Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند سال پیش موز واقعی که به دیوار یک نمایشگاه چسبانده شده بود مشهور و خبرساز شد و حالا یک هنرمند آمریکایی مدعی شده است ایده اولیه این اثر هنری به او تعلق دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان ان، تقریبا سه سال پیش، «موریزیو کاتلان» هنرمند ایتالیایی موزی را که با چسب به دیوار چسبانده بود را در «آرت بازل میامی» به قیمت ۱۲۰,۰۰۰ دلار فروخت و خبرساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما «جو موفورد» هنرمند اهل کالیفرنیا، مدعی است، «کاتلان» که یک هنرمند مشهور محسوب می‌شود، موز مشهور را با کپی کردن از «موز و پرتقال» خلق کرده است.

«موفورد» اثر هنری «موز و پرتقال» را در سال ۲۰۰۰ خلق کرده بود. این اثر نیز تکه‌های از میوه که با چسب به دیوار چسبانده شده بودند را به نمایش گذاشته بود.

حالا یک قاضی فدرال در فلوریدا به «موفورد» این اجازه را داده است که به طور قانونی علیه «کاتلان» اقدام کند.

«موفورد» می‌خواهد بیش از ۳۹۰,۰۰۰ دلار غرامت، معادل قیمت فروش سه نسخه موز «کاتلان» و همچنین هزینه‌های دادگاه و سفر را از «کاتلان» دریافت کند.

«کاتلان» با به فروش رساندن سه نسخه از آثار هنری موزی در سال ۲۰۱۹ به شهرت جهانی رسید. سومین موز به قیمت ۱۵۰,۰۰۰ دلار فروخته شد.

این اثر هنری که «کمدین» نام دارد، پس از نمایش در «آرت بازل میامی» بلافاصله به یک موضوع پربازدید در اینترنت تبدیل شد و زمانی که یک هنرمند موز را از دیوار جدا کرد و خورد، این اثر بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد.

از آن زمان تاکنون «کمدین» به مجموعه موزه «گوگنهایم» در نیویورک راه‌یافته است.

تماشاخانه ببینید| در اختیار گذاشتن پهپاد ایرانی به روس‌ها صحت دارد؟ ببینید| یک جابجایی غول آسا/ یک معمای قدیمی حل شد؛ چگونه ۲۵۰ فیل سوار کامیون می‌شوند؟ فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم

هفته پیش طالبان فقط بخشی از حقابه ایران را از رود هیرمند داد، البته احتمالا از ترس سیل. دولت رییسی آن را به پای خود نوشت و گفت با پیگیری‌ها بالاخره حقابه را دریافت کرده. البته شاید رئیس جمهور ایران هنوز نمی‌داند که ملت ایران همه حقابه‌ای که از هیرمند باید داده شود را می‌خواهند، نه بخش کوچکی از آن را. دعوای ایران و افغانستان بر سر آب هیرمند، از 150 سال پیش شروع شد. هیرمند از کوه بابا در افغانستان سرچشمه می‌گیرد. بیشتر از هزار کیلومتر را طی می‌کند و به هامون هلمند یعنی هامون ایران می‌ریزد. 40 درصد از دلتای رود هیرمند در ایران است اما بالا دست، افغان‌ها سد کجکی و بند کمالخان را زده‌اند و اگر آب پشت سد زیاد باشد، آن را به گودزره هدایت می‌کنند. این کارها باعث شده سیستانی‌ها سهم زیادی از آب رود نبرند و مردم سال‌ها درگیر خشکسالی‌ باشند. /عصرایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ