Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@23:04:54 GMT

اقدامات انجام شده در راستای برنامه تحولییزد نوین

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۲۰۴۲

اقدامات انجام شده در راستای برنامه تحولییزد نوین

دهقانی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در راستای ارایه گزارش عملکرد این سازمان از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون از اقدامات انجام شده در راستای برنامه تحولی"یزد نوین" سخن گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید دهقانی زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در دولت سیزدهم، اظهار کرد: این سازمان علی رغم پیشینه بالغ بر هفتاد سال برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه در کشور، به دلیل نگاه بخشی، محلی و سیاسی در برخی از تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها و نبود نگاه آمایشی، مسیر پیشرفت کشور و به تبع آن استان با چالش‌هایی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: سند آمایش استان به عنوان سند آشتی با سرزمین مادری با استفاده از دانش مهندسی تدابیر توسعه در قلمروهای سرزمینی متصف به سه ماموریت اصلی آینده نگاری، سیاست‌گذاری و فرصت‌سازی توسعه سرزمین در پی عدالت سرزمینی و رشد و بالندگی استان یزد تدوین شده است.

دهقانی‌زاده با تاکید بر اهمیت تصویب سند آمایش استان یزد و برنامه تحولی« یزد نوین»، تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های تحولی دولت و منویات معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و نیز وزیر محترم کشور، دایر بر اهتمام و عنایت کامل به اسناد ملی و استانی آمایش در برنامه‌ریزی های منطقه‌ای و محلی، مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت به ابتکار استاندار یزد و با محوریت این سازمان ایجاد و با بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات نخبگان، ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان و صاحب‌نظران استانی در بخش‌های دولتی و غیردولتی، فاز اول برنامه «یزدنوین» با هدف عملیاتی کردن اولویت‌های مندرج در سند آمایش استان برای افق ۴ ساله (۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ ) تدوین و اجرایی شده است.

وی برنامه تحولی یزد نوین را حاصل کار کارشناسی دو هزار و ۶۰۰ نفر ساعت دانست و عنوان کرد: این سند حاصل تلاش کارشناسان و برگزاری بیش از ۷۱ نشست در مجموعه استان است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، افزود: در فاز اول مشتمل بر ۱۰ اولویت شامل انرژی خورشیدی، اقتصاد دانش‌بنیان، سامان خانواده، سرمایه انسانی، پوشاک، نساجی، کشاورزی، آب، ورزش و گردشگری و در بردارنده ۱۲۹ طرح و پروژه تحولی بوده و پس از بررسی‌های لازم و انطباق با سند آمایش استان، در شورای برنامه ریزی و توسعه و شورای اداری استان با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد مصوب و رونمایی شده است.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری کلیه منابع و امکانات استان با اولویت در پروژه‌های تحولی یاد شده کارسازی شد و از طرفی برای رصد و پایش اجرایی شدن برنامه‌ها، موضوع به صورت هفتگی از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور استاندار یزد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیری می‌شود.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد افزود: فاز دوم برنامه تحولی استان نیز مشتمل بر ۵ اولویت شامل پروژه‌های حوزه ریلی و صنایع وابسته، حوزه بهداشت و درمان، حوزه بازرگانی، حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی و حوزه معدن در حال تدوین و رونمایی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سند آمایش استان برنامه تحولی دهقانی زاده استان یزد یزد نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حبیبه هراتی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز، اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یکهزار تن زباله از سطح شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود .

وی افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت آزمونه در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه، جمع اوری پسماند خانگی به صورت شبانه از ساعت ۲۱ آغاز شده است و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

هراتی با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته افزود: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه اعلام کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی