Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان قزوین با تاکید براینکه با افرادی که بیش از میزان برداشت مجاز اقدام کنند، برخورد خواهد کرد، گفت: این استان از حیث کاهش بارندگی جایگاه ششم کشور را دارد که یک زنگ خطر است و باید برنامه ریزی لازم برای صیانت از منابع آبی آن صورت گیرد.   به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی روز چهارشنبه در دومین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات مهم در حوزه حقوق عامه، حفظ منابع آبی است و متاسفانه استان قزوین از حیث کاهش بارندگی ششمین استان است و این یک زنگ خطر محسوب می شود و ضروری است تمامی دستگاه ها و نهادها و همچنین مردم پای کار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور، طرح پیشگیری از پیامدهای امنیتی ناشی از کمبود آب در کشور پیش‌بینی شده و بر همین اساس 17 دستگاه و نهاد مکلف به انجام وظایف محوله هستند.   مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: بر اساس مصوبه موصوف، شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی در تمامی شهرستان ها تشکیل شده و باید مصوبات این شورا با جدیت پیگیری و اجرایی شود.    شعبانی همچنین تاکید کرد: آب هم فرصت و هم تهدید است و بدون شک افزایش منابع آبی استان می تواند موجب رونق در بسیاری از حوزه ها شود و کم آبی و بحران نیز می تواند تبعات ناگواری را از حیث فرونشست زمین و تامین نشدن آب آشامیدنی شهروندان داشته باشد.   این مقام مسئول اذعان داشت: باید تمامی دستگاه ها و نهادها تلاش کنند تا مشکلات ناشی از کمبود آب در استان به حداقل برسد.   وی در ادامه گفت: نصب تانکرها و تغییر کاربری در اطراف شهر به رغم اینکه چهره طبیعت و شهر را نازیبا کرده است، زمینه سرقت از منابع آبی استان را فراهم کرده و اگر آب آنها از آب شرب خانگی تامین می شود جای ایراد است و اگر از کانال های آبیاری برداشت می شود، قانونی نیست و باید این موضوع نیز به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و روند نصب تانکرها متوقف شود، زیرا در آینده برای استان ایجاد بحران می کند.   رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: قطعاً دستگاه قضایی در این حوزه مصمم است و با افرادی که با قانون شکنی حقوق عامه را تضییع می کنند برخور جدی خواهد کرد و بی تردید نسبت به پلمب و قطع برق ادوات چاه هایی که قوانین و میزان برداشت مجاز آب را رعایت نکنند، اقدام می شود.   قرارگاه پیشگیری از سرقت منابع آبی در دادستانی قزوین تشکیل می شود   دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این جلسه گفت: با توجه به آمارها در خصوص وضعیت آب استان، تشکیل قرارگاه پیشگیری از سرقت منابع آبی استان یک ضرورت است و قطعاً این موضوع توسط دادستانی قزوین پیگیری و اجرایی می شود.   حسین رجبی گفت: افزود: بدون شک دستگاه قضایی دست کسانی را که به حقوق بیت المال به خصوص منابع آبی تعرض می کنند، قطع خواهد کرد و قطعاً برخوردهای سختی در انتظار متخلفان است و دستگاه قضایی به سراغ بهره‌برداران غیر مجاز منابع آب خواهد رفت.   این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد تا به صورت جهادی در این حوزه عمل کند و شرکت آب منطقه‌ای می بایست از ظرفیت دستگاه قضایی به خوبی استفاده کند، تا بهره‌برداری های غیر مجاز به صفر برسد.   رجبی در ادامه تصریح کرد: پلمب چاه های غیر مجاز و همچنین چاه هایی که بر اساس مجوزها اضافه برداشت دارند باید با جدیت پیگیری شود و میزان برداشت چاه ها مورد رصد کارشناسان قرار گیرد.   این مقام قضایی استان همچنین تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی؛ برخی چاه های غیرمجاز که پلمب و مسلوب المنفعه شده‌اند، مجدداً اقدام به حفر چاه کرده که باید این موضوع توسط کارشناسان مورد بازبینی قرار گیرد و نتیجه گزارش‌ها به دادستانی اعلام شود.   دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: استانداردسازی سهم حق آبه کشاورزی نیز طرح بسیار خوبی است و باید با جدیت و مشارکت تمامی دستگاه های متولی در دستور کار قرار گیرد و قطعاً دستگاه قضایی از اجرای این طرح حمایت قانونی می کند. تماشاخانه ببینید| در اختیار گذاشتن پهپاد ایرانی به روس‌ها صحت دارد؟ ببینید| یک جابجایی غول آسا/ یک معمای قدیمی حل شد؛ چگونه ۲۵۰ فیل سوار کامیون می‌شوند؟ فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: منابع آبی دستگاه قضایی استان قزوین قضایی استان قرار گیرد منابع آب بر اساس چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه

دادستان عمومی انقلاب ارومیه از شناسایی و دستگیری عاملان نزاع و درگیری در پل قویون این شهر خبر داد.   به گزارش خبرآنلاین، حسین مجیدی با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در خیابان منتهی به پل قویون ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.   وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه و تحقیقات همه دستگاه های امنیتی، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی و مشخص شد که از اراذل و اوباش سطح دار می باشند.   حسین مجیدی افزود : پس از بررسی و پیگیری های مجدانه انتظامی و قضایی و تلاش های پلیس امنیت و همراهی دستگاه قضایی عوامل شرارت که ٧ نفر بودند ۴ نفر از آنها در شهرستان‌ های همجوار دستگیر و ٣ نفر دیگر نیز شناسایی و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر و با آنها برخورد خواهد شد.   دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ضمن تقدیر از زحمات مجموعه های قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی تاکید کرد : دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی با تمام قدرت اجازه نخواهند داد هیچ کسی و به هر عللی جامعه را بسوی ناامنی روانی و ناهنجاری بکشانند و ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت اجتماعی بشدت با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.   شب گذشته (ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در پل قویون ارومیه تعدادی با قمه به نزاع دسته جمعی پرداخته و برای دقایقی موجب ایجاد رعب وحشت برای مردم شدند.  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد