Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کاشت حلزون شنوایی و نصب سمعک‌ها ثبت و قابل رصد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کوروش اعتماد با بیان این مطلب در "کارگاه آموزشی تبیین استانداردها، فرآیند‌ها و ثبت خدمات پیشگیری و مراقبت از گوش و شنوایی نوزادان و کودکان در سطوح مختلف نظام ارجاع" گفت: کاشت حلزون شنوایی و نصب سمعک برای کم شنوایان باید به صورت رجیستری درآمده و در سامانه‌ها برای رصد در آینده ثبت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دستاورد‌های ده ساله برنامه غربالگری ناشنوایی و کم شنوایی قابل تحسین است. این برنامه هم جایگاه خوبی در بین برنامه‌های شبکه پیدا کرده و هم دورنمای خوبی تصویر کرده است.

وی با اعلام این‌که تا سال ۲۰۵۰ بالغ بر ۹۰۰ میلیون نفر در جهان مشکل ناشنوایی یا اختلال کم شنوایی خواهند داشت، بیان داشت: در بدو ورود به مدرسه ۵ درصد و در طول تحصیل ۱۰ درصد دانش آموزان جهان این اختلال را دارند.

ناشنوایی و کم شنوایی رتبه سوم ناتوانی‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: ناشنوایی و کم شنوایی رتبه سوم ناتوانی‌ها در افراد است و ۷ درصد بار بیماری‌ها را شامل می‌شود؛ بنابراین اجرای غربالگری و برنامه‌های تشخیصی در این خصوص اهمیت زیادی دارند.

ضرورت مراقبت از راهپیمایان اربعین

اعتماد در ادامه با اشاره به مراسم اربعین و پیاده روی زائران در این مراسم، گفت: از دانشگاه‌های مرزی انتظار داریم به زخم پای دیابتی‌ها که بعضاً در این مراسم به دلیل راهپیمایی زیاد در برخی افراد خود را نشان می‌دهد توجه کنند. همچنین لازم است با توجه به گرمای امسال فشار خون و تنفس راهپیمایان را کنترل کنند.

ضرورت تزریق دز یادآور برای افراد در معرض خطر

وی تصریح کرد: مدیران گروه‌های بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه‌ها علوم پزشکی باید بحث واکسیناسیون افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند یا در گروه‌های پرخطر همچون سالمندان هستند را جدی بگیرند. این افراد دز یادآور واکسن را باید دریافت کنند. شیوه نامه لازم در این خصوص در حال تدوین است که به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دز یادآور کرونا سمعک کم شنوایی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس