Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:40:08 GMT

مشارکت در نشست ریاض بر خلاف اصول امنیت ملی عراق است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۲۳۸۱

مشارکت در نشست ریاض بر خلاف اصول امنیت ملی عراق است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، جعفر البیاتی کارشناس امنیتی عراقی در سخنانی از طرح عربستان سعودی برای برگزاری نشست ریاض، در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه برآیند این نشست بر خلاف اصول امنیت ملی عراق قرار دارد، دلایل این امر را برشمرد.

البیاتی تاکید کرد: آمریکا همپیمان واقعی عراق نیست چون نه فقط به صورت محرمانه حتی به شکل علنی با گروههای افراطی در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نشست ریاض که با حضور رئیس جمهور آمریکا و برخی دیگر از سران کشورهای عربی برگزار می‌شود در راستای امنیت ملی عراق قرار ندارد، آمریکا تنها به تأمین منافع خود می‌اندیشد و یکی از مهمترین شاخص‌ها برای این مساله عدم تحرک جدی آنها برای تعیین وضعیت اردوگاه الهول است که به بزرگترین منبع تهدیدآمیز برای امنیت عراق تبدیل شده است.

کارشناس عراقی تاکید کرد: واشنگتن همچنین به دنبال شکل دادن ائتلاف‌هایی جدید علیه برخی کشورهای منطقه است، این مساله هرگز در راستای منافع ما نیست چون عراق باید از چنین تنش‌های منطقه‌ای دور بماند و در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکند.

وی افزود: تلاش برای مشارکت عراق در نشست ریاض به نفع ما نیست و بغداد باید از محورهایی که در تلاش برای بحران سازی در منطقه هستند، دور بماند، آن هم در منطقه‌ای که در سالهای اخیر چالش‌های متعددی را از سر گذرانده است.

کد خبر 5537746 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: ریاض عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه جو بایدن جنگ اوکراین عراق عربستان سعودی سریلانکا فلسطین انگلیس مسکو ایران حمله روسیه به اوکراین نشست ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود