Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهباشی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر چهارشنبه به مناسبت گرامی داشت هفته بهزیستی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: مطالبه گری یک تکلیف اجتماعی برای رفع مسائل و مشکلات در جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۰۰ نوزاد در استان قزوین برای معلولیت غربالگری شده‌اند، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز نیز ۳ هزار نفر در قزوین از نظر معلولیت غربالگری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخشی از معلولیت‌های گفتاری و شنوایی مادرزادی هستند تصریح کرد: شایع‌ترین اختلالات شنوایی از مشکلات گوش، حلق و حنجره در کودکی سرچشمه می‌گیرد که ممکن است با افزایش سن به حساسیت‌های فصلی، لوزه سوم، افت شنوایی و معلولیت شنوایی در سنین بالاتر منجر شود.

این مسئول زدن ضربه به‌صورت کودکان را از دیگر مصادیق افت شنوایی و پارگی پرده گوش دانست و ابراز کرد: کودکانی که تا سن یک‌سالگی از آوا و حروف استفاده نمی‌کنند ممکن است دچار اختلالات گفتاری باشند و بر همین اساس نیاز به افزایش آگاهی و غربالگری مداوم بیش از هر چیزی در خانواده‌ها احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۵۵ کودک یک تا شش سال در حوزه بینایی غربالگری شده‌اند، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز نیز هزار و ۳۸۵ کودک غربالگری بینایی شده‌اند.

دهباشی پور بیان کرد: آگاه‌سازی خانواده‌ها و ایجاد انگیزه برای غربالگری بینایی می‌تواند سبب پیشگیری از برخی بیماری‌ها نظیر تنبلی چشم، بیماری آرپی، آب سیاه و دیابت شود.

این مسئول با بیان اینکه غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیکی، غربالگری بینایی و گفتاردرمانی از دیگر خدمات بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت‌ها است تأکید کرد: مشاوره در حوزه ژنتیک برای ۱۴ هزار نفر در سال گذشته و در سال جاری برای هزار ۱۵۷ نفر انجام شد که از این تعداد برای ۶۵۰ مورد اقدامات بعد از مشاوره نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مراجعین حوزه مشاوره در بخش‌های مختلف ازدواج، کودک و خانواده در سال گذشته ۲۳ هزار و ۱۲۶ نفر بودند، افزود:، در سال جاری ۶ هزار ۱۶۰ مورد مشاوره حضوری و از طریق سامانه ۱۴۸۰ نیز ۳۶ هزار مشاوره صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: اختلافات زناشویی، اعتیاد و خیانت بیشترین عامل مراجعه به مشاوره در استان قزوین است.

دهباشی پور عنوان کرد: متأسفانه عدم آگاهی سبب شده تا استقبال شهروندان از مشاوره کم شود که نتیجه آن نیز چیزی جز بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر همسر آزاری و کودک‌آزاری نخواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه مداخله در ورزش و فضاهای تفریحی از برنامه‌های دیگر بهزیستی در امر پیشگیری است تشریح کرد: یکی از نگرانی‌های خانواده‌های مددجویان پرداخت حق پرستاری است که این امر بیشتر در خصوص معلولین جسمی و حرکتی که توانایی انجام ساده‌ترین کارها را ندارند انجام می‌شود و ما در تلاش هستیم تا در حوزه تأمین و افزایش اعتبار این مسئله گام‌های مؤثری برداریم.

این مسئول مطرح کرد: یکی از پروژه‌های نیمه‌کاره بهزیستی در استان قزوین مرکز جامع توان‌بخشی است که در سفر رئیس جمهور به استان قزوین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته اداره کل بهزیستی استان قزوین رتبه ۲۹ در ردیف بودجه کشور را داشت گفت: این رقم و جایگاه بودجه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

کد خبر 5537717

منبع: مهر

کلیدواژه: علی دهباشی اداره کل بهزیستی قزوین طرح غربالگری نوزاد کودکان عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان اردبیل خراسان رضوی مشهد شیراز شیوع کرونا سنندج سال گذشته استان قزوین سال جاری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی در یاسوج خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون تنها ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در بازدید محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از مجتمع کلاس‌های درسی دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی اختصاص یافته که از این مبلغ تاکنون فقط 35 میلیارد تومان تخصیص یافته که در صورت تزریق اعتبار لازم پروژه‌های در دست اجرا سرعت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با کمک اعتبارات استانی پروژه‌های دانشگاه یاسوج سرعت می‌گیرند، عنوان کرد: مجتمع درسی دانشگاه یاسوج با زیربنای پنج هزار و 800 متر مربع و پیشرفت 90 درصدی نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ضرورت دارد این مجمع کلاسی مهرماه به بهره‌برداری برسد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد که از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم اعتبار لازم را اختصاص دهد.

احمدزاده همچنین در مراسم کلنگ‌زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: این پروژه با 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرای آن آغاز شد و البته اعتبارات دانشگاه یاسوج به خوبی دیده نشده بود

وی با بیان اینکه با تدبیر وزیر علوم 50 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه متاهلی در حال احداث اختصاص یافت، یادآور شد: مجوز ساخت دومین خوابگاه متاهلی داده شده و 50 میلیارد تومان اعتبار هم برای دومین خوابگاه دانشگاه در نظر گرفته شد.

احمد زاده با اشاره به اینکه اعتبارات دانشگاه پیش از این 100 میلیار تومان بود که سر جمع به 200 میلیارد تومان افزایش یافت، ادامه داد: خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج  با زیربنای 2 هزار و 620 متر مربع و با 35 واحد در 4 طبقه در حال احداث است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در آیین کلنگ زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: امیدواریم این پروژه که از اعتبارات سفر دور دوم رئیس جمهور به استان است هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد و مامن امنی برای تحصیل دانشجویان متاهل باشد.

محمدعلی زلفی گل ضمن قدردانی از اقدامات پیشین سیدعلی احمدزاده در راه‌اندازی دانشگاه قم و دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد یک چهره دانشگاهی است که قطعا در تخصیص های اعتبارات سفر رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دانشگاه یاسوج دارد.

زلفی گل با بیان اینکه هر چه نگاه به علم و دانش متفاوت‌تر باشد سرعت توسعه و رشد استان ارتقاء می یابد، گفت: خیر و برکت توسعه و رشد کمی و کیفی دانشگاه متوجه خود استان خواهد بود.

وزیر علوم در ادامه از خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج با زیربنای 2 هزار و 620 مربع و با 35 واحد در 4 طبقه از اعتبارات وزارت  ساخته می‌شود بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر