Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ستاد نظارت بر طرح مردمی سازی یارانه ها در استان کرمان در اقدامی یکپارچه و با بهره گیری از ظرفیت همه نهادهای متولی کنترل بازار زمینه مشارکت مردمی در کنترل بازار را در قالب طرحی فراهم آورده تا با هماهنگی این دو مجموعه بتوان نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان را بهتر و زودتر محقق کرد.

در قالب این طرح تیم های واکنش سریع نظارت بر بازار در شهر کرمان تشکیل شده‌اند و پس از پهنه‌بندی این شهر به مناطق مختلف، تیم های واکنش سریع هرکدام از این پهنه ها مشخص شده اند که به دنبال تماس های مردمی از تخلفات در هرگونه واحد صنفی، تیم های مذکور با فوریت در محل گزارش شده حاضر می شوند و برخورد متناسب با تخلف یا در محل انجام می گیرد یا تشکیل پرونده انجام و سایر اقدامات قانونی اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولیان می گویند پس از اجرایی شدن چندروزه این طرح در شهر کرمان و رفع نواقص احتمالی، این طرح در سایر شهرستان های استان اجرایی خواهد شد.

سخنگوی ستاد نظارت بر طرح مردمی سازی یارانه ها در استان کرمان از جمله اهداف تشکیل این طرح را به کارگیری از ظرفیت های مردمی در کنار سامانه های موجود دولتی و حاکمیتی اعلام و تاکید کرد که در این طرح مردم نیز همراه با همه ظرفیت های موجود در نهادهای متولی به کار گرفته می شوند.

رحمان جلالی که مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان را نیز برعهده دارد تاکید می کند این طرح و ایده با هدف تسهیل در روند نظارت بر بازار اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا براساس اطلاعات منتشر شده از این طرح، درصورت تکرار گزارش های تخلف از واحدهای صنفی به سه مورد، تیم های واکنش مردمی با فوریت در محل مذکور حضور پیدا می کنند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی در حوزه بازار کالاهای اساسی، غیراساسی و خدمات موارد را به سامانه یکپارچه ۱۲۴ گزارش کنند.

گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و قاچاق از مصادیق تخلفاتی به شمار می رود که مردم می توانند گزارش های خود را از طریق سامانه مذکور به تیم های واکنش سریع نظارت بر بازار اعلام کنند.

جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان و سخنگوی ستاد نظارت بر طرح مردمی سازی یارانه ها در این استان توضیح داد: وعده‌ای را در شهر کرمان به مردم به عنوان پایلوت (نمونه) اعلام کرده بودیم تا یکسری تیم‌های واکنش سریع نسبت به نظارت بازار در نظر  گرفته شود.

وی با بیان اینکه شعار این طرح «نظارت با مردم و برای مردم» اعلام شده ادامه داد: اگر مردم نسبت به بازار میوه و تره بار، کالاهای اساسی،  کالاهای غیراساسی و خدمات و حوزه آرد و نان شکایتی داشته باشند شکایتشان در سامانه یکپارچه ۱۲۴ ثبت و بلافاصله به حوزه تیم های واکنش سریع ارسال می‌شود.

جلالی با بیان اینکه در اجرای طرح پایلوت تیم‌های واکنش سریع، کرمان به چهار پهنه تقسیم و در اختیار  این تیم‌ها قرار  گرفته توضیح داد: بعد از اینکه تیم‌های واکنش سریع نسبت به  بررسی شکایت شهروندان اقدام کردند اگر موضوع قضایی باشد بلافاصله از طریق تعزیرات حکومتی اعمال قانون صورت می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: این سامانه فعلا به عنوان پایلوت در شهر کرمان  در حال پیاده‌سازی است و بعد از  رفع ایرادهای احتمالی که در مسیر وجود دارد در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ ظرفیتی بهتر از خود مردم در نظارت بر بازار وجود ندارد و لذا باتوجه به گستردگی واحدهای صنفی، انتظار می رود با همکاری و مشارکت مردم رصد و کنترل بازار از نظر هرگونه تخلف صنفی با فرآیند و کیفیت مناسبی اجرایی شود.

توضیح مدیرکل تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز درباره جزییات این طرح اظهارداشت: اگر از واحد صنفی سه مرتبه شکایت شود به تیم‌های واکنش سریع منتقل می‌شود و این تیم‌ها متشکل از سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم‌پزشکی، فرمانداری و غیره در محل حاضر می شوند و موضوع گزارش را بررسی می‌کنند.

ارسلان میری به خبرنگار ایرنا درباره فرآیندهای کار این گروه های واکنش سریع کنترل بازار توضیح داد: اگر تخلف اثبات شود بنا به مقتضیات  یا در همان محل پرونده رسیدگی و حکم صادر می شود یا اینکه پرونده در شعب تعزیرات رسیدگی خواهد شد و نتیجه به فرد شکایت‌کننده اعلام می شود.

برچسب‌ها کرمان قیمت کالا سازمان تعزیرات حکومتی هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان قیمت کالا سازمان تعزیرات حکومتی کرمان قیمت کالا سازمان تعزیرات حکومتی هدفمندی یارانه تیم های واکنش سریع نظارت بر بازار شهر کرمان کنترل بازار طرح مردم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی