Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@09:03:24 GMT

گلایه وزیر آموزش و پرورش از جریان سمی رسانه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۳۰۷۴

گلایه وزیر آموزش و پرورش از جریان سمی رسانه‌ای

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مجاهدان عرصه تربیت و تبیین، با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: کشور ایران دارای جامعه‌ای جوان است که این جمعیت به دلیل تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته به سمت پیری رفته، اما همچنان نیروی جوان خلاق در کشور کم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس باید به سمت نیروی جوان حکمران رفت. مغفول ماندن این کار، بیش از همه متوجه خود نیروی جوان است که با عملکردش، خود را تحمیل نکرده است.

وی ادامه داد: گاهی از من سؤال می‌شود، اوضاع کشور چگونه‌ است و من همواره پاسخ داده‌ام که اگر امثال شهید باهنر را داشته باشیم اوضاع خوب است. شهید باهنر دکترین داشت. این درحالی است که بسیاری افراد در جامعه ما مدرک دکتری دارند اما دکترین ندارند.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از جریان سمی‌ رسانه‌ای که خیلی از مواهب کشور را بی‌اثر کرده است، تصریح کرد: گاهی ما حلقه اثرگذاری این جریان رسانه‌ای معاند را پر رنگ می‌کنیم. به کرات شاهد بودیم که یک موضوع خاص را خودمان دست به دست چرخانده‌ایم. ما هر وقت دیدگاه تربیتی خود را منتشر کردیم آب از آب تکان نخورد و هرگاه با انتقاد درست و منطبق بر عقلانیت به سند ۲۰۳۰ حمله کردیم، هیچ رسانه‌ای آن را انعکاس نداد.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است، دو چرخ‌دنده بزرگ دارد. البته این چرخ‌دنده‌ها هفت برکت و هفت توصیه نیز دارد. این، جوان و نیروی جوانی‌ است که نیروی محرکه این چرخ‌دنده‌ها است.

نوری گفت: به هر سوی این جامعه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم جوانان کارهایی انجام داده‌اند. اولین مرحله در مبحث بیانیه گام دوم انقلاب، علم و پژوهش است. پس لازم است جوانان آموزش و پرورش را جدی بگیرند و با همت، تلاش و انگیزه درباره آن کار کنند.

وی تأکید کرد: عرصه کار بسیار گسترده است؛ باید عرصه حضور باز شود تا همگان حضور یابند. همه اقشار مختلف عنان کار را به دست بگیرند و شما تنها در موارد خاص و امور خطیر در واگذاری امور، اهلیت را سرلوحه کار خویش قرار دهید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید باور به جوانان را حفظ و تقویت کنیم، اظهار کرد: انگاره‌ها را باید تغییر داد؛ گرچه سخت است اما شما جوانان برای تغییر این انگاره‌ها توانمند هستید.

وی اضافه کرد: کار سخت است، از موانع دلسرد نشوید، اگر منِ وزیر شما را درک نمی‌کنم، سرخورده نشوید و با کار و تلاش و برنامه درست و دقیق، خودتان را تحمیل کنید. شما بر اساس باورهایتان معلمی را انتخاب کردید. همین باورها باعث شد تا رفتار معلمی پیشه کنید. منِ معلم نیک می‌دانم که انتخاب معلمی چه‌میزان محتاج صبر است.

نوری در ادامه افزود: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که از مدت‌ها پیش معطل مانده بود و اقتصاد کشور نیازمند این جراحی اقتصادی بود، سرانجام در دولت سیزدهم عملیاتی شد و این درحالی‌ است که دولت برای این جراحی سختی بسیاری متحمل شد.

وزیر آموزش و پرورش  اظهار کرد: بودجه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای نخستین بار در طول تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی از ۹ درصد کل بودجه به ۱۳ درصد کل بودجه افزایش یافت، خیلی‌ها به خود و نهاد مطبوع‌شان نسبت می‌دهند که باید صراحتا عنوان کنم این مهم تنها به پیشنهاد و تاکید و پیگیری خودِ دولت میسر شد و تمام تفاضل ۹ تا ۱۳ درصد کل بودجه تنها صرف مسائل معیشتی فرهنگیان، قانون رتبه‌بندی،  بیمه تکمیلی و... شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش رسانه ای وزیر آموزش و پرورش نیروی جوان رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه گفت: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند. در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود در مدارس و به دست معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم جامعه عزیز شود باید معلم را قدر بدانیم. اگر معلم را بالا ببریم جامعه رشد می‌کند.

صحرایی گفت: جامعه‌ای که معلمش را گرامی بدارد؛ استحقاق هر پیشرفتی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلم به عنوان معلمان منتخب برگزیده شدند؛ گفت: حدود 3 هزار معلم برتر در سطح شهرستان‌ها انتخاب شدند. ۳۲۰ معلم، منتخب استانی شدند و در نهایت ۲۰ معلم برتر کشوری انتخاب شدند. این اولین بار بود که معلمان نشان معلم برتر را از رئیس جمهور دریافت کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌گویند دو هفته‌ای است که حال همه کشور خوب است؛ علت این مسئله آن است که در این دو هفته از معلمان و کار‌های آنها سخن گفته شد و از ایشان تقدیر شد؛ تمام جهان و تمام کائنات بر معلم درود می‌فرستند.

صحرایی با اشاره به حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم غزه گفت: باید به دانش آموزانمان بگویید در کشور‌هایی که داعیه حقوق بشر و دموکراسی را دارند؛ دانشجویان را به جرم اینکه فقط گفته بودند مظلوم را نکشید برخورد کردند.

وی با بیان اینکه کنترل نرم در ایران حاصل فعالیت معلمان است گفت؛ معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچکس جز منافق معلم را تحقیر نمی‌کند. هیچ قشری از جامعه وجود ندارد مگر اینکه مدیون کمک‌ها و لطف معلمان است. تکریم معلم باید به فرهنگ جامعه تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر آرزوی خوبی که برای جامعه داریم؛ محل تحققش در مدرسه است؛ افزود: جامعه قوی و جامعه با نشاط و اقتصاد قوی جز با توجه به معلم و مدرسه به دست نمی‌آید. هر چقدر که می‌خواهیم منظره مدرسه با نشاط‌تر و درخشان‌تر باشد باید به معلم و مدرسه توجه کنیم. بازگشت به مدرسه سیاست امروز کسانی است که دغدغه شکوفایی ایران را دارند.

صحرایی با تاکید بر اینکه حدود یکصد هزار نفر امسال به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست؛ گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم امید‌ها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.

در بخشی از این برنامه وزیر آموزش و پرورش از معلم کلاس اول ابتدایی خود تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد
  • ورود سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است
  • ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان
  • امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس