Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، در ادامه ناآرامی های گسترده در سریلانکا، دفتر نخست وزیری این کشور به اشغال معترضان درآمد.

در حالیکه این روزها مردم سریلانکا نسبت به بحران اقتصادی بی سابقه در این کشور شدیدا معترض هستند،امروز چهارشنبه معترضان دفتر نخست وزیری این کشور را در اعتراض به انتخاب کفیل ریاست جمهوری این کشور، به تصرف خود درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحولات پس از آن صورت گرفت که « گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا پس از کناره گیری از قدرت امروز چهارشنبه ازکشور گریخت و طی تماسی با رئیس پارلمان سریلانکا،«رانیل ویکرمسینگه» متحد و نخست وزیر این کشور را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرد. موضوعی که خشم متعرضان سریلانکایی را در پی داشت. معترضان با هجوم به دفتر نخست وزیری سریلانکا خواستار برکناری وی شدند.

دفتر ویکرمسینگه در واکنش وضعیت اضطراری و منع آمد و شد در کشور را اعلام کرد، اما اندکی بعد وضعیت اضطراری را لغو کرد.

ویکرمسینگه در پی یورش به دفترش طی بیانیه ای گفت: معترضان دلیلی برای هجوم به دفتر نخست وزیری ندارند. آنها قصد متوقف کردن روند پارلمان را دارند. اما ما باید به قانون اساسی احترام بگذاریم. بنابراین نیروهای امنیتی به من توصیه کرده اند که وضعیت اضطراری و منع آمد و شد وضع کنم. من در تلاش برای انجام این کار هستم.

ساعاتی پیش منابع خبری به نقل از رئیس مجلس سریلانکا اعلام کردند که رئیس جمهور فراری این کشور، «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا را بر اساس ماده ۳۷.۱ قانون اساسی به عنوان سرپرست ریاست جمهوری منصوب کرده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سریلانکا اعتراضات سریلانکا دفتر نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشور است.
 تلاش متخصصان داخلی کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.
توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.
 این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ توانی برای اجرای پروژه‌های فنی-مهندسی آب در ایران وجود نداشت و کشور در صنعت آب به شرکت‌های خارجی وابسته بود، اما امروز نه تنها جزو چهار کشور برتر دنیا در خدمات مهندسی آب است، که در این حوزه رقیب سرسخت شرکت‌های خارجی محسوب می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • پزشکی به شرط کسب درآمد