Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار عباس بایرامی روز چهارشنبه در هجدهمین نشست تخصصی منطقه ای خاطره دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های استان گلستان افزود: زیبایی شناسی در خاطره نویسی دفاع مقدس گنجینه های عظیم و صندوقچه های اسراری  را شکوفا می کند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر به یقین مخاطب شناسی بسیار مهم و ضروری در تولیدات اساسی با موضوعات تخصصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای خاطره سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در این نشست گفت: انتشار حداکثری خاطرات دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان ضروری است.

محسن شاهرضایی افزود: نسل جوان و نوجوان، به یقین از اخبار آنلاین جهان تاثیر پذیرفته که در کنار فواید، آفت‌های بسیاری هم دارد چرا که باورپذیری سریع این اخبار توسط نسل جوان اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: خاطرات دفاع باید به شکلی زیبا برای نسل جوان مطرح و بازگو شود تا جوانان به منابع غنی دفاع مقدس دسترسی داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان هم در این نشست گفت: نیروهای عمده شرکت کننده در دفاع مقدس از این استان لشکر ۳۰ پیاده گرگان، لشکر ۲۵ کربلا و جهاد سازندگی بوده است.

سرهنگ محمدرضا کاظمی افزود: آمار شهدای این استان ۳ هزار و  ۸۵۱ نفر، جانبازان ۱۳ هزار و ۸۳۱ نفر، آزادگان هزار و ۱۷۸، رزمندگان ۳۰ هزار نفر، شهدای مدافع حرم ۱۹ نفر، شهدای مفقودالجسد ۲۲۰ نفر، شهدای  زن ۳۶ نفر، شهدای منا ۴۹ نفر، شهدای روحانی و دانشجو ۱۳۱ نفر، شهدای اهل سنت ۵۲۰ نفر و شهدای کلیمی یک نفر بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین تعداد شهدای سردار این استان ۵۹ نفر، شهدای امیر ارتش ۱۱ نفر، سرداران ناجا ۶ نفر، خانواده ۲ شهید ۵۷ نفر و خانواده ۳ شهید ۲ نفر بوده است.

وی بیان کرد: به یقین خانواده های این شهدا صندوقچه های خاطره بوده که باید در راستای ثبت و ضبط خاطرات این گنجینه ها نویسندگان اقدام کرد.

کاظمی افزود: خاطره گویی و خاطره نویسی ضرورت و ظرفیت ویژه ای است که باید نویسندگان دغدغه مند انقلابی در راستای حفظ این خاطرات با زیبایی نویسی خاص آثار دفاع مقدس اقدام کنند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

برچسب‌ها دفاع مقدس گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس گرگان گلستان دفاع مقدس گرگان گلستان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو