Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهلت ارسال آثار به نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی تا پایان تیرماه تمدید شد

فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی با توجه به اهمیت منابع طبیعی و نقش فعالان، هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در حفاظت از تنوع زیستی و فرهنگی، تولید محصولات صنایع‌دستی با رویکرد توسعه پایدار، فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی (گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان) منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی و ترویج شهرها، روستاهای جهانی و ملی منطقه جغرافیایی و فرهنگی جنگل‌های هیرکانی و طراحی محصولات جدید منطبق با رویکرد توسعه پایدار، استفاده خردمندانه از منابع طبیعی و حمایت از گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی و جانوری، تعامل پایدار انسان و طبیعت در هنرهای سنتی و صنایع‌دست، اتخاذ رویکرد توسعه پایدار در تجاری‌سازی، بسته‌بندی و تقویت ارزش افزوده محصولات صنایع‌دستی و هنرهای دستی، تأکید بر ارزش و کاربردی‌سازی دانش بومی دوستدار طبیعت در تولید محصولات هر منطقه و تولید محصولات بومی صنایع‌دستی جوامع محلی جنگل‌های هیرکانی با تأکید بر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ بومی از دیگر اهداف نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی به‌شمار می‌رود.

آثار باید مبتنی بر شیوه‌های تولید دستی خلق‌شده باشد. مهم‌ترین شاخص انتخاب آثار، وجود متمایز صنایع‌دستی از لحاظ توجه به محیط زیست، حفاظت از فرهنگ بومی، استفاده از دانش بومی سازگار با طبیعت، اصالت و کاربرد خلاقانه است.

تمامی علاقه‌مندان و فعالان مرتبط در سراسر کشور می‌توانند تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ در فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی شرکت کنند و نتایج برگزیدگان هفته دوم مرداد ۱۴۰۱ اعلام می‌شود. همچنین به پنج اثر برگزیده به رسم یادبود جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس http://www.mcth.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه‌های این رویداد ملی در استان تهران به شماره ۶۱۰۶۳۰۰۰ داخلی ۴۱۸ و ۲۹۹ و در استان گیلان به شماره ۳۳۶۱۸۴۵۷ داخلی ۱۴۳ تماس بگیرند.

کد خبر 5537856 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جنگل های هیرکانی صنایع دستی شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه حج تمتع علیرضا زاکانی سازمان محیط زیست آلودگی هوا متروی تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آتش سوزی سازمان تامین اجتماعی ترافیک عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سید مهدی سیدین نیا افزود:  برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه ها‌ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

او گفت:: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

 این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان