Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید حسن سراج چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خاورمیانه به عنوان یک مرکز معتبر علمی مطرح است و از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آسیایی و منطقه خاورمیانه، دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند.

به گفته معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر ساله حدود ۵۰ دانشجوی خارجی برای دوره پزشکی در این دانشگاه پذیرش می شوند و در حال حاضر حدود ۲۰۰ دانشجوی پزشکی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، هفت دانشجوی خارجی در دوره های رزیدنت، فلوشیپ و فوق تخصص نیز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحصیل می کنند و هفت دانشجو نیز تاکنون در این رشته ها فارغ التحصیل شده اند.

پذیرش ۷۰ دانشجوی خارجی در سال ۱۴۰۰

 سراج با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا امکان پذیرش دانشجوی خارجی وجود نداشت، افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ دانشجوی خارجی پذیرش شدند که این دانشجویان می توانند نماینده های علمی و فرهنگی برای معرفی شهر شیراز و دانشگاه علوم پزشکی در کشورهای خود باشند.

او نخستین دوره پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مربوط به سال تحصیلی ۹۳-۹۴ اعلام کرد و گفت: تفاوت های فرهنگی، همچنین مسایل مربوط به ویزای دانشجویی، انتقال ارز و تبلیغات و شناساندن دانشگاه ها از جمله چالش های جذب دانشجوی خارجی محسوب می شود، اما با پیگیری برای رفع این موانع در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه به یک برند بین المللی و شناخته شده تبدیل شده است.

بررسی تجربیات دانشجویان خارجی از حضور در شیراز

وی با اشاره به مصاحبه با دانشجویان خارجی دانشگاه در خصوص تجربیات آنان از زندگی در شیراز، برخورد با مردم و بیماران گفت: این مصاحبه ها حاکی از تجربیات مثبت دانشجویان از حضور در شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود و با تحلیل انجام شده از نتایج این مصاحبه ها که با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه انجام می شود، امید است یک پویش فرهنگ سازی و بین المللی سازی در دانشگاه طراحی و اجرا شود.

برچسب‌ها دانشجو شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دانشجو شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران