Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح بر اشتباه این جنبش در به تعویق انداختن برگزاری انتخابات فلسطین اذعان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جبریل الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی عربستان سعودی بر اشتباه این جنبش در به تعویق انداختن برگزاری انتخابات فلسطین اعتراف کرد و افزود که فتح هزینه‌های بسیار سنگینی را به سبب این اشتباه متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الرجوب با تایید عدم صحت روش تعلیق انتخابات مجلس قانونگذاری اذعان داشت: «هیچ‌کس جرات ندارد که قبول کند انتخابات فلسطین بدون بیت‌المقدس برگزار شود اما تصمیم‌گیری پیرامون به تاخیر انداختن انتخابات باید با اجماع نظر تمامی کارگروه‌های جریان‌های سیاسی فلسطینی و پس از اخذ مشورت از آنها صورت می‌پذیرفت.»

انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین قرار بود پس از 15 سال وقفه در ماه می 2021 برگزار شود اما محمود عباس ریاست تشکیلات خودگردان در اقدامی خودسرانه و بدون مشورت با سایر گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی از جمله حماس برگزاری انتخابات مزبور را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخت. ابومازن دلیل این تصمیم خود را کارشکنی و ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخابات مزبور در شهر بیت المقدس اعلان کرده بود.

تاخیر در برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در حالی بود که برآوردها از پیروزی قاطع حماس و گروه‌های نزدیک به محور مقاومت و تضعیف جایگاه تشکیلات خودگردان و محمود عباس خبر می‌دادند.

برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در 22 می 2021 مقدمه‌ای بر برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 جولای همان سال و پایان دادن به سلطه 15 ساله ابومازن بر کرسی ریاست این تشکیلات بود.

درخواست گانتس از تشکیلات خودگردان: سرکوب مبارزان را افزایش دهید

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات مجلس قانونگذاری برگزاری انتخابات تشکیلات خودگردان انتخابات فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، اظهار داشت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان، گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرف‌داران آنها از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.

شفقت، افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به‌پای صندوق رأی بیایند.

بنابراین گزارش، دومین دور انتخابات برای شکل‌گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090919

دیگر خبرها

  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • فیلم| اعتراف دانشجوی یهودی: دفاعم از صهیونیست ها اشتباه بود!