Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@16:41:44 GMT

فروش فرش ایرانی در جام جهانی قطر

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۳۲۲۲

فروش فرش ایرانی در جام جهانی قطر

سازمان توسعه تجارت در فاصله چند ماه تا آغاز جام جهانی قطر، برای حضور قدرتمند کالاهای ایرانی در این مسابقات برنامه‌هایی را به تجار ارائه کرد.   به گزارش ایسنا، فرزاد پیلتن - سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه قطر یک کشور بسیار مهم در حوزه همسایگی ماست، گفت: بدون توجه به رویدادی مانند جام جهانی با کشوری مواجهیم که امکان همکاری‌های اقتصادی و تجاری مشترک را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطر یکی از سرمایه‌دار ترین کشورهای دنیاست که رو به توسعه نیز هست.   وی افزود: با توجه به ارتباطاتی که از سال‌های گذشته و به ویژه اخیرا با سفر رییس جمهوری ایران به این کشور ایجاد شده، رویکردها به سمت توسعه همکاری‌ها جهت پیدا کرده است. تاکیدهای دولت بر گسترش روابط تجاری با همسایگان نیز مزید بر علت است. ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کالا و محصولات غذایی، سرمایه‌گذاری مشترک، همکاری در مناطق آزاد، صادرات خدمات فنی و مهندسی و گسترش گردشگری وجود دارد.   پیلتن ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌ها جام جهانی قطر است. طی سال‌های اخیر پیگیری‌هایی انجام شد تا بتوانیم از این فرصت به نفع اقتصاد کشور استفاده کنیم. اخیرا با ارتباطات سیاسی که رخ داد زمینه برای این کار فراهم شده است. البته فرصت‌هایی بوده که از دست رفته است مانند امکان مشارکت ایران در ساخت استادیوم ها و زیرساخت‌های جام جهانی.   وی افزود: ما اقدامات زیادی برای توسعه تجارت با قطر داشتیم. امروز نیز جلسه مشترک با قطر برگزار شد. مسئله اصلی ما تامین زیرساخت‌های لازم برای گسترش روابط است. برقراری ارتباطات تجاری با قطر قالب اینترنتی ندارد. در کشورهای عربی باید به صورت حضوری ارتباط برقرار کرد. در صورتی که اعتماد آنها را جلب کنید با شما کار خواهند کرد. باید توجه داشت که تجار این کشور مشتاق کالاهای لوکس هستند. به عبارت دیگر می‌گویند هرچه گران‌تر باشد بهتر است. تجار ما نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.   طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، پیلتن ادامه داد: در حال حاضر به دلیل برگزاری جام جهانی قطر استانداردهای خود را بیش از پیش افزایش داده و به شدت بر روی این موضوع تاکید دارد. هر چقدر این استانداردها افزایش پیدا می‌کند، فرصت‌های ما نیز کاهش می‌یابد. چرا که تمام مراکز گردشگری و هتل‌ها در این کشور پر خواهد شد. در حال حاضر کل سرزمین قطر تحت کنترل و برنامه‌ریزی فیفا قرار گرفته است.   وی در خصوص ظرفیت‌های قابل ارائه در بازه جام جهانی گفت: در صنایع دستی و فرش این امکان را داریم تا در دوره جام جهانی مانور بدهیم. یکی از برنامه‌های دولت تأسیس یک مرکز مشترک در دوحه بود که انجام شده است. امروز همه باید در قالبی که مورد تایید دولت‌های دو کشور است عمل کنند. امروز فرصت برندسازی در قطر نیست و برای استفاده از فرصتهای جام جهانی باید از برندهای موجود استفاده کنیم.   سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره برگزاری نمایشگاهی همزمان با جام جهانی در قطر گفت: شرکت‌هایی که علاقه‌مند هستند نیز می‌توانند در این نمایشگاه مشارکت داشته باشند. به دنبال دریافت مجوز دیگری نیز برای نمایشگاه فرش و صنایع دستی از دولت قطر هستیم تا این نمایشگاه نیز در بازه زمانی جام جهانی برگزار شود.   وی ادامه داد: ۵۰ درصد محصولات در قطر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش می‌رسد. در نتیجه ورود به آنها با توجه به حجم بالای مبادلات ساده نیست. اگر نتوانیم مجوز برگزاری دو نمایشگاهی که به آن اشاره شد را بگیریم دو هیئت تجاری را پیش از جام جهانی به این کشور خواهیم فرستاد تا بتوانیم از فرصت‌های موجود استفاده کنیم. تماشاخانه ببینید| در اختیار گذاشتن پهپاد ایرانی به روس‌ها صحت دارد؟ ببینید| یک جابجایی غول آسا/ یک معمای قدیمی حل شد؛ چگونه ۲۵۰ فیل سوار کامیون می‌شوند؟ فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت جام جهانی قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر

هنرنمایی جدید معماران ایرانی در حرم امام حسین(ع)، شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران، توضیحاتی درباره آسیب‌دیدگی عوامل «نون خ»، فراخوان جایزه جهانی کتاب سال، یادی از رضا سیدحسینی در سالروز نبودنش،سرگذشت نخستین بازیگر زنِ سینمای ایران و... از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است با تدوین بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم، می‌توان امید داشت افزایش ۲۵ درصدی سهم فرهنگ به ویژه در حوزه‌های دینی عملیاتی شود.

کدام مداحان و سخنرانان به حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند؟

۵ نفر از مداحان و ۳ نفر از سخنرانان کشور امسال توفیق دارند تا برای اجرای مراسم‌های دینی راهی حج تمتع شوند.

هنرنمایی جدید معماران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد.

رکورد ۲۴ ساله حج می‌شکند؟

شمار زائران حج در ۲۴ سال اخیر فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده و در سال ۲۰۱۲ بالاترین رکورد و در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد کمترین حضور زائران از سراسر جهان بوده است.

عربستان ۳۲۰ هزار اتاق هتل می‌سازد

عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی برای تقویت صنعت مهمان‌نوازی خود با ساخت ۳۲۰ هزار اتاق هتل جدید تا سال ۲۰۳۰ است.

این استقبال کم برای چیست؟

سال گذشته از ۱۲۶ بنای تاریخی که برای مرمت و احیا به مزایده گذاشته شد، حدود ۴۶ بنا به سرمایه‌گذاران خصوصی واگذار شد. امسال قرار است ۱۰۰ بنای تاریخی بار دیگر به مزایده برود. سطح پایین مشارکت مردم در نگهداری و زنده‌سازی بناهای تاریخی همواره محل بحث بوده است، ‌اما دلیل آن چیست؟

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به‌جای پادزهر فرهنگی، سم تولید می‌کنند!

یک منتقد درباره‌ وضعیت آثار شبکه نمایش خانگی معتقد است: با وضعیت نابسامانی در عرصه شبکه نمایش خانگی مواجهیم. از آنجا که دچار تشتت در مدیریت و تصمیم‌گیری‌های نظارتی مختلف از جمله مرحله پسینی و پیشینی هستیم، همه چیز در تولید محتوا شلم‌شوربا شده است؛ به طوری‌که اغلب پلتفرم‌ها به جای تولید پادزهر فرهنگی و هنری، به ارائه سم اجتماعی به مصرف‌کننده‌ها مبادرت می‌کنند.

توضیحاتی درباره آسیب‌دیدگی عوامل «نون خ»

مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «نون خ» راضی است که اجازه داده‌اند در این مجموعه به قصه کولبرها بپردازند. او در عین حال می‌گوید: در این سریال به ۲ خط قرمز ـ یکی مسائل دینی و دیگری قومیتی ـ در عین حال که مراقبت کردیم، پرداختیم.

جایزه جهانی کتاب سال فراخوان داد

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

یادمانی برای خواننده اثر ماندگار «بهار دلنشین»

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز او پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود.

اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار

دهم اردیبهشت‌ماه سالروز درگذشت بازیگری است که نه تنها به عنوان نخستین هنرپیشه زن ایرانی شناخته می‌شود بلکه از منظری دیگر او را اولین قربانی در ناتوانیِ بومی کردنِ تفکر مدرن در سینمای ایران می‌دانند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 

در زمان گرفتاری‌ها چه آیه‌ای از قرآن را بخوانیم؟

یادی از رضا سیدحسینی در سالروز نبودنش

معلمی که هرگز به دانشجویانش دروغ نمی‌گوید

ماجرای نام‌گذاری عملیات بیت‌المقدس چه بود؟

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر