Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@10:53:30 GMT

موضع گیری عجیب و غریب به سفر بایدن

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۳۸۶۹

موضع گیری عجیب و غریب به سفر بایدن

«دنیل کوهن» خبرنگار وبگاه خبری «نیوز مکس» در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی گفت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از موضع ضعف و برای گدایی وارد غرب آسیا شده است.

در این مصاحبه، «اسرائیل نشنال نیوز» از کوهن پرسید آیا بایدن رژیم صهیونیستی را به دادن امتیاز بیشتر به تشکیلات خودگردان فلسطین وادار خواهد کرد؟

این خبرنگار آمریکایی جواب داد: «از مشاهده پیش‌بینی‌ها و با خواندن نظرسنجی‌ها این را می‌دانم که بایدن به لحاظ سیاسی با ضعف به اینجا در اسرائیل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دست بسیار ضعیفی دارد. نمی‌دانم او برای فشار به اسرائیل یا عربستان سعودی چه در دست دارد».

کوهن افزود: «رئیس جمهور بایدن باید به عربستان سعودی برود و به نوعی آنچه از صاحب‌نظران می‌شنویم این است که او با کاسه گدایی در دست خواهد گفت از شما می‌خواهیم نفت بیشتری تولید کنید».

او همچنین گفت: «او می‌گوید به اینجا آمده تا روابط اسرائیل و سعودی‌ها را تقویت کند و اگر بتواند این کار را انجام دهد یک پیروزی محسوب می‌شود».

کوهن در این‌باره گفت: «اگرعربستان سعودی به‌طور علنی بگوید که قرار است در این دیدار، توافقات ابراهیم را امضا کند یک پیروزی بزرگ است».

طی روزهای گذشته، تحلیلگران مختلفی در حوزه بین المللی، درباره اهداف سفر بایدن به غرب آسیا گمانه زنی کرده‌اند.

روزنامه «نیویورک تایمز» امروز (چهارشنبه) در یادداشتی تحلیلی به قلم «دیوید سَنگِر و پیتر بِیکِر» به بررسی سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا پرداخته و آن را سفری مملو از موضوعات پر مخاطره، از نفت و سلاح اتمی گرفته تا رستگاری ولی‌عهد سعودی، توصیف کرد.

نیویورک‌تایمز نوشت: «هر سه تلاش، مملو از خطرات سیاسی برای رئیس‌جمهوری است که منطقه را به خوبی می‌شناسد، اما برای اولین بار در شش سال گذشته است که با اهرم‌هایی بسیار کمتر از آنچه که برای شکل‌دهی به رویدادها نیاز دارد، به منطقه بازمی‌گردد».

 سفر بایدن به فلسطین اشغالی؛ حضوری کلیشه‌ای در توجیه جنایات صهیونیسم

مقام‌های فلسطینی سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی را گامی در چارچوب سلطه تل‌آویو و وعده‌های پوچ ارزیابی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه چینی گزارش داده همزمان با سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا شهروندان فلسطینی از ناکامی ایالات متحده در ارائه هرگونه ابتکار صلح جدید و ناامیدی از تحقق وعده‌ها در مورد فلسطین گلایه دارند.

خبرگزاری «شینهوا» روز چهارشنبه نوشت، فلسطینی‌ها از سکوت آمریکا در قبال تشدید اقدامات یکجانبه اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی انتقاد کردند.

«رمزی رباح» یکی از اعضای «کمیته اجرایی ساف»،گفت که در این کمیته انتقادات گسترده‌ای از سیاست ایالات متحده وجود دارد، زیرا اعضای آن از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند روی ایالات متحده در منطقه شرط بندی نکنند.

رباح در مصاحبه با شینهوا گفت که رهبری فلسطین باید به سراغ گزینه‌های جایگزین در برخورد با واشنگتن برود.

وی گفت: «از آنجایی که ایالات متحده از انجام هرگونه گام جدی برای جلوگیری از تشدید اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی ها خودداری می‌‌کند، نیاز به رجوع به سازمان ملل و شورای امنیت برای ایجاد یک ابتکار سیاسی بین‌المللی است.»

رباح با ابراز ناامیدی فلسطینی‌ها از انفعال آمریکا برای شکستن بن بست طولانی در مذاکره با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم ماهیت سفر بایدن به منطقه ترتیب دادن یک اتحاد منطقه‌ای، تامین منافع آمریکا و مقابله با ایران تا روند صلح در فلسطین است.»

«واصل ابویوسف» یکی دیگر از اعضای کمیته اجرایی ساف، نتایج مثبت عمده سفر بایدن در زمینه پیشبرد آرمان فلسطین را رد کرد و اشاره کرد که ایالات متحده حمایت خود را از اسرائیل و اقدامات آن علیه فلسطینی‌ها از جمله مصادره زمین، تخریب خانه‌ها افزایش داده است.

وی نیز در گفت‌وگو با شینهوا گفت: «فلسطینی‌ها از سفر بایدن به منطقه در خصوص اجرای وعده‌های آمریکا انتظار جدیدی ندارند، جز اینکه منجر به حمایت بیشتر از اسرائیل شود.»

بر اساس این گزارش، ناامیدی در میان فلسطینی‌ها حاکم است زیرا نزدیک به ۲۹ سال از امضای توافقنامه «صلح اسلو» با رژیم اسرائیل برای پایان دادن به درگیری‌ها می گذرد. روند صلح اسرائیل و فلسطین از سال ۲۰۱۴ عمدتاً به دلیل امتناع واشنگتن از تغییر سیاست مغرضانه طرفدار تل آویو که حقوق سیاسی مردم فلسطین را نادیده م‌ گیرد، به بن بست رسیده است.

«عبدالمجید سویلم» تحلیلگر فلسطینی ساکن در شهر «رام الله» در کرانه باختری رود اردن، گفت که سفر بایدن به سرزمین‌های فلسطینی صرفا یک اقدام دیپلماتیک است.

وی در مصاحبه با شینهوا گفت انتظار می‌رود بایدن شعارهای قدیمی واشنگتن مبنی بر پایبندی به راه حل دو دولتی و حمایت از حق مردم فلسطین برای کرامت و امنیت و جمله‌های کلیشه‌ای دیگر تکرار کند.

وی افزود: «در نهایت، این کلیشه‌ها به معنای بهبود زندگی فلسطینی‌ها در چارچوب سلطه اسرائیل و خودمختاری محدود فلسطینیان است.»

هواپیمای حامل «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، در فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو فرود آمد. مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به استقبال رئیس‌ جمهور آمریکا رفتند. (جزئیات بیشتر)

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بایدن رئیس جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطینی ها ایالات متحده سفر بایدن غرب آسیا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد