Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با بیان اینکه نرخ خدمات هتل‌ها هر ساله توسط وزارت میراث فرهنگی قیمت‌گذاری می‌شود، گفت: شاهد هستیم که در طول چند سال اخیر همواره این افزایش قیمت اعمال شده، بسیار کمتر از نرخ تورم حاکم بر جامعه بوده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ عبدالحمید حرمتی در یک گفت‌وگوی رادیویی با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه تعیین نرخ خدمات قابل ارائه توسط هتل‌ها، از عدم تناسب نرخ‌های تعیین شده با میزان تورم سالانه به‌ویژه در چند سال اخیر انتقاد کرد و با تأکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها باعث افزایش هزینه تمام شده هتل‌ها شده است، خواستار دریافت هزینه اقامت در هتل برای گردشگران خارجی بر مبنای دلار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرخ خدمات هتل‌ها هر ساله توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعیین و در واقع قیمت‌گذاری می‌شود، گفت: شاهد هستیم که در طول چندسال اخیر همواره این افزایش قیمت اعمال شده بسیار کمتر از نرخ تورم حاکم بر جامعه بوده است.

عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با تأکید بر این مسئله که افزایش نرخ خدمات هتل‌ها در طول ادوار گذشته همواره کمتر از میزان تورم سالیانه بوده است، اما این موضوع به دلیل تورم بی‌رویه در سال‌های اخیر بسیار چشمگیرتر و محسوس‌تر بوده است، تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه مرتبط با این موضوع که از زمان تدوین آن چیزی بالغ بر حدود 16 سال گذشته است، هتل‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند.

این فعال بخش خصوصی گردشگری ادامه داد: بر اساس رویه و دستورالعمل مربوطه و لازم‌الاجرا، هتل‌هایی که استانداردسازی شدند می‌توانند نرخی را به رئیس تشکل استان مربوطه به‌ جهت انجام بررسی‌های بعدی پیشنهاد دهند اما این امکان برای هتل‌هایی که موفق به اخذ گواهی استاندارد نشده‌اند صادق نبوده و نرخ خدمات این هتل‌ها رأسا توسط وزارت میراث فرهنگی تعیین می‌شود.

حرمتی با اشاره به افزایش فزاینده و بی‌رویه قیمت اقلام عمومی به‌ویژه انواع مواد شوینده‌ها و مواد غذایی مربوط به وعده غذایی صبحانه بیان کرد: یقیناً این افزایش قیمت‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث افزایش هزینه‌های تمام شده هتل‌ها می‌شود.

 وی همچنین توضیح داد: به دنبال طرح درخواست هتلداران از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع افزایش نرخ خدمات قابل ارائه، در نهایت صرفاً افزایشی 30 درصدی برای واحدهای فاقد گواهی استاندارد تعیین شد و برای واحدهای دارای گواهی استاندارد نیز مقرر شده است که تحت نظارت تشکل مربوطه در استان نرخ واحدی تعیین شود.

عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با اشاره به این مطلب که خدماتی که توسط هتل‌ها ارائه می‌شود در سطوح مختلف قابل ارزیابی و درجه‌بندی است، عنوان کرد: در این میان هتل‌های پنج ستاره که از بالاترین میزان هزینه نگهداری نیز برخوردارند، اصولاً توسط گردشگران بین‌المللی و اقشار پردرآمد استفاده می‌شود که معمولاً این افراد در پرداخت هزینه‌ها مشکلی ندارند، اما سایر هتل‌ها همچون هتل آپارتمان‌ها و هتل‌های دو یا سه ستاره غالباً توسط آحاد اقشار مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند و طبیعتاً نرخ چندان بالایی هم ندارند.

این فعال بخش خصوصی گردشگری با تأکید بر این مطلب که سقوط ارزش پایه پولی ریال در سال‌های اخیر باعث کاهش چشمگیر درآمد و سود دریافتی توسط هتلداران شده است، اذعان کرد: این موضوع در حالی است که هزینه نگهداری و حفاظت از تجهیزات هتل‌ها و تعمیرات و به‌روزرسانی این تجهیزات به دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی به شدت افزایش پیدا کرده است.

حرمتی خاطرنشان کرد: مبنای محاسبه نرخ خدمات هتل‌ها در حال حاضر ریالی است و درخواست مشخص فعالان این حوزه این است که به جهت نزدیک کردن نسبی سطح هزینه‌ها با درآمد هتل‌ها، برای مهمانان خارجی هزینه‌ها بر مبنای دلار تعیین شده و دریافت شود.

سامانه دولتی "جانا" قفل جدی بر سر راه توسعه گردشگری استضرغامی: هتل‌ها باید برای رعایت حداقل الزامات و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی اهتمام کامل داسته باشندصنعت هتلداری و نیازهایی که از داخل کشور تامین نمی‌شود/ بختک اقامتگاه‌های سازمانی بر تن هتل‌های خصوصی + فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری وزارت میراث فرهنگی نرخ خدمات هتل ها افزایش قیمت هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد