری روابط با این رژیم در پارلمان عراق، این ایده را رد می کنند و با این سفر مخالف هستند.

وی با اشاره به گام برداشتن برخی از کشورهای عربی در مسیر عادی سازی روابط و سازش با رژیم صهیونیستی برخلاف خواست ملت های عرب خود تاکید کرد: در این میان، عراق با بقیه تفاوت دارد و به اصول و مبانی خود در مخالفت با هر نوع تعامل با رژیم صهیونیستی و جرم انگاری آن پایبند است.

حسین ادامه داد: ما به الکاظمی توصیه می کنیم که به این نشست نرود، زیرا این کار پیامدها و مشکلات زیادی در پی خواهد داشت، به ویژه اینکه جو بایدن، در بلند مدت برای برای عادی سازی برنامه دارد. ما تلاش داریم از به وجود آمدن مشکل درعرصه داخلی کشور پرهیز کنیم زیرا با منافع مردم عراق به ویژه در این برهه دشوار سنخیت ندارد.

«احمد الرماح» از دیگر مسئولان ائتلاف الفتح در استان نینوای عراق نیز از نخست وزیر این کشور خواست تا در نشست ریاض شرکت نکند.

الرماح در گفت‌وگو با پایگاه خبری "المعلومه" تصریح کرد: در این نشست در عربستان عده ای از مقامات رژیم صهیونیستی شرکت می کنند.

وی افزود: این نشست برای زمینه سازی جهت عادی‌سازی روابط با اسراییل است. این درحالی است که مجلس عراق قانون جرم انگاری عادی‌سازی روابط با این رژیم را به تازگی تصویب کرده است، لذا همه نیروهای سیاسی و نمایندگان مجلس باید مخالفت خود را با حضور الکاظمی در این نشست اعلام کنند.

«سهیله نجم» یکی از اعضای فراکسیون پارلمانی جنبش «الصادقون» وابسته به ائتلاف الفتح نیز گفت: اگر اثبات شود که نشست ریاض آنگونه که گفته می شود، با هدف بحث عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شود، آنگاه الکاظمی باید در قبال مجلس پاسخگوی این حضور خود باشد.

در همین راستا، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون عراق نیز امروز چهارشنبه خواستار "اقدام برای جلوگیری از سفر الکاظمی به عربستان" شد و در توئیتی نوشت: ما بعنوان ملت و نخبگان مردم عراق، وظیفه داریم برای جلوگیری از سفر نخست وزیر به ریاض اقدام کنیم، زیرا شرکت یک مسئول از عراق در نشست با رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از حکام منطقهِ هوادارِ عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس، مایه ننگ و شرمساری خواهد بود و نیروهای سیاسی عراق نباید الکاظمی را در روزهای پایانی مسئولیتش این چنین آزاد بگذارند.

سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به غرب آسیا از امروز ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه) آغاز شد و او ابتدا وارد فلسطین اشغالی می شود و سپس رهسپار عربستان خواهد شد.

بر پایه گزارش‌های انتشاریافته از جزئیات برنامه سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا با مسئولان رژیم صهیونیستی همچون «یائیر لاپید» نخست‌وزیر جدید و «بنی گانتس» وزیر جنگ دیدار خواهد کرد و سپس در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در عربستان حضور خواهد یافت.

برخی گزارش های رسانه ای آمریکایی و صهیونیستی یکی از اهداف بایدن در این سفر را زمینه سازی برای عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی دانسته اند.

برچسب‌ها جو بایدن عراق رژیم صهیونیستی مصطفی الکاظمی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جو بایدن عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن عراق رژیم صهیونیستی مصطفی الکاظمی فلسطین رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط ائتلاف الفتح جرم انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود شامگاه امروز سه شنبه برگزار شود، لغو شده است.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نتانیاهو در شرایطی این نشست را لغو کرده است که قرار بود در آن درباره موضوع آزادی اسرای اسرائیلی در غزه بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

این در حالی است که نتانیاهو در جدیدترین مواضع خود گفته است جنگ علیه غزه تا تحقق اهداف اعلام شده متوقف نخواهد شد.

وی در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه گفت در حال حاضر شانس دستیابی به توافق آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد. نتانیاهو همچنین گفته است حمله زمینی به رفح به زودی آغاز خواهد شد.

کد خبر 6093313 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح