Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@11:20:48 GMT

سرباز سوزان دیروز، کودک کشان امروز

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۱۷۷۷

سرباز سوزان دیروز، کودک کشان امروز

افشای قتل و زنده سوزاندن شماری از سربازان و نظامیان مصری در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ از سوی نظامیان صهیونیستی این روزها به یکی از موضوعات خبری رسانه های جهان تبدیل شده است.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به تازگی به نقل از «زئیو یلوخ» یک نظامی سابق صهیونیست اعلام کرد که ارتش اسرائیل در جریان جنگ مزبور اجساد حدود ۷۰ سرباز و کماندوی مصری را که سوزانده شده بودند، در محلی به نام "اللطرون" به صورت دسته جمعی دفن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در جریان جنگ مسئول این منطقه بوده و ۵۵ سال این خبر را مخفی نگهداشته است، در ادامه افشاگری های خود افزود: کسانی که به این منطقه آورده و دفن شدند، سوزانده شده بودند، زیرا این منطقه پر از خار و علف های هرز با ارتفاع یک و نیم متری بود و خارها به سرعت آتش می گرفتند.

یلوخ ۹۰ ساله خاطر نشان کرد که بخشی از سربازان و کماندوهای مصری در محل حضور داشتند و در آنجا به خاطر شلیک خمپاره و آتش سوزی علف ها سوختند و وسایل شخصی آنان نیز از سوی نظامیان صهیونیست غارت شد.

 

 

وی که پس از لغو قانون سانسور نظامی این افشاگری را انجام داده است، افزود: سربازان اسرائیلی روز بعد از این اقدام با بولدوزر در محل حادثه گودالی حفر کرده و اجساد سربازان مصری را بدون علامت گذاری و به صورت جمعی با خاک پوشاندند.

در همین حال برخی منابع خبری علت سوختن نظامیان مصری را استفاده از بمب های فسفری علیه آنان از سوی نظامیان صهیونیست اعلام و آمار این سربازان را ۸۰ نفر ذکر می کنند.

"یوسی ملمان" خبرنگار روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» نیز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که اسناد نظامی غیرمحرمانه رسمی اسرائیل از فاجعه الطرون چشم ‌پوشی کرده است.

محل مزبور اکنون به عنوان پارکینگ خودرو در تفرجگاه شهرک "مینی ازرائیل" در منطقه اللطرون در فلسطین اشغالی تبدیل شده است.

 

 

رژیم صهیونیستی در ادامه اشغالگری های خود این منطقه را در جریان جنگ ۱۹۶۷ میلادی اشغال و ساکنان سه روستای معروف آن به نام های "عمواس"، "یالو" و "المجدل" را آواره و با کاشت درخت بادام مناطقی جنگلی در آن ایجاد کرد.

جنگ مزبور که به جنگ شش روزه نیز شهرت یافته است در میان اعراب به «النکسه» (شکست) معروف است و در جریان آن ۱۵ تا ۲۵ هزار عرب به خاطر حملات رژیم صهیونیستی کشته شدند.

 

 

روزنامه یدیعوت آحارنوت در ارتباط با سوابق این جنایت نظامیان صهیونیست نیز نوشت: یکی از شهرک نشینان این منطقه به نام "دان مئیر" در سال ۱۹۹۹ میلادی تلاش کرد که این موضوع را برملا کند و در این خصوص با مراجع بلندپایه اسرائیلی تماس گرفت و برای دسترسی به سفیر مصر در تل آویو نیز تلاش کرد اما کسی افشاگری وی را قبول نکرد که با او همکاری کند.

این روزنامه تصریح کرد که واحد نظارت نظامی اسرائیل نیز پیشتر انتشار هرگونه گزارشی درباره این موضوع را به صورت مکرر ممنوع کرده بود.

افشای این اقدام رژیم صهیونیستی که می توان از آن به عنوان "جنایت علیه بشریت و اسرای جنگی" نام برد، اکنون با واکنش مقام های مصری از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر مواجه شده است.

وی در گفت و گو با "یائیر لاپید" نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار توضیح این رژیم درباره سوزاندن اجساد ده‌ها سرباز مصری در جنگ سال ۱۹۶۷ و دفن آنان در غرب قدس شد.

لاپید نیز اعلام کرد که تل آویو با جدیت و شفافیت با همکاری طرف مصری این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

«عباس کامل» رئیس دستگاه‌ اطلاعاتی مصر نیز در ادامه رایزنی های قاهره برای ارائه توضیحات در خصوص زنده سوزاندن نظامیان مصر با "بنی گانتز" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌ وگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس تلفنی این مقام رژیم صهیونیستی به طرف مصری قول داد که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل در این خصوص تحقیق کرده و نتیجه اعلام شود.

در همین حال سفارت مصر در فلسطین اشغالی نیز ماموریت یافته است تا در خصوص این موضوع و ابعاد مختلف آن اقدامات لازم را در تماس با مقام های رژیم صهیونیستی انجام دهد.

سفارت مصر نیز از مقام های صهیونیست درخواست کرده است تا در این خصوص به صورت فوری تحقیق و نتایج آن را به طرف مصری اعلام کند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این خصوص اعلام کرد که سوزاندن ده‌ها نظامی مصری به صورت زنده زنده، نشانگر وسعت روحیه تروریستی و سادیسمی است که بر رفتار ارتش رژیم اشغالگر در تمامی جنگ‌ها علیه «امت ما» حاکم بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل دست داشتن در این جنایت وحشیانه، تصریح کرد: رخدادهای این چنینی، بی نتیجه بودن تلاش‌ها در راستای ادغام رژیم صهیونیستی بین کشورهای منطقه از طریق عادی سازی روابط را نمایان می‌کند.

حازم قاسم خاطر نشان کرد: ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌ نشینان همچنان به جنایات جنگی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی و کشتار و سوزاندن عمدی غیرنظامیان ادامه می دهند.

وی افزود: این رخدادها در تمام جنگ‌ها علیه نوار غزه و ماجرای زنده سوزانده شدن «محمد ابوخضیر» کودک فلسطینی از سوی شهرک‌ نشینان صهیونیست به طور آشکارا تکرار شده و نشان از ادامه جنایت مزبور است.

البته تاریخ رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین مملو از جنایت و قتل غیرنظامیان و نظامیان است و در این خصوص پیشتر نیز گزارش هایی منتشر شده بود.

بر اساس اعلام ویکی پدیا، "آریه اسحاقی" استاد دانشگاهی که قبلاً برای بخش تاریخ نیروهای نظامی اسرائیل کار می ‌کرد، ۱۶ اوت ۱۹۹۵ اعلام کرد که در خلال جنگ شش‌ روزه حدود یک هزار اسیر جنگی مصری که سلاح‌هایشان را رها کرده و به صحرا گریخته بودند، از سوی نظامیان صهیونیست به قتل رسیده اند.

پیشتر نیز در جریان جنگ ۱۹۵۶ اعراب و اسرائیل اعلام شد که نظامیان رژیم صهیونیست ۴۹ نفر از اسرای جنگی را به قتل رسانده اند و بر اساس اعلام ویکی پدیا شاهدان عینی موارد متفاوتی از قتل اسیران مصری از سوی نظامیان صهیونیست در گروه‌های ۳۰ تا ۶۰ و حتی ۱۵۰ نفره گزارش شده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۵ به نقل از دولت مصر نوشت: دو گور دسته‌جمعی را یافته که بازمانده‌های ۳۰ تا ۶۰ اسیر جنگی مصری را که به ضرب گلوله در طول جنگ شش روزه کشته شده اند در خود داشته ‌است.

در چنین وضعیتی به نظر می رسد در صورت انجام تحقیقات جامع و گسترده تر می توان به ابعاد بیشتری از جنایت های رژیم صهیونیستی در جریان جنگ های مزبور و قبل و یا بعد از آن علیه سربازان کشورهای عربی حاضر در جنگ ها دست یافت.

فرجام سخن این که اکنون ۴۴ سال بعد از عادی سازی روابط بین مصر و اسرائیل این جنایت با گذشت ۵۵ سال فاش شده و پیش بینی می شود که با اعلام نتایج آن و در صورت انتشار افکار عمومی در جهان عرب به خصوص خانواده های سربازان مصری این جنایت نسبت به آن واکنش نشان دهند و افکار عمومی در جهان عرب شاهد موج جدیدی از اعتراض ها باشد.

علاوه بر این چنین جنایتی می تواند برای اعرابی که به دنبال آشکار سازی روابط پنهان گذشته خود با رژیم صهیونیستی و یا گسترش آن با استفاده از سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه غرب آسیا در روزهای اخیر هستند، درس آموز باشد چرا که خوی جنایتکارانه صهیونیست ها نسبت به مردم منطقه هیچ تغییری نکرده و در صورت نیاز این اقدامات دوباره در ابعادی گسترده تری تکرار خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جنگ ، مصر ، رژیم صهیونیستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جنگ مصر رژیم صهیونیستی سوی نظامیان صهیونیست جریان جنگ جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید امروز دوشنبه موضع واشنگتن را در قبال بازداشت‌های احتمالی توسط دادگاه کیفری بین‌المللی در اسرائیل ابراز و ادعا کرد که این دادگاه "صلاحیتی" در این خصوص ندارد.

این اظهارات در بحبوحه افزایش ابهامات مبنی بر اینکه دادگاه لاهه می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات اسرائیلی را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه صادر کند، بیان می‌شود.

رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم]اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی]را این هفته صادر کند.

 این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که [رژیم]اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

هنگامی که از «دادگاه کیفری بین‌المللی» در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره حکم دستگیری‌ها سوال شد، این دادگاه به ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که «تحقیقات مستقلی در رابطه با وضعیت کشور فلسطین در حال انجام است» و «در این مرحله اظهارنظر دیگری نداریم».

این دادگاه سه سال پیش تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی اسرائیل در جنگ این رژیم و حماس در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حماس: پشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • ببینید | حشاشین، کینه صهیونیستی به روایت مصری‌